Annons:
Etikettmat-och-dryck
Läst 1192 ggr
[Älskamig]
5/20/14, 9:13 PM

Frukost.

Vad brukar du käka till frukost? :)

Annons:
[MikeW]
5/20/14, 9:16 PM
#1

Inget.. Fast ibland råkar jag svälja tandkräm om det räknas.

Scorpio97
5/20/14, 9:16 PM
#2

Har funnits en äldre sånhär tråd, så du vet (:

Jag äter aldrig frukost på veckorna. Ska jag ha något viktigt prov brukar jag dricka lite yoghurt eller något annat lätt och enkelt. 
Och på helgerna sover jag så länge att det snarare blir lunch (:


//Jessie

[Älskamig]
5/20/14, 9:17 PM
#3

Blir ni inte hungriga i skolan när ni inte äter någon frukost? xD

dermot
5/20/14, 9:22 PM
#4

Det beror på när jag går upp, är jag uppe väldigt tidigt (04-06) så brukar jag göra omelett eller något annat awesome. Annars är Tre jag nästan aldrig frukost. I så fall typ en macka eller lite fil :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Halcyon
5/20/14, 9:23 PM
#5

Två mackor och oboy. Ibland lite yoghurt.

we're always chasing that paradise

Scorpio97
5/20/14, 9:30 PM
#6

#3 Jag blir väldigt trött efter att jag ätit. Måste dessutom ha varit vaken åtminstone två timmar för att överhuvud taget få i mig mat utan att spy. Och i så fall skulle jag behöva kliva upp halv fem på morgonen om jag börjar åtta (; Vilket jag vägrar.
Har dessutom inte hittat något som min mage klarar av på morgonen. 

Så för mig funkar det bättre att skippa frukosten. Äter inte heller någon lunch, utan äter bara middag + kvällsmat när jag går i skolan. Jag blir aldrig hungrig, vilket gör det ännu lättare att låta bli såklart. Om jag av någon anledning har tvingat i mig frukost en morgon, så är jag tröttare dagen efter vid den tiden. Efter en vecka ungefär så är det som vanligt igen. Kroppen vänjer sig, helt enkelt. 

Men det är såklart olika. Jag vet människor som inte fungerar ordentligt om dom inte äter frukost, och så finns det andra som mig, som mår bättre utan (: Man känner bäst vad man mår bäst av. 

Nu blev det ett rätt onödigt långt inlägg, sorry xD


//Jessie

Annons:
[Älskamig]
5/20/14, 9:32 PM
#7

#6: Haha, nej nej, jag förstår. Blir jag väckt alldeles för tidigt har jag också svårt att få i mig frukost. :P Men lärt mig att jag fungerar bäst med mat i magen :)

stinakrok
4/28/15, 11:34 AM
#8

Brukar dricka vatten, äta tomat och ibland även ris till det :-)

[134643]
4/28/15, 12:25 PM
#9

Jag ääälskar frukost, det är det bästa jag vet haha! När jag har bråttom fuskar jag lite och äter en dubbelmacka med nutella, och ibland en skivad banan på det. Annars älskar jag ägg, äter en himla massa ägg på en vecka haha. Gröt, flingor, yoghurt, pannkakor ja typ allt. Frukost for the win ;D

Flöffo
4/28/15, 8:11 PM
#10

Det är lite olika. På vardagar brukar jag oftast bara äta flingor med mjölk. På helger kan jag äta mer och då kan jag t.ex. äta havregrynsgröt med rostad bröd och oboy/mjölk/kaffe, oftast brukar jag äta pannkakor eller något i den stilen en gång under helgen också 🙂

//Flöffo

Jazmin1e
4/28/15, 9:32 PM
#11

Två mackor med mosad avokado och ost  sen ett glas juice till. Ibland pannkakor om jag har tid  :)

smellcaramell
4/28/15, 9:49 PM
#12

äter oftast inte "riktig" frukost längre då jag mår så j*vla illa om jag äter på morgonen. Brukar däremot få i mig typ 0.5 liter oboy under tiden jag sminkar mig hah, När jag jobbar med nåt lite mer fysiskt krävande så brukar jag dricka oboy/juice och ta en macka till om jag lyckas få i mig det, lite olika pålägg typ leverpastej, skinka, bara smör, inget pålägg alls, smält ost och grillkrydda o.s.v. :)

Nelley
4/28/15, 11:36 PM
#13

Äter bara frukost på helger då jag brukar gå upp typ 10 minuter innan jag lämnar hemmet. Är bara såå trött på morgonen.😴Måste bli bättre på att sova, och ska försöka "lära mej" äta frukost till gymnasiet.🚬

Annons:
[Tilde]
4/29/15, 9:00 AM
#14

Jag äter alltid frukost. Antingen gluten och laktosfria mackor med något gott pålägg, eller ägg (kokt eller omelett/scambled eggs with bacon) eller någon form av crüsli. 🙂

powerade
4/29/15, 12:38 PM
#15

äter ofta mackor, äter ingeb lunch och då dör jag nästan innan jag kommit mig hem ibland äter jag yyoghurt och müsli, då är jag inte ens hungrig till lunch:)

[MARWAKE]
4/29/15, 5:56 PM
#16

Yoghurt med müsli och till det apelsinjuice, ibland äpple också.

Nelley
4/29/15, 6:06 PM
#17

När jag väl äter frukost, så blir det väldigt varierande.😃 Kan vara lunch-frukost med bönbiffar och potatis eller en knäckemacka med avocado eller en rostad med fejk korv. Ibland någon slags fil/yoghurt (vegansk såklart). Ja…😘👍

[Horse24]
4/29/15, 6:47 PM
#18

Just nu äter jag smörgås med rökt kalkon, eventuellt ett glas nyponsoppa till. Annars är det yoghurt och flingor. Det är olika vad jag äter, för jag tröttnar efter några veckor. Just nu är det dock tunnbröd :).

J0554N
4/29/15, 8:15 PM
#19

beror på vad jag hinner äta, är sugen på eller vad som finns. 

frukt, te, yoghurt med frysta bär och kokosflingor, macka, juice eller,nötter eller nudlar. tröttnar på att äta en o samma sak så varierar mycket.

Strong people don't put others down, they lift them up. 


Sugar Mist
4/29/15, 9:59 PM
#20

Yoghurt, pannkakor, bär eller någon macka. Tänkte börja med smoothies sedan när efter sommarlovet, verkar som en bra frukost.

-

Annons:
[Outlawly]
4/29/15, 10:13 PM
#21

Min frukost består oftast av en smoothie eller knäckebröd med ägg kokt eller stekt :)

[SisselaJ]
4/29/15, 10:38 PM
#22

Alltid havregrynsgröt! Just nu kokat med kokosolja med äppelmos och mjölk till. 😍 Jag äter ofta exakt samma frukost flera veckor i rad innan jag tröttnar och ändrar menyn till något annat.

[EllenAlicia]
4/30/15, 6:45 PM
#23

äter inget, har inte tid. Brukade men inte längre

#3 blir lika hungrig om jag inte äter som om jag äter :p

Mysan_
4/30/15, 8:11 PM
#24

Har svårt att äta på morgonen, det blir liksom inget gott då och jag är verkligen inte sugen på något, men trycker alltid i mig en macka eller något i alla fall, annars blir jag så hungrig i skolan.

Upp till toppen
Annons: