Annons:
Etikettövrigt
Läst 1932 ggr
[Cola8]
2014-06-26 01:50

Rymma hemifrån

Nån som vill rymma?

Bakgrund inte viktigt.

Annons:
Sugar Mist
2014-06-26 01:55
#1

Here we go again😮

-

[Cola8]
2014-06-26 01:55
#2

Va?

[Nappiz]
2014-06-26 01:57
#3

Redan gjort. Var borta läänge, hamna på ungdomsanstalt och nu några år senare va de nog de dummaste jag någonsin gjort. Även om de på den tiden va någon jag "måste" för jag inte klarade av att vara hemma. Lär dig av mitt misstag. Klara upp dina problem o lös dom istället för att rymma ifrån dom. Du kommer komma så mycket längre i livet med det

[Cola8]
2014-06-26 02:00
#4

#3 Nej, kommer sluta i självmord om jag inte rymmer.

[Nappiz]
2014-06-26 02:04
#5

#4 jo så kände jag också. Fast jo i för sig, vara inlåst några veckor fick mig att klarna till och fixa i ordning mitt liv. Men för dom flesta blir de bara värre, för om du sticker kommer du träffa så många människor som du önskar att du aldrig stött på.. "dåligt umgänge" helt enkelt. Vill verkligen förtydliga DUMMASTE JAG NÅGONSIN GJORT. och nu i efterhand kommer jag inte ens ihåg vad jag mådde dåligt över även om jag då hade självmords tankar. Om jag ska va ärlig så skäms jag över hur jag mådde med tanke på att de finns så många människor här i världen som har de såå mycket värre än mig. Jag har ialf tak över huvudet och mat på bordet.

[MikaelaR]
2014-06-26 02:06
#6

Jag instämmer om att rymma inte låter så bra. Har själv rymt slutade upp med att jag blev hemskjutsad av polisen jag mådde bara sämre och det har inte gjort mitt liv bättre bara blivit någon erfarenhet rikare… är idag 19 år det mesta löser sig med tiden iallafall för mig och många andra 😐

Annons:
[Cola8]
2014-06-26 02:07
#7

Har tänkt så.
Men har haft den här dumma depprisionen i 6år.

JohannaEkroth
2014-06-26 02:07
#8

Varför vill du rymma hemifrån?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[MikaelaR]
2014-06-26 02:08
#9

Cola8 man kan inte rymma från sina problem, dem finns kvar där. Sök hjälp, och jag vet att det inte är lätt att söka hjälp har själv varit deprimerad i flera år men mår bättre än någonsin idag är snart inte tonåring längre fyller 20 i år.

[Cola8]
2014-06-26 02:09
#10

#8 För ingen lyssnar på mina känslor hemma.

Cahira
2014-06-26 02:10
#11

Manga som vill ta sjalvmord vill inte do, de bara onskar att de hade ett annat liv.

Livet ar langt annu och det kommer forandras valdigt mycket nar man bor sjalv. Hall ut, det blir battre.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

JohannaEkroth
2014-06-26 02:16
#12

Jag vet hur det känns, så kände jag också i din ålder.

Vad är det i ditt liv som du inte är nöjd med och som du känner att de inte uppmärksammar på ett tillfredsställande sätt?

Har du försökt skriva ett brev och berätta hur du verkligen känner?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[MikeW]
2014-06-26 15:10
#13

Om du tror att det är lätt att ta självmord så har du så fel. Försökte själv göra det, det är inte så lätt som man tror. Du kan säga hur många gånger du vill att du vill dö, fast som Cahira säger så vill du bara ha ett annat liv. Du kommer inte ta självmord för du vill inte dö, du vill leva på ett annat sätt bara. Så istället för att rymma eller ta dit liv som inte hjälper på något sätt, ändra på ditt liv. Sök hjälp med soc eller bupp eller gå till en skol kurator. Flytta hemifrån, bo hos någon annan och ändra på ditt liv så att det blir det livet du vill ha.

Att rymma är bara att springa iväg ifrån dina problem, du lär dig ingenting av att springa iväg. Möt dina problem och lär dig av dina upplevelser. Du kommer ångra att du sprang iväg när du är äldre.

Var stark. Du kan och du kommer gå igenom det här och i slutändan kommer allt vara bra. Du kommer må bättre i framtiden. Det kanske tar lång tid men forsätt att kämpa igenom det.

Annons:
[EmmiieErixon]
2014-06-26 16:42
#14

Ta hand om det liv du har för det är det ända du får säger jag!

Jag va på en gropig väg tidigare men jag behövde bara ta hand om mig själv. Nu bor jag i egen lägenhet med min kille, sköter skolan och siktar mot toppbetyg, slutat dricka och har möjligheten att åka vart jag vill i välden! ''Sky is the limit'' säger de men jag tänker även längre. 

Va rädd om dig! Och om du inte lever det liv du vill leva så måste du bygga det liv du vill leva!

Cahira
2014-06-27 05:48
#15

#13 Kloka du! 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cazzos
2014-06-27 15:28
#16

Det lönar sig inte att rymma hemifrån!

Var ska du sova? Vad ska du äta? Du kan inte springa ifrån dina problem, de kommer bara att springa efter dig då.

Springer du iväg med depression så kommer den att jaga ikapp dig. Det är bättre om du skaffar hjälp och tar itu med dina problem, du kommer att växa och mogna som person och må mycket bättre i slutändan!

Gör inte misstag du kan undvika! Ta hand om dig!


[Cola8]
2014-06-28 01:56
#17

Tacka alla som skrev!
Det hjälpte mycket.
Kommer inte rymma.

zoella.420
2018-09-12 23:44
#18
Upp till toppen
Annons: