Annons:
Etikettlekar-och-skoj
Läst 7206 ggr
[Mathildaqdt]
2014-06-28 22:50

När ni var små

Vad för roligt har ni sagt eller gjort när ni var små?🙂

Annons:
00eme05
2014-06-28 22:54
#1

Jag var alltid den som var tio meter ifrån alla på sim träningarna…

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Kadoor
2014-06-28 22:57
#2

Jag och min kompis trodde att fulla gubbar hade gröna, lysande ögon…😂😮

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Jessicahagstrom94
2014-06-28 22:59
#3

Jag satte hårspännet på halsbandet en gång och efter en liten stund tappade jag bort det, trots att det satt på halsbandet, det hade ju jag glömt bort helt..🥵

[EmmiieErixon]
2014-06-28 23:06
#4

Jag gick på Willys med min grannes mamma och gick fram till köttet, plockade upp en ordentlig köttbit och slappade till den med öppen handflata och så sa jag "dask sa det!" Min granne har aldrig glömt det och använder meningen "dask sa det" än idag :') så random unge va jag xD

[Mathildaqdt]
2014-06-28 23:07
#5

Min pappa lärde mig att säga asshole till jobbigt (jobbiga människor)

Semper_Solus
2014-06-28 23:09
#6

Jag åt av lösgodiset i alla affärer, jag trodde helt seriöst att det var gratis smakprov från godispåsarna ;P

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Annons:
Jessicahagstrom94
2014-06-28 23:12
#7

just det!!

Jag cyklade in på posten en gång.
Pappa och jag skulle dit, pappa gick och jag cyklade, det hela slutade med att jag glömde att jag hade en cykel eller något så jag cyklade in på posten. Whoups. Det var bara att backa och kliva av cykeln och gå in.

Och en gång när jag var på en affär med pappa så blev jag sugen på chokladbollar, såna där som det är flera i en kartong, och när pappa sa att jag skulle gå och hämta en så trodde jag att han menade att jag skulle plocka ur en chokladboll ur asken, så jag gjorde det. Pappa blev måttligt förvånad och hämtade hela kartongen och jag fick snällt lägga tillbaka chokladbollen innan vi betalade den där kartongen och gick ut.

Halcyon
2014-06-28 23:21
#8

Jag sa "kokilok" till elefant, "donk" till mjölk, dude till napp osvosv.. sen sprang jag tydligen runt och sa "S som i raket, S som i raket" och många sånna saker. Konstigt barn..

we're always chasing that paradise

Jessicahagstrom94
2014-06-28 23:26
#9

Jag sa:

helikofter till helikopter
Pangkaka till pannkaka

Får se om jag kommer på mer dumheter snart.

Halcyon
2014-06-28 23:36
#10

Första gången jag satt i framsätet var jag typ fem år, då skulle jag och morfar till badhuset. Satt och skrek hela vägen "men hur KÖR du morfar!!", "Ser du inte bilarna!!! ", "Akta lyktstolparna!!" han skrattar än idag åt det. Sen har mamma berättat att vi satt och läste en bok med massa djur. Hur låter fåret? - Bää Hur låter hunden? - Voff voff Hur låter hästen då? - GALOPP GALOPP!

we're always chasing that paradise

Flöffo
2014-06-28 23:47
#11

Jag brukade sätta mig på pottan mitt i vardagsrummet och skita när alla åt middag. 😈

//Flöffo

[Mathildaqdt]
2014-06-28 23:55
#12

#11 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA XD

Idakarrlsson
2014-06-29 00:11
#13

Hahha jag sa "bunt" till mjölk när jag var liten. Fråga mig inte varför! :') Det tog en stund innan mina föräldrar fattade va jag menade! Haha!

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Annons:
[EmmiieErixon]
2014-06-29 00:38
#14

sen kallade jag brännässlor för blässen…och ja dem gjorde mig ledsen 😂

[Tilde]
2014-06-29 00:42
#15

Var riktigt liten och vi åt korv med bröd tror jag. Mamma frågade "Tilde, vill du ha senap?" - och jag svarar: "Nää, bara napp!" 😂

dermot
2014-06-29 03:10
#16

Asså jag var så tråkig och lillgammal. Jag uttalade ingenting fel och var alltid stilla och tyst så jag har inga såna roliga minnen. xD

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




smellcaramell
2014-06-29 03:22
#17

hah jag hade iallafall en låtsaskompis som hette Frida Da Ring och hon hade massa "ungar" som hängde upp och ner i äppelträdet ! hahahahah 😂

kallade även den del av våran gård som låg närmast skogen för london, brukade säga "ska upp till london och gunga" , tror det var för jag tyckte det var långt bort(har stor tomt) och mamma och pappa hade berättat att vi var i london när jag var några månader och när jag frågat vart london var hade de väl sagt att det var långt bort, och när jag var liten var ju den delen av tomten långt bort 😂

måste även berätta att en gång när vi hade släktingar på middag så ville min bror ha uppmärksamhet så han gick fram till matbordet där alla satt och sa "tyst alla! tyst alla!" , alla tystnade och tittade på min lillebror som inte hade nåt att säga egentligen så han utbrast "hundben!" och lämnade rummet, det får han höra än idag, typ 14 år senare .. 😂

[oroligkaninägare]
2014-06-29 08:40
#18

Varje gång jag skulle till dagis så skrek jag så alla grannarna hörde mamma fick dra mej till cykeln varje eviga morgon ;) Annars inget som jag kommer ihåg ;)

emmaap
2014-06-29 09:21
#19

Usch jag har gjort många knäppa och dumma saker när jag var liten. 

Tex. så brukade jag trycka med fingret på köttfärspaketen på ica (är ju en plastlåda med tunt plast över) så att det blev stora gropar och ibland gick paketen sönder :O Kanske inte det smartaste jag gjort. 

När jag var två år snodde jag en snaps från julbordet när vi satt och åt vilket resulterade i en kaskad spya över stora delar av bordet. :S Detta hör jag fortfarande VARJE jul och det är nu snart 18 år sedan. 

Jag har även under den största delen av mitt liv sagt stölvar istället för stövlar. Det var pinsamt nog först under en svenska lektion på gymnasiet jag fick reda på att jag sa fel. Jag har seriöst gått runt i 17 år och trott att det stavades stövlar med uttalades stölvar utan att någon rättat mig… :/ Frågade min pappa varför de inte sagt något men han sa bara att de var så vana vid de att de inte längre reagerade :?

Hälsningar Emma! :)

[AnimalLover1]
2014-06-29 12:16
#20

Jag och min bästa kompis har gjort en massa galna saker under dessa 10 år vi känt varandra. Vi lekte nästan varje dag för vi bodde mitt emot varandra. • Busat med folk, för det första. • När vi var typ 6-7 år byggde vi en koja av kartong och satte den mitt på gatan mellan radhusen (vi bodde mitt emot varandra i 7 år), då kom vår granne och kolla in i kojan där vi satt och åt kitkat :'D • Satte upp ett pyttelitet loppisbord (en uppochnedvänd kartonglåda) utanför vårt hus med gamla grejor och knackade på grannarna och frågade: Hej, vill ni köpa loppis?, alla dissade oss och ingen kom :'D pinsamt • När vi var typ 7 år åkte vi pulka på vintern på en brant backe, vi åkte på en massa konstigamsätt, körde över varandra, huvud, armar, ben, hon körde över mig så jag rullade ner för backen utan pulkan, jag körde över hennes huvud och hennes huvud låg nedtryckt i snön, när hon kom upp hade hon snö och gräs i munnen och näsan :'D Trots att det var för 6 år sen kommer jag ihåg det väldigt väl. • När vi var 10 hade vi inget och göra när det var rast så vi fick oss idén att dela maskar… Vi letade upp en massa maskar och la de på en stubbe och dela de, låtsades att vi stekte de, vi rullade de i fågelbajs och ja, äckligt var det… En sa vi det till som vår lärare för vi ville typ tramsa, då blev vi rejält utskällda, det var väldigt dumt gjort.. xD Fast jag har faktiskt alltid vart en såndär "duktig flicka". • När jag o min bästis var små sa jag alltid tröstig fast jag menar törstig och hon sa blåblär till blåbär xD • Jag kom ihåg när vi sov över när vi var typ 5 år och hon hade en såndär putteliten kamera, i åt frukost och hon tappade den i kaviarn.. Flera år senare skulle hon slänga den och det var kaviar kvar.. xD • När det var sommar sprang vi alltid i hennes vattenspridare • Vi brukade leta efter skogssniglar i hennes trädgård under stenarna och la det sen i en hink. • Vi brukade bada i hennes badkar tillsammans när vi var typ 4 och hennes lillebror som då var typ 1 stod ofta och kolla på xD Har en massa minnen som jag inte kommer på just nu men aa, det var underbara tider det..

Annons:
Gaiezza
2014-06-29 12:35
#21

Min bästa vän hette Mikaela, men jag sa alltid Mikamela.. Vägrade ha kläder på mig vissa dagar till dagis, kunde vara mitt på vintern. Slutade med att jag kom springande med mina vinterkängor, blöja och min hatt. När man frågade mig vad vissa djur hette så sa jag ALDRIG älg (Tror inte jag visste att det hette det), utan jag sa Hälge! Jag var dum nog att klättra upp på köksstolen, för att sedan klättra upp på bordet, för att sedan hoppa ner på golvet i ett svandyk. När jag hade gjort det så grät jag såklart och ojojoj vad ont det gjorde. 10 minuter senare gjorde jag samma sak..

Bacon, svaret är bacon. 

VT4ever
2014-06-29 13:39
#22

Jag sa alltid jakgummi istället för tuggummi när ja var vääldigt liten xD

[Nappiz]
2014-06-29 13:50
#23

#11 HAHAH! Nu gav du mig  ett ordentligt skratt!!!

Själv brukade jag säga "fuff fuff" till ketchup ;)

Semper_Solus
2014-06-29 14:07
#24

Ooh minns en till sak.. när jag var typ 5 år så lekte jag med en kompis, vi samlade ihop alla sniglar och maskar vi kunde hitta och la dom i en stor hink, sen hällde vi ner dom plus massa sand och stenar i en sån öppen galler-kloak på gatan.. dagen efter så var det massa arbetare där med en stor lastbil, vi hade tydligen proppat igen kloaken med alla sniglar och det x) (fick aldrig nån skit för det, ingen visste att det var vi, wooh)

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Molekylflickan
2014-06-29 15:41
#25

Haha, jag brukade faktiskt sitta med mina syskon på pottan och bygga med lego när jag var liten. Och en gång när det var "folk som hyrde lägenhet" (mamma sa så till mig) gick jag ut och sa "hej folk" och pratade med dem. Pratade så länge att jag var tvungen att gå på toa så jag hämtade pottan xD Insåg inte hur pinsam jag var då, siitter och skiter framför två gamla oskyldiga människor som hyrt lägenhet… xD

Minns även att jag brukade blanda "spökvatten" med mjölk och vatten och dricka det. Ibland på lunchen gjorde vi om maten till äckliga saker, spaghetti var maskar och sås hjärnsaft… hehe… All kunde göras som till något sånt xD

Saft var ketchup ch ktchup var saft också… tror jag?!

Hehe, kom förresten att tänka å min lillasyster, hönor kallar hon gok-gokar…

Min morfar frågade mig vilka språk jag kunde och jag svarade; svenska, norska, danska (mamma och pappa är inte svenska) och engelska - yes och no…

Man var så himla random när man var liten…

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

JoannaLi
2014-06-29 18:55
#26

Min mamma sov på soffan en gång när jag var typ 3-4 år, och jag hörde henne snarka in till mitt sovrum. 

Så jag går prompt ur sängen, typ 2 på natten, väcker mamma och berättar sedan för henne att "Mamma, vakna, du låter som en älg!" 

Mamma svarar lite yrvaket "Vet du hur en älg låter då?" 

Till vilket hon fick som svar: "Jamen, jag hööör ju!" 

I was a sassy child, yes ^^

JoannaLi
2014-06-29 18:59
#27

Jo, just det! Jag hade en älsklingsbok som jag alltid tvingade morfar att läsa (någon som har läst Frippe?). En gång så var då morfars bror (Robert) uppe på besök, coh då tvingade jag honom att läsa Frippe för mig. 

Och då finns det en scen där de har blivit arga på varandra (i boken) och står och skriker arga ord om varandra, och det hela eskalerar till Frippe skriker "Bertil-Fjärtil!" till sin kompis. Det tyckte inte Robert att han skulle säga till en fyra-åring, så han "råkade" läsa Fjäril i stället. 

Då snör jag runt från där jag halvdåsat i sängen och ropar argt "HAN SÄGER FAKTISKT BERTIL-FJÄRTIL, JU!" så att det hörs i hela huset. 

Robert heter fortfarande Robert Fjäril i våra ögon ^^

Annons:
Niniz
2014-06-29 21:19
#28

När jag var liten så brukade mamma visa mig en bild ok på olika djur. Vid varje nytt djur så sa jag hur den lät… Men när vi kom fram till bilden på en kyckling så sa jag: "Mums, muns!" Och slickade mig om munnen :P

Och jag sa glasiöst till graciöst fram till 14 års ålder och någon berättade för mig att det var fel. (min lillasyster)  Trodde inte henne först!

[mitzylinnea]
2014-06-29 21:39
#29

Jag matade våra akvariefiskar med russin, och ja, alla stendog. Förutom dendär lilla bruna fisken som har en sugpropp som mun och städar, den hade vi kvar många år till ;P 

Sen så stängde jag toalocket när pappa stog o pinkade (fråga inte vad jag gjorde i badrummet då, jag var typ 1,5) så han typ pinkade ÖVERALLT! 😂

Jag ritade på mammas och pappas brudkista

Våran granne hade färgat håret grönt en gång och bakom vårat hus fanns det massor av vitsippor. De va ju bakom hennes hus oxå för vi bodde "bakemot" varandra. Jag va ute och så såg jag henne med grönt hår sitta där och plocka vitsippor så jag sprang in till mamma och sa att de va ett troll i skogen! XD 

jag tog i första påsen i paketet med fryspåsar, sen sprang jag. och då blev de ju en jätterolig plastpåse girlang i hela huset :D 

Och mamma säger att jag var väldigt lugn och snäll när jag var liten ;P Eller…? xD

jossan...
2014-06-29 23:13
#30

Min låtsasmorfar pratar finska och jag trodde att om man la till ett i/ ri eller nåt på alla ord så blev det finska… så jag skrek typ mera korvari, vatteri och papperi… papperi var ju rätt men det var få saker som blev rätt…

Gud vad bra jag stavar…

tusstuss
2014-06-29 23:43
#31

Jag och min kompis trodde att vi var pokemon… asså verkligen TRODDE det xD Jag kom ihåg jag satt och slickade mig på händerna en gång på dagis, och vår fröken sa typ "Molly, sluta! Om du har någonting på händerna så får du tvätta dem istället!" och jag svarade "men det är ju såhär pikachu tvättar sig…" xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

jossan...
2014-06-30 00:03
#32

Första gången jag fick pengar till lördagsgodis när jag va nånstans mellan 2 & 5 år så gick vi till ica och för de pengarna var jag fast besluten att köpa 3 burkar makrill i tomatsås som jag satt o käkade… jag älskade makrill.

Gud vad bra jag stavar…

stinabest
2014-06-30 00:16
#33

När jag var liten sa jag alltid Bekia istället för Ikea och just när jag hade lärt mig att läsa skulle vi åka dit. Och det första jag säger är när vi kommit fram: "Men MAMMA! Det heter ju IKEA inte BEKIA!"

Kommer ihåg chocken. Jag hade levt i en lögn.


Jessicahagstrom94
2014-06-30 00:54
#34

Jag och min kompis brukade kasta snö på bilar som åkte förbi och jag fattar verkligen inte varför för det är så sjukt dumt gjort, men attans vad roligt vi hade då!

Jag och min bror brukade linda in mormors lägenhet med garn så att vi blev tvungna att krypa under och över alla dessa snören överallt, i varenda rum. Skitkul tyckte vi. Mormor däremot, hon tyckte inte det var så roligt. Undra varför?

Annons:
Tessan01
2014-06-30 15:56
#35

Asså gud va jag ha garvat ihjäl mig när jag läste den här tråden xD

När jag var liten, så en gång när jag vi satt och åt så frågade mamma vad jag ville ha. 

Jag : Akkuse. 
Mamma: Vad sa du?
Jag: Akkuse.
Mamma: Vad är akkuse?
Jag: Akkuse 
Mamma: Vad menar du?
Jag: Akkuse.
Min bror ( ett år äldre ): Hon menar riskaka.
Mamma: Riskaka? *pekar på riskaka*
Jag: *nickar* Akkuse! :D

Från och med då, säger vi akkuse istället för riskaka :D

Åh gud va smart jag va då ;)

Cherryfall
2014-06-30 16:08
#36

En gång när jag var liten somnade jag under en madrass. Mina föräldrar fick panik efter några timmar när de insåg att jag var borta. De fick ringa runt till alla grannarna och sedan gick de runt och letade i hela området där vi bor. Själv låg jag där under madrassen och hade ingen aning om vad som hände. 

Det slutade med att mina föräldrar fick ringa polisen, som sa att de nästa dag skulle börja leta om jag fortfarande var borta. Så småningom vaknade jag och gick ut ur huset där jag letade rätt på min mamma. Gissa om hon blev chockad? 

Haha de hade tydligen letat i mitt rum flera gånger men smart som jag var, hade jag ju somnat helt dold 😇

Kan tänka mig vad pinsamt att ringa tillbaka till polisen och säga: Nej alltså hon låg under en madrass och sov… 😃

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

[Mathildaqdt]
2014-06-30 21:40
#37

#36 Hahahaha, där sover du och alla tror att du är försvunnen XD

Pinglan00
2014-06-30 22:52
#38

Jag cyklade någon gång på gården och mamma satt vid ingången till lägenhets husen. Pltösligt så gick jag fram till mamma med styret i båda händerna och säger:

-Mamma, styret gick av. 

Cykeln låg inne i en buske.

Hon började asgarva

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

NordicSunset
2014-07-01 00:50
#39

Jag åt fiskmat.. ._. mer äckligt än roligt men.. Ska fråga mamma imorgon om något roligt jag gjort som bebis xD

Be the best version of you.

  • Zoella
[Tuulikki]
2014-07-01 15:34
#40

Jag har alltid pratat bra (ovanligt bra för att vara så liten) så jag har inga kul felsägningar på lager.. mina bröder däremot har sagt hur mycket knäppt som helst🤪 Något jag lyckats med är likt #36! Jag kröp ner i en tvättkorg och somnade, bra jobbat.👍

Flöffo
2014-07-01 16:31
#41

#39 Det har jag också gjort. Jag har ätit fiskmat, fågelmat, hundmat, hamstermat och gnagarblandning. 🤪

//Flöffo

Annons:
Pinglan00
2014-07-01 18:03
#42

#32 min mormor är finsk. när jag var liten kallade jag henne altid mommi och morfar för morfar eller mofi. Tillfället när mormor berättar att mommi är mormor på finska.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

mlina
2014-07-01 21:36
#43

När jag ar fyra år berättade mina flräldrarn för mig att jag skulle få ett syskon, efter det somna jag under TV bordet

Dvärgis1234
2014-07-01 22:00
#44

Har en massa roligt som mina bröder sagt och även ngt roligt jag har gjort. Min mamma rökte när jag var liten och då gjorde hon egna cigaretter så hon hade alltså löst tobak i en låda jag fick tag i. Mamma tyckte jag har väldigt tyst så hon skulle gå och kolla vad jag gjorde, jag blev så rädd när hon sa "men vad gör du!"! Så jag kastar allt i hela köket. Gissa vem som var väldigt glad på mig och fick dammsuga överallt ;) Min lillebror är 5 år och när vi satt och och åt middag med min mormor och morfar berättade morfar hur mycket bättre det antagligen är att vara kille än tjej så frågade han min brorsa Morfar: Varför tror du att det är bättre att vara kille? Isse: För att vi killar kan stanna på vägen och kissa när man åker bil för vi har en lång snopp som kan sikta men ni tjejer har bara sådana dära plattor som siktar rakt ner och då kommer allt i byxan. Vi skrattade så mycket och jag låg nästan på golvet av as garv hahaha!!!


tusstuss
2014-07-01 22:24
#45

Min brosa lyckads pissa sig själv i huvudet en gång… hur fan det gick till vet jag inte…

Min kompis och jag gömde allt ritpappaer på dagis en gång xD Fröknarna gick och letade efetr det typ jättelänge xD

Jag sprang alltid runt i affären och klättrade på hyllorna så att allting välte… men jag fick aldrig någon skit för det då jag alltid sprang bort och gömde mig i kartongen som stod på hyllorna… xD

Jag brukade alltid klättra på hyllorna på Ikea också, jag kom ihåg att jag lekte att jag har en hemlig spion som skulle spionera på alla på ikea och se om någon hade stulit någonting. Jag gömde mig i en pappkartong bakom någon sånadär trälattor, mina föräldrar sprang runt och letade efter mig i typ en timme xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

Splitter
2014-07-02 19:08
#46

Jag minns när morfar hämtade mig på dagis en gång, och vi skulle gå över plan där några äldre killar spelade fotboll. Allt jag kunde tänka på var ifall någon skulle skjuta på morfar, trodde seriöst att han skulle ramla ihop och dö😃

Never look down on someone unless you're helping them up ~

[..$Dog$..]
2014-07-02 20:52
#47

När jag var liten sa jag kokko till min bror som igentligen hette Markus xD

KaiPon
2014-07-02 22:19
#48

Jag var en sån där morbid unge, redan som liten. Kommer håg att på lekis träffade jag en tjej som jag kom jättebra överens med. Vi båda kunde sitta och leka både med Barbies och bilar utan problem.

Det stora var bara att våran lekis lärare sa åt oss att vi inte fick leka längre efter kanske en månad där. Eller i alla fall inte det vi brukade leka, för vi skrämde dom andra barnen.

Asså, hon och jag kunde sitta och leka "vanligt" med Barbie dockorna ett tag, de gick och shoppade, bara hängde och drack kaffe (och rökte  av någon anledning), men sen blev vi uttråkade och det var då det spårade ut. Jag vet att vi väldigt ofta lekte att våra dockor var med i olyckor, eller så kom en massmördare in i huset och dödade dom. Barbie-kroppsdelar spreds ut överallt där vi lekte. Var dom med i en bilolycka så blev dom av med armar och ben, var det en mördare som kom blev dom oftast styckmördade och vi gömde kroppsdelarna lite överallt. Vet att dom renoverade det rummet några år senare och hittade arma, ben, huvuden och överkroppar lite överallt… ☺️

Med bilar så var det väldigt ofta seriekrockar som hände, och vi brukade alltid leka reportrar då, som meddelade att minst tio personer hade dött och att kroppsdelar och blod var över hela stället.

Vi var inte speciellt tysta heller, och rummet var inte så stort, så det var ganska självklart att vi skrämde skiten ur de andra barnen där.

Sen hittade vi på en egen lek också, där det gick ut på att vi skulle snabbt rabbla upp sätt man kan dö på. Vissa var inte speciellt verklighetstrogna, men de flesta var det. Till och med killarna som var en två-tre år äldre än oss var lite rädda för oss. Det gav status då, i den åldern.

Vet att en äldre kille kom fram till oss någon gång då vi var ute på skolgården och lekte (Detta var inte  lekis utan i ettan-tvåan tror jag. Lite äldre var vi i alla fall) och undrade vad vi gjorde.  (Han såg dessutom sådär kaxig och dryg ut, som att han var där för att förstöra för oss)

"Du, stör oss inte! Vi leker Jack Uppskäraren! Och vill du inte bli hans nästa offer borde du gå härifrån!" sa min kompis irriterat.

"Får inte jag vara med då?" frågade han, antagligen trodde han det var en snäll lillbarns-lek.

"Du får bara vara med om du nämner minst två av hans offer och hur dom dog!" hade jag svarat.

Killen såg väldigt förvirrad ut, och svarade att han inte kunde. Vi fnös och bad honom gå, men han frågade om vi kunde svara på våran egen fråga.

Det slutade med att vi satt i säkert en fem-tio minuter och gav detaljerade redovisningar av Jack Uppskärarens offer och hur de dog. Efter det ville ingen störa oss mer. 😂
Grejen var det att hon hade hittat en bok och Jack the Ripper hemma hos sig, hennes bror hade försökt gömma den för henne men hon hittade den i alla fall, och vi hade precis läst ut den tillsammans när vi kom på den leken.

Gud va störda vi var.

Sen hade vi också en 'låssaskompis' som nu när jag tänker efter funkade lite som Slenderman. Han bodde i skogen och bestraffade alla som var dumma med oss genom att först förfölja dom tills dom blev galna, sen tog död på dom genom att slita dom i bitar. Han var lång och vit och klädd i svart med en massa armar som stack ut från ryggen. Vet att vi skrev brev till Herman, som han hette, och lämnade i skogen när någon varit dum mot oss. Gud vad folk måste funderat om någon hittade dom breven alltså. Gapskrattar

Breven kunde se ut typ så här;

Kära Herman, Det var ett tag sedan sist. Förlåt. Men alla har varit rätt så snälla mot oss än så länge. Eller ja, inte precis, eftersom att vi nu skriver till dig. Det finns en tjej som heter [För- och efternamn] som alltid är elak mot oss. Hon säger att du inte finns på riktigt! Ta och visa henne en läxa hon sent ska glömma! Med kärlek, [Våra namn]

Fast naturligtvis var mycket felstavat, men ni fattar nog ändå. Fy tusan vad störda vi var. Men om någon lärare kom fram till oss satt vi alltid och lekte snällt, och inte en enda gång nämndes död om någon vuxen var närvarande. Vill inte ens tänka på hur lärarna skulle ha reagerat om dom bara visste. Gapskrattar Det skulle blivit terapi för oss båda!

Ah, va störd vi var som små…

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
[..$Dog$..]
2014-07-02 22:51
#49

#48 Så gulligt 😂

KaiPon
2014-07-02 23:03
#50

#49 Vet inte om jag skulle kalla det gulligt precis. Gapskrattar Mera stört än nånting annat. Men livlig fantasi hade vi i alla fall. Gapskrattar

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Mathildaqdt]
2014-07-04 21:52
#51

Putt🙂

fridanordqvist
2014-07-04 22:55
#52

ååh.. vet ju att jag gjort och sagt massa, men kommer bara ihåg att jag sa till mamma en gång när det var halvmåne att ''TITTA! Nån har brytit en bit av månen!'', då var jag typ..3 tror jag
Har även för mig att mamma berättat att jag när jag var så liten att jag fortfarande satt i hoppgunga ibland satt och sa ''meh. meh. meh'' hela tiden xd

Nelly12
2014-07-04 23:34
#53

Ingen får skratta då men… När jag var liten sket jag bakom en gardin i smyg. Och på en mjukisanka. :P


⠀instagram @drawing_ella

tusstuss
2014-07-05 12:36
#54

Vad mer tokigt har jag gjort…

Jo, jag och min kompis gick ut i lekparken och smakade alla olika sorters blad och gräs vi kunde hitta…. vi var skumma…

Portal Is Love, Portal Is Life.

[Mathildaqdt]
2014-07-05 12:41
#55

#54 Påminner mig om att när jag gick i typ ettan så brukade alla i min klass äta blad för att dom smakade citron x)

Annons:
[Liwis]
2014-07-05 13:03
#56

#48

Aw, så sött!

Ökenråttan
2014-07-19 00:53
#57

När jag var liten och fortfarande använde blöja, så hade jag en gång somnat utan blöja på vår matta. Min mamma tyckte det luktade lite skumt. Hon frågade min storebror om han hade pruttat, men det hade han inte. Mamma gick fram till mig och såg att det log en stor bajskorv vid min rumpa. Det var där lukten kom ifrån. Den mattan fick vi slänga efter det. Hahaha! :)

tusstuss
2014-07-19 11:56
#58

Joo, jag kallade mitt täcke för "majs" när jag var typ 5… xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

Arrowhead
2014-07-19 13:23
#59

Jag kommer inte ihåg om jag gjorde nåt speciellt roligt men jag hade en del konstiga ord ^^
Plönk = Mjölk
Laffa = Flaska
Vhivvi = Välling
Pokkonon = Pokemon
A la boo = I love you
Det är dom jag kommer på nu.

Min mammas bästa vän brukade ofta vara över och spela tv-spel tillsammans med oss när jag var liten och när dom skrek "Highscore!" så hängde jag med bara det att jag ropade "Bajshål!" 
Samma vän brukade även säga "See you" när hon skulle gå och på det brukade jag svara "Sue you".
Så ja, en del knäppa saker 😃

Måste bara tillägga att min lillasyster hade/har en del roliga ord!
Skabetti = Spaghetti
Tarrik = Tallrik
Är två exempel och så har vi mina personliga favoriter!
Harkrank är för henne en "raggmunk"  och brännässlor kallade hon alltid för "tändvessla"
Bra söt den ungen 😂

KaiPon
2014-07-19 14:33
#60

Sen har vi alla ord som vi gjorde om.

Basetti = Spaghetti
Ninan = Banan
Buttköllar = Köttbullar

Vilket vi i och för sig fortfarande använder ibland. 😂

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[sessie98]
2014-07-19 21:27
#61

När vi var ute och gick på dagis och skulle gå åt ett håll kunde jag vara så envis så jag lyckades få hela gruppen med alla fröknar och barn att gå åt det håll jag ville haha! A true leader brukade dem säga till varandra har jag fått höra haha.

LuLeLo
2014-07-19 23:32
#62

#59, bajshål=Highscore och See you = Sue you, alltså, HAHAHAHAHHHHAHAHA xD

Tass Josephine

Annons:
mopsen12
2014-07-20 10:58
#63

Jag var inne på hm med min mamma när jag var liten och på underklädesavdelningen sa jag högt "mamma vad många tuttar det hänger här!". 

Min syster trodde att tamponger var polkagrisar och ville prompt ha med ett par paket varje gång vi handlade.

nlinds
2014-07-21 16:03
#64

Jag gick med mamma och en kompis i affären, vi var väl runt 8 år gamla. Jag ville ha en dunväst, och jag klämde på en väst och ropade till mamma tvärs över affären "MAMMA, DENNA VILL JAG HA, DET ÄR SÅNT DÄR MJUKT LUDER I DEN!"  (Självklart menade jag ludd/dun) . Mamma skämdes ihjäl samtidigt som hon inte kunde sluta garva, jag förstod inget för jag visste inte vad det betydde…….

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Nelly12
2014-07-26 10:49
#65

Jag minns att jag och mina två syskon tog på oss stövlar regniga dagar, samlade ihop massa sniglar med skal på vårat berg och hoppade på dom. :( stackars sniglar.


⠀instagram @drawing_ella

Nelly12
2014-07-26 10:56
#66

Och en gång på dagis när jag fick för mig att man blev med barn när man åt en tomat, för den hade såna där frön i sig dom skulle växa i magen. xD då tog dagisledaren in mig i ett rum och pratade "ett frö behöver jord för att växa… Och jag bara höll fast vid min sak. Som de flesta småbarn. Man lär sig ändå när man blir större.


⠀instagram @drawing_ella

Bello_O
2014-07-26 20:55
#67

När jag såg en hund då pekade jag på den, skrek "TITTA!!!" och började asgarva😊 Jag var kanske 2,5 år då.

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Larissa
2014-07-27 16:28
#68

Känns som jag inte alls gjorde eller sa några roliga saker när jag var liten :( 

Min brorsa sa iaf "vishwuff" till ketchup, hahahahahahha det är inte alls likt men aa han sa jämt vishwuff till ketchup lol

[Älskamig]
2014-07-27 17:01
#69

Jag sa "dalt" till saft, "pich" till chips, "korreek" till ekorre.. 

En gång fick jag 20 kr av mormor och morfar.. Mormor sa "den får du dela med din bror".. Jag tog emot den och rev den på mitten, för att "jag skulle dela den med min bror" 😊

Annons:
Nelly12
2014-07-27 19:05
#70

En gång köpte mina föräldrar några påsar med choklad pengar. Jag och mina systrar blev överlyckliga och sa ja, vi har fått pengar nu ska vi köpa jättemycket saker vi vill ha! :D men när vi fick reda på att det var chockad blev vi väldigt besvikna. Och en annan gång hade vi köpt en "nalle tvål". Sen skulle vi sova. (Jag och mina syskon) istället gick vi upp mitt i natten och drog bort mattan och tog ut tvålen på hela golvet och tog några borstar och åkte skridskor på golvet som Pippi. XD


⠀instagram @drawing_ella

beaast
2014-07-27 23:10
#71

jag var rädd för jultomten, och en jul skulle mamma vara jultomte (mins dock inte vrf) men så va de. men bara de att jag följde med mamma ner till nedervåningen för o se vad hon gjorde, jag stod o tittade på medans hon tog på sig tomtedräkten, 
o sen tog hon på sig masken . jag skrek rakt ut
"TOMTEN HAR ÄTE UPP MAMMA!!!" 

O dåva ja runt 2-3 år o från den åldrn till 5-6 år så trodde ja att tomten va tjock för han äte upp mammor haha

Turast
2014-07-28 00:22
#72

Jag sa motorlyyt till motorcykel och helekopeter till helikopter.. Sen trodde jag att "fest" betydde att man tände stearinljus.. Haha.. Finns nog mycket mer för jag va ett skumt barn heh

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

MissanTissan
2014-07-28 11:45
#73

Toppa det här!

När jag var liten, så ville jag verkligen ha ett husdjur. Verkligen! Så en gång när jag var ute och gick, så hittade jag en katt. (Ganska nära vårat hus, jag var runt 6) Så jag plockade upp den och gick hem med den. Och döpte den till Bohild… Mamma blev inte så glad… Blev tvingad att släppa tillbaka ut den direkt.

Och här då! När jag var liten, älskade jag nudlar.  En gång när vi hade varit på dop, så skulle vi gå hem igen. Och i en backe låg en överkörd groda. Den var jätte platt och sen stack det ut massor av tarmar. Så jag böjde mig ner och sa "Mamma kolla, Nuwdlar (Uttalade det så) Sen stack jag ner handen mot det och var beredd att äta det, men min mamma lyfte upp mig och sa nej. Då började jag grina och sa att hon ville svälta ihjäl mig.. o.O?

Jag och min stora syster bråkade väldigt mycket som små. Och en gång, när min farsa hade kollat på en skräck film, som jag hade smyg kollat på. Anaconda tror jag det var. Något med en jätte orm iallafall. Då var jag LIVRÄDD. Så jag gick in i min syrras rum och frågade henne om jag fick vara i hennes rum en stund. Och hon svara "Nej, gå ut! Du lockar in ormen i mitt rum!" Så jag började gråta och bad igen, men hon svara "Nej, Miranda! Gå ut och möt ditt öde! Jag vill inte dö också!"
Så då gick jag ut och stod och grina i hallen tills min pappa kom.

Min morfar var väldigt påhittig när jag var liten, och lurades väldigt mycket. Så när han sa något konstigt så sa jag alltid "Neeeeh, du luvas baaayaa" Luvas betydde tydligen inte luras, utan ljuger. x3

När jag var liten så var det en gång jag blev jätte sur för något, så då sa jag till mamma "Neh, då rymmer jag >:c" Sen packade jag en väska full med gosedjur och gick ut och gömde mig i kaninburen. Där spenderade jag hela dagen. Sen blev jag hungrig och gick tillbaka in.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Weasley
2014-07-28 12:00
#74

När min syster var liten sa hon "Nääääääääjjjjje" till ALLT. "Kan du säga.. Lampa?" "Lappa. Nääääääääääjjjjiie" Av någon anledning sa vi alltid "Prutt eller lurv" och då härmade hon oss och sa "Putt luvv" Så skulle man gissa om det bar prutt eller lurv och då om man sa prutt så var det lurv så sa man "Nääääääääiijje" och då sa jag "Lurv" "NÄÄÄÄIIIJJJEEEE" säger hon alltid och lägger huvudet på sned och ler.

Trololololololololololo

MissanTissan
2014-07-28 12:06
#75

Juste! En gång när jag och min syster åkte hem själva från skolan (Vi behövde åka kommunalt) Då var jag typ, 9? Aja, då råkade jag kliva ut på vägen. Och en bil kom farande, min syster drog in mig på trottoaren i sista ögonblicket. Jag kände bilen snudda vid min sida. Hon blev skit sur på mig och jag sa "Förlåt jag ska aldrig göra om det" Medans jag sa det hade jag råkat gå ut på vägen igen och blev nästan påkörd igen. Så det slutade med att hon höll i min hand och hon gick närmst vägen.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Michaela-N
2014-07-28 21:53
#76

Följde som liten (3-4 år) ofta med till min mammas kontor, vid ett tillfälle hade jag hemskt kliande utslag och åt ett sorts läkemedel som hette tavegyl. In stormar jag på morsans chefs arbetsplats, viftar med armarna och ropar "JAG ÄTER TAVIGILER MOT KLÅDAN" och går sedan därifrån. Like a boss.

Annons:
[MARWAKE]
2014-07-29 22:04
#77

Jag hade mammas trosor (tvättade, självklart) som snuttefilt när jag var kanske 2-3 sen när jag var 4-6 hade jag en baddräkt som snutte. Jag tyckte det var lent, okej! En gång på dagis när jag var 2 hade jag glömt min snutte (mammas trosor) och då vart jag jättearg och ledsen och frågade dagisfröknarna ifall jag kunde få deras trosor… Fick självklart ett nej, då blev jag arg… Inser nu hur hemskt pinsamt det faktiskt var… Sen hade jag ju sånna där ord som alla småbarn har! Oboyhuvud är ett ord, det har inte alls något med oboy att göra. Utan Oboyhuvud är ett torn av kuddar som man hoppar på och rasar. Dingding istället för välling… Massor andra saker hade jag också kommer bara inte på de nu…

Tokyo
2014-07-29 22:13
#78

Jag sa skatet till staket och ojla till olja, hahah.

emiliahok
2014-07-29 23:35
#79

När jag var 2 år så satt jag och åt i min barnstol, jag tappade skeden på golvet och sa "helvete också! Men det hände inget."

molam
2014-07-30 01:04
#80

JAg var en Markatta, en skit unge, en jävulsunge, en busunge och allt på en och samma gång jag ;)

* Gravid kvinna på stan, Och jag såg det självklart, hoppade upp på fontänen och tittade på hon, pekade och sa "MAMMMA!!!! Jag vet vad hon har gjort! Hon har ätit en bebis!! och hon kommer snart att Bajsa ut den!
Fast om det var jag som sa detta har jag ingen aning om, mamma har sagt att både jag och kusinen sagt samma sak, men det låter väl otrolig,vet inte dock xD

* En gång när jag fyllde år, var jag och mamma på stan och då sa jag till alla, "Jag fyller år idag kan jag få en present?"

* Klippte av mig själv håret när jag var Ca 2, Klippte även hunden då (Bearded Collie) xD

* La mig och sov på alla möjliga och omöjliga ställen, Hund bädden med hunden som kudde, Tvätt maskin och torktumlare, Garderober, Byrå lådor, under akvariumen, I Marsvinsburen med marsvinen mina, ute på balkongen, i går grannes blomlåda, men värst av allt var när jag hade gått in till grannen som var ute med hunden och lagt mig för att sova i DERAS tvättkorg UNDER all tvätt xDDDD mamma och pappa ringde polisen och alla i grannskapet xD dom letade efter mig i 4 timmar😇

* Jag gick ut mitt i vintern i bara blöja när jag var 1

* Kunde ligga i flera timmar i snöhögar på vintern och kolla på stjärnorna samtidigt dom jag sjön "Fipsers är SOm fyjverkiiijer!!!" (Fipsers var stjärnor) och när jag såg ett norrsken (HAr bara sett ett i hela mitt liv) sprang jag Grinande in och sa att himlen med alla "Fipsers exploderade"

* Humlor kallade jag för hundfasar, och av nån anledning trodde jag dom var flygande hundar ;)

* När jag fick en Barbie docka av min morbror i julklapp klippte jag av den armar och ben klippteav den håret och ritade in  ansiktet på den sen på natten skrek jag allt vad jag hade och kastade den på min sovande morbror x3

HAr gjort massa mer också men det får Duga för inatt x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2014-07-30 01:06
#81

Juste!!1 måste tillägga en sak!

Paraply Dricka, om ni hör det vad kommer ni och tänka på då?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

MissanTissan
2014-07-30 01:12
#82

Juste! När jag var liten, så brukade jag kolla på ett program tror det hete Kent agent, handlade om en typ "häxa" som åt godis, kommer inte ihåg så mycket. Men jag la alltid godis i skogen för jag trodde jag matade henne.. Weird, jag vet.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[MARWAKE]
2014-07-30 09:43
#83

#80 Har också klippt av mig håret, fast då var jag 3 eller 4 :P

Annons:
Turast
2014-07-30 10:32
#84

#81 trocadero!!!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

molam
2014-07-30 12:56
#85

#84 HELT RÄTT!!!!! xDDD Min bror sa ALLTID Paraply dricka till Troca xD Tog lång tid innan mamma och pappa fattade vad han menade x3

#83 Tror dom flesta unga tjejer har klippt av sig håret, men jag har ingen aning om varför, gissar att småbarn bara är lite knäppa på det sättet x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

jossan...
2014-07-30 19:09
#86

#82 jag va skit rädd för tuttifruttan :p

Gud vad bra jag stavar…

MissanTissan
2014-07-30 19:20
#87

#86 Jag med! Det var därför jag matade henne så hon inte kom och åt mig! Sen kom jag och  min bästis då på en ny karaktär, som hete Gurkan. Det var en läskig gubbe med afro som bara åt grönsaker!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

jossan...
2014-07-30 19:27
#88

haha! mina kompisar tvingade mig att göra afro i skolan en gång… alla som inte visste det ba wtf?! jag ba stryp miiig:')

Gud vad bra jag stavar…

miine
2014-07-30 19:36
#89

#86 NEEEEJJJ nu påminde du mig om min värst mardröm! 😭

jossan...
2014-07-30 19:37
#90

#89 haha sorry… hur va den??

Gud vad bra jag stavar…

Annons:
miine
2014-07-30 19:43
#91

#90 Haha alltså när ja var liten såg jag på det och tuttifruttan där är min värsta mardröm har tur som inte har drömt det …..Än…..xD

jossan...
2014-07-30 19:47
#92

aha haha;)

Gud vad bra jag stavar…

nattis1337
2014-07-31 00:03
#93

när jag var väldigt liten så var jag och min familj vid sjön , och då fick jag veta att det fanns fiskar i vattnet och smart som jag var så trodde jag att dom hålde på att drunkna så jag fick ful panik och va tvungen att försöka rädda alla fiskar i sjön för att dom inte skulle drunkna 😂

The Fame
2014-07-31 11:27
#94

Jag trodde att Italien var en stor mörk källare fylld med vinflaskor. Jag klippte av benen på mina barbies, tejpade fast rött papper och sa att de hade varit med om en "svååååår" olycka. Ibland iscensatte jag olyckorna, oftast var det Ken som kört över benen med barbiebilen eller så var det en häst som ätit upp Barbies ben. Jag skrev barnböcker som jag stolt gick runt och berättade för släkten att "de här är JÄTTEBRA att börja med när man är liten" (de handlade om typ flickor som tappade alla tänder, sitt tandkött och till slut hela munnen). Eh.  Det är väl det jag kommer ihåg just nu.

Kadoor
2014-07-31 12:28
#95

När jag var runt 7 år kanske så kollade jag alltid på mitt favoritprogram, jag kommer inte ihåg vad det hette men det brukade komma olika avsnitt eller program i det, typ(typ som Bolibompa men det var annorlunda, det var en tjej & en kille om jag minns rätt) . & då brukade de visa en "grottmänniska"(de som också minns honom kanske minns vad han hette?) som hade ett ben rakt genom näsan. Han typ lagade mat och allt han nu gjorde, minns inte riktigt. Jag var svinrädd för honom, trodde att han typ skulle hoppa ur tvn och göra något mot mig. Så jag gömde mig alltid bakom bordskanten för att slippa se honom…

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Turast
2014-07-31 12:33
#96

#95 Nicke och Nilla!!! :D Nilla tog över efter Molle, för först var det Nicke och molle :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Kadoor
2014-07-31 12:39
#97

#96 Just det! Fick lite hjärnsläpp, tänkte på Nicke men var så osäker på om det var det han hette haha.. Ååh, jag älskade Nicke och Molle :D

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Turast
2014-07-31 12:53
#98

Jag meeed! Så jäkla bra de var!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Kadoor
2014-07-31 12:58
#99

#98 Ja! Saknar de gamla, bra programmen som gick. Nu går det bara urtråkiga och jättedåliga program… ): (inte för att jag kollar då eller skulle kolla så ofta, blir bara om syrran kollar, men ja.. ibland är det kul att kolla för att få lite nostalgi haha)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

jossan...
2014-07-31 13:02
#100

molle är en hund… mojje var det väl?

Gud vad bra jag stavar…

Turast
2014-07-31 13:03
#101

Oj haha ipaden rättstavar! Klart det är Mojje xD

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

jossan...
2014-07-31 13:05
#102

ok;)

Gud vad bra jag stavar…

Swadika
2014-07-31 13:17
#103

Jag var galen i Peter Pan när jag var liten, och när jag var ungefär 4 år så trodde jag att jag också kunde flyga. Så jag hoppade ifrån sängen, jag kan säga att jag inte flög utan landade på golvet och slog ut en framtand.

När jag var ännu mindre så satt jag bakom min pappa i en sån där stol man kan ha på pakethållaren (vet inte vad de heter?) och då kom det en nedförsbacke och då sa min pappa "Håll i hatten för nu åker vi nedåt"  efter ungefär kvart så frågade jag min pappa hur länge jag var tvungen att hålla i hatten. Då hade jag tydligen suttit och hållit i hjälmen. Det här är något jag fortfarande får höra och det stod till och med på min studentskylt.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Horse24]
2014-07-31 21:23
#104

- Ett tag hade jag svårt att uttala sj-ljudet så istället för stjöstjärna så sa jag "höhärna" och istället för sked så sa jag "hed". 

- Från när jag var 1-3 år så bläddrade jag sönder flera av min mammas böcker (jag bläddrade väldigt snabbt i dem) och tuggade på hörnen av dem.

- När jag blev sur så satte jag mig alltid under köksbordet och surade och sa "nej, nej, nej" hela dagen XD.

Så nu vet ni lite mer om mig och min barndom. Alla inlägg jag läst hittils här har varit väldigt underhållande, det hjälper verkligen att göra en lite gladare ;).

Annons:
NordicSunset
2014-08-01 12:22
#105

Detta är inte om mig, men om min lillasyster. Vi skulle åka någonstans så vi var på flygplatsen, vi satt och väntade på flyget bland flera andra människor och helt plötsligt så tog min syster på mammas beöst och sa "Jävlar vad dina bröst har växt!" . Hahaha, hon var kanske 3 år eller något… gud vad vi skrattade! x)

Be the best version of you.

  • Zoella
[Ellabella347]
2014-09-01 07:04
#106

Ja jag var ju så smart så jag drog ut alla lådor, klättrade upp för dom,satte mig sen på köksbänken och lekte rövare XD. När jag blev stucken av en geting så svullnade jag upp jätte mycket (Jag är allergisk) och vårdcentralen ligger precis brevid dagiset där jag gick och där min mamma jobbar. Så hon bar mig bara dit. Då fick vi reda på att jag var allergisk. Doktorn : dom här medicinerna kommer göra henne lite trött. Mamma : okej Jag: *efter jag fått medicinerna så lekar jag med en himla Bobbyc car * Så nu vet ni hur jag är på sjukhus.

00eme05
2014-09-01 07:21
#107

En gång så hade vi en ny musiklärare som hette Jens, jag rikmade på hans namn tyst för mig själv, Dens, Lens, Hens, Kens. Sedan helt utan att tänka det när jag ropade på honom råkade jag skrika Mens över hela klassrummet, sedan sa jag lite tystar, oj, Jens menade jag ^^

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

emiliaolsson
2014-09-01 09:34
#108

Jag var ett sånt där snällt barn som inte hittade på så mycket. Men när jag var ca 1 år satt jag i bilen och diggade till denna låten. 🥳

Mina kusiner däremot var riktiga odågor. Min ena kusin föddes lite mer än en vecka efter mig och vi hade dop tillsammans. Men hon skrek så mycket att dem fick ta ut henne ur kyrkan. När dom tog ut henne blev jag också jätte ledsen och började också skrika igen. Det visade sig att min kusin hade fått mat innan dopet så att hon inte skulle vara hungrig, och nu var blöjan full. När dem bytt hennes blöja fick hon komma in igen och jag blev tyst och hon bara smågnällde lite. 

När dem skulle ta vatten på mitt huvud så ryckte jag till bakåt och huvudet kom i vattnet och jag blev blöt. Men vattnet var inte djupt, jag slog inte i någonting och den som höll mig tappade mig inte. 

Efter dopet busade min faster med mig och höll mig ovanför huvudet och kittlade mig. Jag kräktes på henne… 😇

Min andra kusin som är 2 år är riktigt galen. Han har en liten 2 års trots och vägrar ha likadana skor på sig. Dem får inte ens vara samma färg i olika modeller.

Och när han är trött blir han helt galen. Han går med ett durkslag på huvudet som går ner över ögonen och sen går han och trevar efter sin leksaksbil, men får inte tag i något. 

En gång så var han lite speedad av sin coca cola. Min mormor, morfar, moster och jag satt i min mormor och morfars uterum men min kusin. Dem har en stor vattenkanna som var HELT fylld. Han gick och drack ur den. Sen gick han framåt och helt plötsligt stannade han och började backa, backade några steg, och började gå fram igen och så höll han på så tills han trillade… 

När min lillasyster skulle döpas fick jag och mina två kusiner hälla upp dopvattnet. Den näst yngsta kusinen, då tre år, skulle tvunget hälla i vattnet. Hon hällde i allt vatten och sen lade hon ansiktet i vattnet. Sen tittade hon upp och ropade glatt "Nu har vi döpt färdigt, kan vi äta kaka nu!?" 😂

Whippetgerbilen
2014-09-01 15:21
#109

När jag fyllde 3 år trodde jag att jag fyllde 50 år 🤪

Dogs is my world ♥

Nallemillan
2014-09-01 16:24
#110

Jag och min kompis brukade rymma ifrån dagis 😂 blev en ordentlig läxa när vi kom tillbaka :P

En gång så var vi i det vi kallade skogen. Vi ville gör "geggamoja" och vi kissade i spanarna och blandade det med jord.. Äckligt att tänka på det 😞

wilmaB
2014-09-01 16:41
#111

~ När jag var liten sa jag balon till melon.

~ En gång på dagis satt jag och min kompis på potta. Vi hade en varsin kapla-stav i handen som vi doppade i varandras bajs med, sen ritade vi på golvet med stavarna.😂

Mvh Wilma

Annons:
Mysan_
2014-09-01 16:52
#112

Hm.. Har inte så roliga saker utan mer galna och konstiga.

• När jag var typ 3 år var jag och farmor ute i skogen och plockade blommor, och dum som jag var trodde jag att brännässlor var blommor så när jag tog massa såna i handen brände det som bara den, så jag började skrika och fräsa allt vad jag hade och farmor sprang dit och undrade vad som hände. Jag vrålade "BLOMMAN BITS" och höll såklart kvar brännässlorna i handen. Då sa farmor att vi måste gå in och tvätta händerna i kallt vatten och jag blev helt återställd på direkten och log medans jag sa "Jaa" 🤪

• En gång när jag var med mamma och pappa i lekparken när jag var ungefär 5 år slet jag upp en blomma och frågade "Vad heter den här sorten????" och pappa svarade "Lejongap". Jag slet loss ett blad från den och slickade på det och sa "Nu äter jag lejon-tänder", men mamma sa att den var giftig så jag spottade allt vad jag hade.. ^^

• När jag var ungefär 6 år kunde jag fortfarande inte prata "riktigt". Så en gång sa mamma: "Wilma, kan du säga r?" Nej svarade jag. "Jo, prova, det är bara att rulla med tungan" och då slängde jag runt med tungan och lät, och vi var på stan så det borde sätt jättekonstigt ut. Då sa jag "Mamma, klarade jag det?"

• Och så dagis-klassikern: Jag klippte i mitt hår, fast inte särskilt mycket, och när jag gjort det stoppade jag tussen i pyssellådan och då kom min kompis och tejpade fast tussen på sin teckning 😃

Får se om jag kommer på nåt mer sen ^^

Kadoor
2014-09-01 16:53
#113

Jag trodde att djur och hjul var samma ord, så jag tänkte alltid "men vad är skillnad på ett djur och ett hjul?" för jag tyckte att de lät så lika. :P
Brukade blanda lim och digestive kex i små "soptunnor" som det låg godis i från början(de var alltså väldigt små). Vet inte vad jag fick det ifrån dock…
Sedan brukade jag även smyga upp på nätterna och blanda massa grejer i köket i en plastburk, typ ägg osv… Och så råkade jag tappa ägg på golvet varje gång. O.o

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Nelly12
2014-09-01 18:49
#114

När jag och mina syskon var små var vi ute mitt i natten i trädgården och blandade massa blomblad, gräs, vatten och massa andra saker i en stoor hink, jag och min tvilling hade skelett pyjamaser, och min lillasyster hade en klänning, så vi lekte att vi var skelett och en häxa som gjorde en häxbrygd. Vi rörde runt med en pinne. Sen gick en in och då var pappa där och frågade men vad gör ni? X) En annan gång gick vi ut mitt i natten i bara blöjor och ringde på grannens dörr. :P


⠀instagram @drawing_ella

Mysan_
2014-09-01 19:02
#115

Jo, nu kom jag på en till sak. När jag var liten, sisådär 4-7 år, hade vi ingen katt, så jag brukade lyfta upp grannarnas katter, bära med dom hem och knacka på dörren och när mamma eller pappa öppnade brukade jag säga: "Mamma/Pappa, den här katten är hemlös, kan vi ta hand om den?" Fast mamma och pappa gick ju inte på det då. Men sedan några år senare fick min kompis kattungar, och då fick Mysan äntligen flytta hit 🙂

Fia9000
2014-09-02 16:05
#116

När jag var liten hade vi ganska många utekatter, inte vildkatter men vissa av dom var lite skygga och dom fick inte komma in.
En dag när jag var typ 3 (har ärligt talat ingen aning om hur gammal jag var) så bestämde jag mig för att jag skulle klappa precis alla katterna. Det gick bra, tills jag kom på att jag hade glömt Junior, pappas mördarkatt som hatade allt och alla förutom pappa… Jag fick att fint bett/rivsår på fingret tillbaka 🤪

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

youandyou
2014-09-02 16:35
#117

Boyboyp = oboy Lala = choklad Gönk = mjölk Saaaj = glass Sen gav jag min några (2-3) månader lillasyster chips och pusselbittar. Var väl 1,5 år.

[Mathildaqdt]
2015-03-26 23:19
#118

Puttar upp den här tråden för jag tycker att den är väldigt rolig :)

Annons:
Mysan_
2015-03-27 07:10
#119

Hm.. Ska se om jag har något mer. Jo! En gång hade vi besök av mammas kompis och hennes två barn. Då skulle vi fika, och då åt vi jättemycket kakor så tillslut sa mamma att det räcker. Då blev vi lite sura och gick in i huset. Då gick vi upp och ut på balkongen och kikade ner på mamma och hennes kompis som satt nere på altanen. Och helt plötsligt tar min bror blomman som står i fönstret och kastar ner på dom. Vi börjar skratta som galningar och springer in och gömmer oss på mitt rum.

[Gudrun-Berit]
2015-03-27 07:16
#120

När jag var liten så gick jag till någons privata damm, satt mig i deras båt och paddlade iväg. Jag ville fiska upp en familjemiddag :P jag lyckades få upp en kräfta. Precis när jag hade paddlat i land så kom en väldigt arg kvinna ut ur huset, det var tydligen hennes damm, haha! Jag var ca 5 år När min mamma var liten så stod hon vid motorvägen o kastade flugsvampar på bilarna, hon stod där helt naken, haha! Sen så kom en polis o hämta henne med sin motorcykel. Hon var nog 4 år.

Semper_Solus
2015-03-27 13:59
#121

Hmm.. När jag var typ 4-5 år så gick jag och en kompis och samlade ihop massa sniglar, maskar och stenar och hällde ner i en sån gallerbrunn på gatan. Dagen efter så var det en stor lastbil där med en slang ner i brunnen, vi hade tydligen gjort ett stopp i avloppet med all skit vi slängde ner 😛

En annan gång i skolan när jag var 7 år så gjorde jag en vattenfälla vid ingången till skolans korridor från skolgården. Jag fäste ett hopprep vid dörrhandtaget på insidan och andra änden runt en hink med vatten som jag ställde på en bänk precis innanför dörren.. slutade med att en lärare kom in och det blev väldigt blött.. den funkade iallafall 👍

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Hippieelsa
2015-03-27 14:34
#122

När vi satte vid matbordet sträckte jag ibland upp armarna i luften för jag ville att alla skulle göra vågen. Om någon inte gjorde vågen fick de värsta bitchblicken…

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Elinmatsdotter
2015-03-27 16:05
#123

I 6 klass på träslöjden hadde vi damsugarslangar i taket, en dag bestämde en av killarna att köra den i typ magen/sidan på mig i förvåning utbrister jag högt och tydligt Dan (läraren) Kevin sög av mig! Hela klassen brötihop jag fatta inte varför och efter det hade jag min skumstämpel XD

jela96
2015-03-29 11:12
#124

Åh jag var väldigt normal som barn hehe…

En dag vid 4 års ålder bestämde jag mig för att gå till centrum (1 mil) så jag plockade på mig min jordgubbsmössa och började gå längs vägen. När jag såg någon bil duckade jag och trodde helt seriöst att dom skulle tro att jag var en jordgubbe… Hann väl gå i 5 minuter innan grannarna ringt pappa hehe..
Blev väldigt besviken och förstod inte hur dom kunde avslöja mig och se att de inte va en jordgubbe..

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[MARWAKE]
2015-03-29 13:10
#125

Ända fram tills jag var 10 år trodde jag Anonym var ett namn… En gång jag läste insändare i nån tidning så stod det Anomym på 2 insändare och då tänkte jag: "Hmm, vad vanligt namn Anonym är, och ändå har jag aldrig hört det" :P.

Annons:
Feelicia
2015-03-29 13:30
#126

När jag var runt 3 år och var försyld och var på sjukhuset…

I väntrummet gick jag runt och frågade dom som satt och vänta om dom ville smaka lite kex XD

När jag hade "tappat" bort morsan (affären var ap liten och hon stod bara nån meter bakom mig)

gick jag och frågade en random gubbe om han sett min mamma…

Niniz
2015-04-06 19:14
#127

När jag tittade i djur bok med min mamma:

I boken: Lamm

Jag: Määä

I boken: Kalvar

Jag: Muuu

I boken: Kycklingar

Jag: Smack, smack, mums, mums!

Haha XD Stackars kycklingar XD

Niniz
2015-04-06 19:16
#128

#19 haha XD Jag känner igen mig. Trodde det hette glassiöst tills jag var 16 och lillasyster förklarade att det faktiskt heter graciöst….. Trodde hon försökte lura mig, så säker var jag att jag frågade mamma XD

Niniz
2015-04-06 19:19
#129

oj…. ser att jag visst skrivit här tidigare… jaja :S

[Horse24]
2015-04-06 20:46
#130

En vinter när jag var yngre så hade det snöat jättemycket. Det hade bildats gigantiska snöhögar som min kompis och jag satte oss bakom, bara för att sitta och kasta snöbollar på förbipasserande på gatan X).

När vi satt där brukade vi ibland kolla upp, titta oss omkring. Om det kom förbi en bil så brukade min kompis alltid skrika "MÖRDARE!!!" och dra ner mig så att vi satt väl gömda bakom snöhögen. Hon var jätterädd men jag fattade ingenting XD.

Ungarna på min gata var nästan som ett litet gäng, vi gjorde många saker tillsammans. Bland annat spelade vi in så kallade "skämtfilmer." Vi skämtade och spelade pajas. På den tiden tyckte vi att de där filmerna var skitroliga, om man kollar på dem nu så är de istället så dåliga att man nästan börjar garva…

NordicSunset
2015-04-08 14:26
#131

Jag hatade dagis med hela mitt hjärta när jag var liten. Så jag fick vara hemma eftersom jag grät så mycket när jag väl var på dagiset. När min mamma lämnade mig och gick hörde hon skrik när hon var ganska långt borta, så hon fick komma och hämta mig igen. Men iallafall, p.g.a detta så tog min fröken med sig 2-3 barn hem till oss för att jag skulle prata med dem och vara lite mer social. Det jag gjorde var att ta på mig en mössa, dra ner den över ögonen och bara sitta där. Man kan ju undra hur jag tänkte.. xD

Be the best version of you.

  • Zoella
Kaninernasbästa
2015-04-09 10:11
#132

Jag hade fått en lillasyster. Vi tog en "vår nya familjemedlem bild" till tidningen. När min kusin kom (samåkder med mig) så tog vi kameran, sat på självutlösaren, men hur vi än bar oss åt hamnade den inte i tidningen. Försökte väldigt länge att hitta knappen där man hamnade i tidningen. Haha det var även min ide…

Annons:
[Mathildaqdt]
2015-04-09 11:00
#133

När jag gick på dagis så hittade jag på VÄLDIGT mycket. En gång sa jag till min kompis att jag var ensam hemma med en kompis när en tjuv hoppade in genom fönstret och stal min lillebror. Min kompis blev jätte ledsen och sprang till vår fröken xD Jag vet inte ens vad jag fick det ifrån. Vår fröken sa till min kompis att jag ljög. Nästa dag frågade min kompis om det var en dröm jag hade haft men då svarade jag att det var en gammal TV serie som inte gick att se längre XD

[Túrwen]
2015-04-10 09:24
#134

Herregud det var så länge sedan jag var liten x) 

Några roliga saker som jag fått berättat för mig var från innan jag lärt mig prata ordentligt. Hade en leksakstelefon och eftersom att min mamma var den jag umgicks med mest brukade jag göra som hon. Ringde telefonen hemma tog jag min leksakstelefon, lyfte på luren och sa  "ADDDDDAAAA" tror jag försökte säga pappa på mitt modersmål och jag gestikulerade alltid kraftigt när jag skulle prata i telefon. Har telefonfobi nu nästan 20+ år efter tänk om man var lika careless som då!

Weasley
2015-04-10 23:59
#135

Jag och min kompis rymde alltid utan byxor från dagis. Kan bero på att vi alltid hade förberett packning och gick alltid på toa innan och hade bråttom så vi gick utan byxor.. Sen så kommer jag ihåg att jag ALLTID ville ha "prasselbyxor". Hon som jag brukade rymma med hade överdragsbyxor som prasslade när man gick och mina gjorde Intr det så jag gnällde alltid om det. På dagis fanns det en som hette Ann-Kristin och jag trodde att hon hette Ann-Krukstin owo Sen var det en vikarie på dagis som kom från Afrika, och han brukade cykla till dagiset på morgonen. Jag trodde Att han cyklade från Afrika för att han bodde ju där, trodde jag.. cx

Trololololololololololo

axa
2015-04-11 10:44
#136

När jag var liten trodde jag att alla delar  av Sverige med "land" i, såsom Småland, Hälsingland var egna länder. När någon frågade vilka länder jag varit i blev det Spanien, Småland, Cypern osv…

fridarebecka
2015-04-11 23:57
#137

Jag var väldigt snäll av mig som barn och en gång när jag och resten av släkten blev bjuden på fika hos gammelmoster så tog jag en bulle som var rent utsagt superäcklig, men jag ville inte göra henne ledsen så jag sa lite snällt "ibland äter jag saker som jag inte tycker om, som nu till exempel", och fortsatte plåga i mig bullen. Hela släkten bröt ut i skratt och det där får jag höra än idag, 16 år senare 😂

Upp till toppen
Annons: