Annons:
Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 2446 ggr
[Tilde]
2014-07-14 23:24

Allt om träning!

Dags för en liten träningstråd då det inte är lika livat inne på Träning ifokus…

Detta är alltså en tråd för er som tränar - ni som inte gör det behöver inte skriva, eller kanske förklara lite kort varför ni väljer att inte träna.

1. Vad tränar du och hur ofta?

2. Var köper du träningskläder? Lägg gärna upp bild! 😃

3. Vad är ditt mål med träningen (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare).

4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? - Dock inte för mycket frukt då det innehåller mycket socker. :)

Annons:
[Tuulikki]
2014-07-14 23:48
#1

1. Vad tränar du och hur ofta?
Powerwalks och hundträning varje dag, simning då & då, crosstrainer några gånger i veckan.

2. Var köper du träningskläder? Lägg gärna upp bild! Skrattar
H&M, Stadium, TeamSportia, intersport, Gina Tricot

3. Vad är ditt mål med träningen (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare).
Hålla flåset uppe, behålla styrkan i mina ben och såklart utvecklas tillsammans med hunden när det är hundträning som gäller (typ gå i skogen, hoppa över stockar, agility, jogga, "klättra" osv)

4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? - Dock inte för mycket frukt då det innehåller mycket socker. :)
Kvarg, bär, hemmagjord müsli, bananpannkakor, knäckebröd med avokado, keso, egengjorda proteinshakes, gröt med olika tillbehör, äpple med kanel på (kanel är bra för förbränningen). Vet massor! Man tjänar mycket på att göra saker hemma, då vet man exakt vad som är i och man slipper alla konstgjorda tillsatser. :)

Ljusa
2014-07-14 23:53
#2

1. Vad tränar du och hur ofta? Jag springer 3 gånger i veckan (långdistans) och kör varierad träning ca 5 dagar i veckan, typ styrka, simning, core, tabata 2. Var köper du träningskläder? Lägg gärna upp bild! Olika ställen, där det är billigast 3. Vad är ditt mål med träningen (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare). Jag tränar för att kunna springa längre, för att utväcklas. För att jag är vääääldigt tävlingsinriktad :p och jag tycker det är kul :) vill även bli starkar, magrutor skulle inte heller skada ;) 4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? Äter inte direkt mellanmål, men typ grönsaker, älskar tomat och paprika.

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Scorpio97
2014-07-14 23:59
#3

1. Vad tränar du och hur ofta?
Vintertid simmar jag minst en gång i veckan, men det går tyvärr inte på sommaren eftersom simhallen är stängd. Försöker ta en promenad då och då, men har inte hittat någon annan träning jag tycker är orolig.

2. Var köper du träningskläder? Lägg gärna upp bild! 
Simmar som sagt, så jag köper bara en vanlig baddräkt från simhallen. 

3. Vad är ditt mål med träningen (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare).
Jag började för ett-två år sedan, och då var det mest för att gå ner i vikt. Simning är enda träningen jag tycker är rolig och faktiskt klarar av att fortsätta med, så. Nu är det väl för hälsan antar jag, samt fortsatt viktnedgång. Och för att jag tycker om det, helt enkelt. 

4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? - Dock inte för mycket frukt då det innehåller mycket socker. :)
Äter inte mellanmål själv, dom få gånger jag gör det så blir det gurkstavar med dipp, eller nötter (föredrar rostade, osaltade cashewnötter).


//Jessie

Idakarrlsson
2014-07-15 00:31
#4

1. Vad tränar du och hur ofta? Jag brukar ta mig en joggingtur/springtur (beror lite på)3-4 i veckan + några enkla kroppsövningar som armhävningar, plankan, upphopp osv. Gillar att simma också. Då belastar man ju inte kroppen lika hårt heller! :) Var köper du dina träningskläder? På sportbutiker som intersport osv. Va är ditt mål med träningen? Mitt mål är att må bra. Jag tycker det bara kan vara så befriande att ta en tur, helst i naturen, eller ta sig ett dopp, varför inte i en sjö och simma runt hela eller från sida till . Jag mår helt enkelt bra av att träna och det är därför jag gör det!:D Tips på gott och nyttigt mellanmål? Jag gillar att ta en avokado och ett glas mjölk. Så enkelt, så gott!(enligt mig) Kram

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Lique
2014-07-15 00:34
#5

1. Vad tränar du och hur ofta? Jag springer på morgonen i 45 min, och på kvällen går jag en powerwalk med familjens hund i en timme. Gör även lite lätt styrketräning. Har dock 1 vilodag i veckan där jag inte gör någonting utom lätta promenader.

2. Var köper du träningskläder? Lägg gärna upp bild! Skrattar Det är väldigt olika! Har ingen bild.

3. Vad är ditt mål med träningen (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare). Förbränna fett och samtidigt få fastare muskler. Samt öka min aptit.

4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? - Dock inte för mycket frukt då det innehåller mycket socker. :) Brukar inte äta mellanmål men om det händer så är det oftast en smoothie eller en frukt.

[Tilde]
2014-07-15 11:17
#6

#3 Oj, varför håller simhallen stängt om sommaren? Trodde det var då det kom flest folk för att bada. 😮

Annons:
Scorpio97
2014-07-15 12:11
#7

#6 Nja, dom flesta badar väl ute på sommaren eftersom det är billigare och enklare..? (:


//Jessie

[RedHood]
2014-07-15 12:23
#8

#6 Det är för att de ska ha tid att verkligen städa ut bassängerna och för att folk oftast badar i havet eller sjöar istället 🙂

[Tilde]
2014-07-15 12:31
#9

#7 Är det bara inomhus då? De flesta badhus/simhallar där jag har bott har haft bassänger utomhus OCH inomhus. 😃

#8 Aha :) Ja det kan nog behövas! haha

Scorpio97
2014-07-15 12:39
#10

#9 Min simhall har bara inomhus (: Simhallen ligger ganska inklämd mellan andra byggnader mitt i stan, så dom tyckte väl inte att utomhusbad var någon bra idé kanske. Hade inte fått plats heller.

Finns en med utomhusbad som jag skulle kunna åka till, men då får jag åka buss typ en och en halv timme..


//Jessie

[Tilde]
2014-07-15 12:55
#11

#10 Aah, men då förstår jag! :)

Ja det låter ju inte så kul att sitta på en buss så länge. 🤔

Miniland
2014-07-15 16:28
#12

1. Vad tränar du och hur ofta?
Brukar gymma minst 2-3 ggr i veckan, men nu när det är sommar blir det lite uppehåll. Så istället blir det powerwalk nästan varje dag och/eller så cyklar jag. När jag cyklar blir det oftast 1,5-2 mil.  

2. Var köper du träningskläder?Lägg gärna upp bild! 😃
Köper inte träningskläder själv så ofta utan brukar få det i present/julklapp. Har tyvärr ingen bild.

3. Vad är ditt mål med träning (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare).
Mitt mål är först och främst att hålla mig i form.  Sen så nu under sommaren fokuserar jag mycket på att förbättra min kondition. Till hösten blir det börja jobba på styrkan igen när jag kan börja gymma regelbundet som vanligt.

4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? - Dock inte för mycket frukt då det innehåller mycket socker. :) 
Äter inte direkt några mellanmål. Om jag gör det blir det oftast frukt. Banan, clementiner, vindruvor eller vattenmelon.  Jag själv tycker det är bra mellanmål trots sockret då. 🤪

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Fridaaaa
2014-07-15 18:06
#13

1. Vad tränar du och hur ofta?
Just nu "bara" promenader, raska promenader främst då samt cyklar titt som tätt. Men ska försöka komma igång med annat med, men vet inte vad än.

2. Var köper du träningskläder? Lägg gärna upp bild! Skrattar
HM, bonprix, tradera främst.

3. Vad är ditt mål med träningen (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare).
Hälsosammare, gå ner det allra sista till min målvikt samt fastare kropp.

4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? - Dock inte för mycket frukt då det innehåller mycket socker. :)
Frukt är helt OK att äta, det är inte på samma sätt som socker. Naturlig fruktos är inget farligt att äta.

Jag äter frukt som mellanmål eller till e xempel keso med nötter/bär i. Bara bär äter jag med ibland som mellanmål när jag väl äter mellanmål.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Mathildaqdt]
2014-07-16 00:00
#14

1. Cyklar, simmar, tar promenader, ryggövningar 2. Intersport, stadium, XXL sport 3. Få mitt blodsocker att vara stabilt (har diabetes), träna min rygg pga ryggproblem försöker få den starkare så att jag inte har ont hela tiden 4. Smoothies ♡♡

Tova.O
2014-07-16 21:54
#15

1. Vad tränar du och hur ofta? Jag tränar innebandy två gånger om veckan ( kanske kommer bli tre till nästa säsong) och springer en gång i veckan. :) Fast nu när det är uppehåll med innebandyn så springer jag tre gånger i veckan istället. :) Lite rörigt men hoppas ni förstår. Xd 2. Var köper du träningskläder? Lägg gärna upp bild! De mesta är från gothia, zonläger och stadium sports camp. 3. Vad är ditt mål med träningen (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare). Att utvecklas inom innebandyn, få bättre kondition och mer muskler. :) 4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? - Dock inte för mycket frukt då det innehåller mycket socker. :) Bananpannkakor, kvarg med bär eller funlight, naturell yoghurt med bär och en nyttig müsli eller smoothie.

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

CupcakeGod
2014-07-18 14:58
#16

Kika in Fitness Blender på youtube. Ett gift par som gör grymma exercise videos, som faktiskt ger resultat. Helt kostnadsfritt, inget "Just nu kan du köpa det där och det här för BARA 1000kr (i månaden).".

usteer234
2014-12-30 19:42
#17

1. Vad tränar du och hur ofta? Jag tränar handboll 3 gånger i veckan och 1 match. Sedan brukar jag springa och gymma 1-2 gånger utanför det (jag gymmar och springer på träningarna tillsammans med laget också) Vad köper du dina träningskläder? Köper det mesta på stadium. Vad är ditt mål med träningen? (tex. bli muskulös,starkare eller hälsosammare) Defentivt utvecklas inom handbollen men även få mycket bättre kondition! haha har väldig dålig, och bygga mera muskler;) Tips på gott och nyttigt mellanmål? kvarg med tex bär eller musli eller bara helt utan.

[EmmiieErixon]
2014-12-30 20:40
#18

1. Vad tränar du och hur ofta?

Brukade rida och jogga, gillar även att hänga på gym…just nu väntar jag på operation från lång sjukdom men efter det så :D Så aa just nu sitter jag mest på tränings cykel eller ute och promenerar då kroppen inte tillåter mer. :) 

2. Var köper du träningskläder? Lägg gärna upp bild! Skrattar

HM, GinaTrikot, Stadium, Intersport och typ Ullared haha :P Det vanliga, Sedan har Nelly och andra internet sidor mycket bra samlat. 

3. Vad är ditt mål med träningen (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare).

Hälsosam är ju alltid prio ett mår kroppen bra så kommer resten med må bra! Men bygga muskler tycker jag är kul, eller kul och kul jag gillar känslan av att vara stark och uthållig! 

4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? - Dock inte för mycket frukt då det innehåller mycket socker. :)

Oj det är väl alltid svårast! Tyvärr frukt måste jag säga då. Men något som är smidigt att göra är muffins utan socker och med bär i eller små ''gröt'' muffins som man kan ha i frysen och tina upp eller som snacks i kylskåpet. Finns massa bra recept på YT med en tjej som jag just nu inte minns namnet på men om någon vill se henne så ska jag söka fram hennes kanal åt er! 😛

Tokyo
2014-12-30 20:56
#19

Är inte så intresserad av att träna egentligen, men jag älskar att svara på frågor hahah <3

1. Vad tränar du och hur ofta?

Ska man verkligen räkna med allt så har jag idrott 3 ggr/vecka i skolan, har hund som jag naturligtvis går ut och går med, på sommarloven får jag för mig att börja göra massa olika övningar med hjälp av appen PumpUp (rekommenderar starkt!) och gå ut och springa och så pga att jag är uttråkad, brukade förut simma mycket i simhallen/badhuset och rider en gång i veckan. Vill också jättegärna köpa ett löpband som ett alternativ till att gå ut och springa eller jogga under vinterhalvåret. 😃

2. Var köper du träningskläder? Lägg gärna upp bild! Skrattar

ÄÄÄLSKAR Nike's träningskläder och skor, har bland annat hotpants, träningsshorts, vanliga träningstights och något linne därifrån. Ska till London på måndag och ska försöka få tag på ett par Nike free run's där, annars kommer jag beställa.

3. Vad är ditt mål med träningen (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare).

Jag sitter inne alldeles för mycket och behöver röra på mig känner jag, så hälsosammare antar jag. Har också otroligt lätt för att bygga muskler så det följer väl med oavsett om jag vill eller inte, haha. Har t.ex fått väldigt mycket ryggmuskler sen jag började rida, vilket jag hoppas är bra för min skolios.

4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? - Dock inte för mycket frukt då det innehåller mycket socker. :)

Bananpannkakor gör jag typ hela tiden på sommaren, det är så gott. Brukar äta ett par bananpannkakor (tycker dom är väldigt mättande) med skivade bananer och lite grädde på toppen. "Inte mycket frukt" skrev du, så det kanske inte är så passande isåfall, haha. Vet inte ens om det är särskilt nyttigt egentligen, but I don't care. Annars är kvarg eller grekisk yoghurt med müsli och några slags bär också jättegott. Ett annat tips är att skära en melon på mitten, så dom två halvorna bildar en "skål", sedan lägga i grekisk eller turkisk yoghurt i "skålen" och äta med sked. Har aldrig provat med typ vaniljkvarg eller så men det låter iallafall gott, haha.

Kadoor
2014-12-30 22:25
#20

1. Vad tränar du och hur ofta?
Förr cyklade jag mycket på motionscykeln, sen har jag varit ute och joggat en del också.  Har även ridit, red i ca 8 år innan jag beslutade mig för att ta en paus i somras. Är ute med hunden några dagar i veckan(han är familjehund så vi turas om med promenaderna).
Just nu är alltså den enda träningen jag får promenaderna med hunden. ;) men jag ska försöka komma igång med att träna igen efter nyår någon gång, vill skaffa gymkort eller se om vi har kvar motionscykeln! Funderar på att träna typ tre dagar i veckan, sedan beror det ju lite på hur mycket jag hinner, med tanke på skolan och så..
Sen så har vi ju idrott i skolan också såklart! Det kanske räknas in också? 

2. Var köper du träningskläder? Lägg gärna upp bild! Skrattar Jag har inte köpt nya träningskläder någon gång hahhah… Fick ett par träningstights(tror det heter så?) i julklapp för några år sedan, använder de fortfarande! Sen så använder jag de tröjor jag hittar hemma helt enkelt. :P

3. Vad är ditt mål med träningen (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare).
Målet är att bli mer hälsosam och få en muskulösare kropp, dessutom starkare! Vill inte gå ner i vikt för enligt mig är det bara en siffra.. Men vill få en lite snyggare kropp(speciellt mage, men vill inte att den ska vara suuuperplatt dock!), typ lite större & synligare muskler och så.

4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? - Dock inte för mycket frukt då det innehåller mycket socker. :)
Åh det var så längesen jag gjorde ett "riktigt" mellanmål, kommer ofta hem väldigt sent från skolan, är ofta inte särskilt hungrig då utan väntar tills vi äter middag vid sju tiden. Är inte heller särskilt nyttig av mig om jag ska vara helt ärlig, utan det blir ofta ett par mackor eller en frukt. Eller ja, frukt är ju inte onyttigt direkt men ah.. ;)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Michaela-N
2015-01-01 14:14
#21

1. Vad tränar du och hur ofta?
Löpning 2-3 ggr i vecka, korta styrkepass hemma varje dag

2. Var köper du träningskläder? Lägg gärna upp bild! Skrattar
Kan kanske posta bild senare, har köpt det mesta från HM och Stadium :)

3. Vad är ditt mål med träningen (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare).
Vara snällare mot kroppen och få den perfekta beach bodyn 😃

4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? - Dock inte för mycket frukt då det innehåller mycket socker. :)
Naturell kvarg, nötter, naturell yoghurt, knäckebröd med något magert pålägg t.ex kalkon

[Pomelo & Gigi]
2015-02-02 18:54
#22

1. Jag tränar dans 6ggr i veckan (9-10 h) men 2 av de gångerna är inte ens jobbiga ska därför sluta. Men går powerwalk till skola och dans och det blir 2 h + 20 min gånger 5.

2. Lite överallt men typ stadium,adidas och Åhlens

3. Jag dansar för att det är roligt men också för att jag vill få en snygg bikini kropp till sommaren vill få smalare lår och platt mage.

4. Det är nog ett problem jag måste förbättra efter skolan är jag ofta hungrig och äter det vi har hemma händer att det är chips och annan skit, men måste övertala min mamma om att köpa en mixer så jag kan göra smoothies med avocado och havre så det blir mer mättande.

mosegardensgeena
2015-02-02 22:53
#23

1. Vad tränar du och hur ofta?

Rider, nu har jag ingen egen häst men rider en annans tjejs hästar ca 5 gånger i veckan. Är ute och går, springer och gör övningar hemma så ofta jag hinner.

2. Var köper du träningskläder? Lägg gärna upp bild! Skrattar

Haha ridsportsaffärer, stadium, team sportia osv

3. Vad är ditt mål med träningen (t.ex. bli muskulös, starkare eller hälsosammare).

Vara stark och hälsosam, MÅ BRA!

4. Tips på gott och nyttigt mellanmål? - Dock inte för mycket frukt då det innehåller mycket socker. :)

Smoothie!!

Tuuvaa
2015-02-02 23:26
#24

Skriver bara svaren inte frågorna ;) 1. Rider 3 ggr/veckan (plus allt jobb i stallet som man fantiskt blir stark av) Sen joggar jag ca 3 km 2 ggr/veckan, fredagar när jag slutar tidigt går jag ibland till gymmet och sen på söndagar brukar jag köra styrka ca 90 minuter:) 2. Ridsportsbutiker (oftast myone eftersom det ligger typ 10 min bort) och stadium eller Intersport oftast 3. Mitt mål är nog att bli starkare + få snyggare kropp och sen att bli stark så att jag kan höja mitt idrottsbetyg 4. Eftersom min mamma är ett hälsofreak och även jobbat som kostrådgivare så gör hon alltid nyttiga energibars/energibollar/hälsosmothies åt mig och dom brukar för det mesta vara goda:))

Upp till toppen
Annons: