Annons:
Etikettövrigt
Läst 1598 ggr
GiraffTunga
8/12/14, 1:24 PM

Sluta

Är det mycker tjafs i trådar? Vad tycker ni? Det är jvligt irriterande för mig nu.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
random321
8/12/14, 1:25 PM
#1

hatar det!

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

[Lilyz]
8/12/14, 1:47 PM
#2

Du kanske ska tänka på hur du själv formulerar dig i dina inlägg. Det är lika mycket din som alla andras skyldighet att hålla god ton i det man skriver, annars spårar det lätt ur.

[Tuulikki]
8/12/14, 2:19 PM
#3

Jag upplever inte att det är mycket tjafs. Däremot när det väl tjafsas så känns det som att folk vägrar sluta och måste ha sista ordet, DET är irriterande :P

Tycker det är upp till alla att se till att stämningen är trevlig. Man ska i första hand anta att folk som skriver menar väl, inte ta allt som kritik eller negativa kommentarer. :)

NordicSunset
8/12/14, 2:20 PM
#4

Det är ju väldigt många personer här och alla har nästan olika åsikter (vilket är helt normalt) så då får man räkna med att det blir lite småtjafs ibland. Sedan finns det ju vissa som inte gillar att folk påpekar saker och så och det är nog då man får försöka ändra lite på sig själv och försöka ta det bättre och inte bli "arg" direkt. :) Var väldigt svårt att förklara, men hoppas du förstår. Jag själv tycker inte det är så mycket tjafs om man jämför med andra sajter. :)

Be the best version of you.

  • Zoella
GiraffTunga
8/12/14, 2:23 PM
#5

#4 Nej kan inte ändra på just mig för är väldigt lätt arg

#3 Aa håller med.

You can not judge me unless you know me.

NordicSunset
8/12/14, 2:28 PM
#6

#5 Då kanske du helt enkelt inte ska skriva något då detta är ett öppet forum. Blir du lätt arg så blir andra också arga. Jag själv blev lätt förbannad på folk här på iFokus men sen insåg jag att om alla beter sig konstigt mot mig kanske problemet ligger hos mig och inte hos de andra.

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
GiraffTunga
8/12/14, 2:30 PM
#7

#6 då vet du hur det kändes.. jobbigt ellerhur? 🤔

You can not judge me unless you know me.

NordicSunset
8/12/14, 2:32 PM
#8

#7 Ja, men nu har jag lärt mig att om jag vill kunna skriva på öppna forum som t.e.x iFokus måste jag ta hänsyn till att alla inte är som mig och så får jag tänka lite extra på hur jag reagerar liksom. :)

Be the best version of you.

  • Zoella
GiraffTunga
8/12/14, 2:36 PM
#9

#8 Hmm jag reagerar ju snabbt och bara ryker ord ur mig men ska försöka 👍

You can not judge me unless you know me.

Arinya
8/12/14, 3:00 PM
#10

Orkar inte vara inne här så mycket längre då det ett tag var väldigt mycket tjafs, men nu vet jag inte.

Nu är det enda jag stör mig på särskrivningar och folk som skriver lustigt. 🙂

00eme05
8/12/14, 8:34 PM
#11

Jag tycker inte det är tjafs utan disskusioner

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

hahael
8/12/14, 11:17 PM
#12

Jag antar att detta är riktat mot mitt inlägg som jag skrev i din skotråd och kan säga att när jag skrev min fråga så var det helt utan strid i åtanke. Dock tycker jag att du svarade på ett väldigt huggande och aggressivt sätt men jag försökte hålla min ton god. 

Sen så är det såhär att det här är internet och ett forum, vissa människor är sjukt jobbiga elr elaka men man ska alltid tänka på att själv vara som man vill att andra ska vara mot en i forum :) (jag vet det är värsta ostigt men vafan)

Klart att laxen ska ha en jolle

GiraffTunga
8/12/14, 11:21 PM
#13

Hahael nejdå, är lugn sedan några timmar sedan men jag har alltid tyckt att det har varit tjafs hit och dit så oroa dig inte.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
CupcakeGod
8/12/14, 11:26 PM
#14

Vad förväntar du dig? Det är en sida för tonåringar.

hahael
8/12/14, 11:59 PM
#15

#13 Ok va bra :)

Klart att laxen ska ha en jolle

[Gudrun-Berit]
8/13/14, 10:55 AM
#16

Jag tycker att det är mycket tjafs i trådarna. Men stör mig inte på det :-)

Tessan01
8/13/14, 11:13 AM
#17

Jag tycker inte det är mycket tjafs här. Det flesta tjafsen börjar nog när någon tolkar ens ton i ett inlägg fel, och dels att en del blir sura mera änkelt. Jag kan bli förbannad enkelt, men jag försöker hålla en trevlig ton i diskussioner jag deltar i. Sedan kan en del tjafs börja med att man börjar käbbla om smaksaker, vilket är helt dumt. Alla kan inte tycka samma sak!

Kadoor
8/13/14, 12:12 PM
#18

Jag ser en del tjafs ibland, men som andra skriver så är det för att folk lätt blir sura och att folk inte kan tycka likadant. Men sedan tycker jag att man ska tänka sig lite för hur man skriver, man får såklart bli irriterad men det behöver man inte visa genom sitt inlägg, då blir det bara en tråkig stämning och tjafsen kommer bara bli fler.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Aleya
11/28/15, 11:07 AM
#19

Det kanske blir tjafs beroende på hur man själv beter sig. Jag märker sällan av tjafs på iFokus.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Scorpio97
11/28/15, 11:41 AM
#20

Jag tycker nästan aldrig det är tjafs här, det är mycket bättre än flera andra forum jag är/varit medlem i. Sen är det alltid så att om man kommunicerar enbart med text är det lätt att den andra personen missförstår, eller läser det med ett annat tonläge. Det är lätt hänt när man inte kan se kroppsspråk eller höra tonläge. Det märker jag själv om jag är irriterad eller ledsen, så läser jag alla inlägg på ett mycket mer negativt sätt. Jag brukar därför undvika att skriva i forum när jag är på det humöret och försöker alltid tänka på att inlägget förmodligen var vänligt menat. 

Precis som i verkliga livet, om man ofta upplever att folk är emot en eller irriterad på en, kanske man ska se över sitt egna beteende först och främst.


//Jessie

Annons:
[rumelle]
11/28/15, 2:48 PM
#21

Jag tycker alla ska chilla och äta lite pepparkakor. Annars kommer inte tomten!

[EllenAlicia]
11/28/15, 3:47 PM
#22

jag själv tycker tif har mer tjafs än de andra sidor jag är på.

Upp till toppen
Annons: