Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 2806 ggr
Tokyo
8/13/14, 9:22 PM

Din åsikt om ask

Min åsikt är väl att det är jävligt ytligt (betygsättning på utseende hit o dit) och otroligt mycket onödigt hat just eftersom det finns alternativet att vara anonym.

Vad är din åsikt om ask?

Annons:
Wellcraft
8/13/14, 9:27 PM
#1

Ger man sig in i leken får man leken tåla, tyvärr.
Ask är en allmän hatsida känns det som & det bör man ha i åtanke när man skaffar det, när folk kan vara anonyma är det kul att sprida falska rykten eller säga saker man annars inte vågar, eller bara trycka ner någon.

Jag själv gillar ask, får jag hat har jag oftast klyftiga svar att svara på frågorna med, man ska inte ta åt sig av vad någon anonym på en allmän sida säger.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

00eme05
8/13/14, 10:31 PM
#2

Jag tycker det är okej, det är bara att skriva rätt saker.har kompisar som skriver allt, och andra skriver inte alls så offentligt. Men det är synd att det är mycket hat :/ och att folk inte kan stå för vad dem skriver!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[VampireGirlElvira]1
8/13/14, 10:48 PM
#3

Tycker att det är en ren mobbnings sida.

GiraffTunga
8/14/14, 7:05 AM
#4

Ask är så tråkigt och det kan komma hat i sidan…

You can not judge me unless you know me.

[AnimalLover1]
8/14/14, 11:47 AM
#5

Tycker inte om det, många begår ju självmord pågrund av att de fått hat via ask. Jag har det inte, och kommer heller aldrig skaffa det!

Fridaaaa
8/14/14, 12:42 PM
#6

Skulle aldrig bli medlem där.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[EmmiieErixon]
8/14/14, 12:53 PM
#7

Känner att om man blir medlem där och får hat så får man skylla sig själv lite för man vet ju vad det är för ställe, sedan tycker jag den är onödig och att den vore som bäst om den togs bort.

IceTee
8/14/14, 1:46 PM
#8

Menar du ask.fm? I så fall tycker jag det är en rolig sida! Man får ju tåla att folk är elaka, snälla, det är internet? Trodde alla insåg att de skulle få lite skit när de skaffade sidan…

Medarbetare på Skor iFokus

GiraffTunga
8/14/14, 1:59 PM
#9

#5 Vad menar du med självmord?

You can not judge me unless you know me.

Fridaaaa
8/14/14, 2:02 PM
#10

#9 Finns några som blivit totalt sågade, utmobbade, fått massa hot och otrevligheter via Ask och då valt att ta sitt liv pga allting.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[M1nho]
8/14/14, 2:10 PM
#11

Min erfarenhet är att det bara blir frågor om sex och liknande.  Sen blir jag chockad när en del verkligen svarar på allt. Hur många dom legat, vilka dom legat med osv. Tyvärr börjar ju folk snacka skit om sånt.

[rumelle]
8/14/14, 2:14 PM
#12

Jag tycker att askar har fina blad.

Wellcraft
8/14/14, 2:29 PM
#13

#11 Jag svarar på allt (förutom om frågor om mina problem och sånt superprivat), mitt sexliv är inget som jag skäms över eller har något behov av att hålla hemligt. Sexfrågor är kul, haha. Ingen som snackat skit om mig :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
[Tuulikki]
8/14/14, 2:55 PM
#14

Tycker idén är kul och det kunde gått hur bra som helst, men att det istället failat totalt

[M1nho]
8/14/14, 6:42 PM
#15

#13 Vad bra för dig :)

Många av mina vänner har berättat väldigt intima saker om sig själva och andra. Vilket har lett till att folk börjar sprida rykten och säger elaka saker till dom. Tyvärr är inte alla människor snälla. 😮

Wellcraft
8/14/14, 6:43 PM
#16

#13 Vad finns det för elaka saker att sprida som har med sex att göra?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

00eme05
8/14/14, 6:53 PM
#17

#16 Tillexempel saker som "hon har redan haft sex asså usch" " H*ra" och en massa andra fula ord. Tyvärr är det så speciellt när man är i min ålder och snackar om ytliga saker på ask. Är man vuxen kan det ju vara en helt annan sak.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Wellcraft
8/14/14, 6:56 PM
#18

#17 Jaha, det gamla vanliga. Ser inte det som förolämpningar utan snarare unken kvinnosyn & okunskap ang om vad en prostituerad är för någonting, tråkiga människor det finns som lever kvar på 1800-talet & inte har någon som helst vidare ordkunskap :(

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[EllenAlicia]
8/14/14, 7:02 PM
#19

Tkr de är Skit. Alla vill ha likes och veta hur bra de ser ut. Och anonyma personer som skriver hat etc..

Kadoor
8/14/14, 9:45 PM
#20

Helt ärligt ser jag inte poängen med ask.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
jenmjao
8/14/14, 11:43 PM
#21

min åsikt är att det är kul, kul att se vad alla faktiskt egentligen tycker och tänker och visa hur lite man bryr sig. Sen är det kanske inget man ska ha om man är känslig och tar åt sig lätt. Jag är jätte känslig och tar åt mig sjukt lätt av kommentarer men jag har bara skrattat när jag fått saker på Ask. Och hela grejen med Ask ifrån början är väl att man ska kunna fråga vad som helst till vem som helst, och jag tror väl det är mer roligt att fråga "kända" människor om saker, mer intressant :) Man kan ju tänka sig själv om ens favoritkändis faktiskt har ask påriktigt och sitte roch svarar på folks frågor, ganska trevligt!

Wenniz
8/16/14, 4:29 PM
#22

Ask = Ordbajseri, men ibland kan det vara ganska underhållande att kolla in andras ask, speciellt de man vet som är Drama Queens.

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
jossan...
8/16/14, 4:38 PM
#23

jag tycker att om man är tillräckligt okänslig så får man skaffa ask, inte bryr sog om näthat osv… men att dra in folk som inte har ask är onödigt och fega annonyma människor kan gå o säga vissa saker irl istället om dom vågar.

Gud vad bra jag stavar…

jossan...
8/16/14, 4:38 PM
#24

och de flesta på ask får elaka kommentarer så om man får det ska man inte bry sig.

Gud vad bra jag stavar…

[SisselaJ]
8/17/14, 12:08 AM
#25

Tycker inte internet behöver fler möjligheter att anonymt förolämpa/hänga ut/mobba personer. Ser inte poängen, vill man veta något om en person kan man väl lika gärna bara fråga.

NordicSunset
9/29/14, 9:15 PM
#26

Att man inte ska skadfa ask pga hat är riktigt illa, för då verkar det som att det r ens eget fel att man får hat -

Be the best version of you.

  • Zoella
jossan...
9/29/14, 9:46 PM
#27

#26 nja altså de flesta vet ju om att man får hat på ask och lixom då borde man inte skaffa det om man är känslig… Altså att jag skriver så betyder inte att jag inte är emot näthat för folk som skriver anonymt näthat kan jag skriva rakt och ärligt att dom tycker jag bara att är fega idioter!

Gud vad bra jag stavar…

Annons:
[Nothronychus]
9/30/14, 6:59 AM
#28

om man får hat varför då inte bara radera sitt konto om det får en att må dåligt?

Kadoor
9/30/14, 8:32 AM
#29

#28 Fast man ska inte behöva radera sitt konto för att man får hat.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

NordicSunset
9/30/14, 1:21 PM
#30

Men när man säger så "du får ta bort ditt ko to om du inte tål hat" låter som att det är ens eget fel att man får hat + att det låter som att det är rätt att folks kriver hat. Var svårt att förklara, men jag hoppas du förstår

Be the best version of you.

  • Zoella
elinkw
9/30/14, 1:51 PM
#31

Tycker hela ask grejjen har blivit en fjortisgrejj, ett ställe där folk i 12-14 års ålder hänger ut sig själva med halvnakna bilder sen blir de arga när någon påpekar att de är slampigt. Sen blir de också arga över hatfrågor de får.

Var roligare innan det blev så stor grejj av det, när det var lite äldre människor som hängde där, bloggare osv. 

Har ask själv och har haft sen det grundades typ, dvs långt innan alla andra. Tar man åt sig lätt av saker så kanske man inte borde använda sig av ask då folk är anonyma när de är elaka. Får själv hat lite då och då men jag tycker personligen bara att de är skrattretande eftersom jag inte tar åt mig av vad någon anonym individ säger om bakom en skärm.  

Värt att tänka på är att man kanske inte alltid ska svara på 100% ärligt på alla frågor man får, de är lite då det kan gå fel. Tex vad har en anonym person med ditt sexliv att göra? Tänk på att vem som helst kan gå in och läsa, och hur kul är det sen när ALLA vet vilka du legat med och hur många?

Dessutom är hela sidan i princip uppbyggd på att anonyma fega uttråkade människor ska kunna gå in och hata på andra.

Skulle jag ha en dotter/son i 13-16 års åldern så skulle jag aldrig låta hen använda en sida som ask.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

jossan...
9/30/14, 5:51 PM
#32

men altså jag menar inte att det är den som får hatets fel men det är inte heller asks fel, det är anonyma personer på internet, och de finns över allt! Så det jag menar är hata inte spelet pågrund av spelaren eller vad man nu säger.

Gud vad bra jag stavar…

Wellcraft
9/30/14, 9:31 PM
#33

#31 Mig stör det inte om alla får veta hur många jag legat mig.
Finner det snarare en gnutta fascinerande att någon anonym ens är intresserad av det. Som jag skrev tidigare, skäms inte över mitt sexliv och om folk undrar över det så är det inte direkt svårt eller ens skamligt att svara (även om det självklart är frivilligt).
Men jag är ju dessutom ultra-feminist så folk har gett upp med sexuella trakasserier m.m.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Niniz
10/1/14, 8:48 AM
#34

Tycker det är kul att man kan fråga saker anonymt som man inte vågar fråga IRL, ;) men såklart kan ALLA sidor (framför allt när man kan vara anonym) användas till något dåligt. Klarar man inte av att få lite taskiga anonyma kommentarer då och då eller man får många såna kommentarer ska man kanske göra av sig med ask… Jag tar inte sånt så seriöst. Det är fegt att säga taskiga saker till andra framför allt anonymt när man inte står upp för det. Annars är det i sig inget fel på ask, jag tycker det är roligt :) Det är människor som använder det fel…. Man MÅSTE ju inte svara på frågor heller utan kan ta bort det om man inte vill göra det.

Annons:
Niniz
10/1/14, 8:55 AM
#35

#5, har svårt att tro att människor begår självmord enbart på grund av hat meddelanden via ask… kan säkert vara en delfaktor, men begår man självmord så är det nog något mer som inte står rätt till än att man får taskiga kommentarer över nätet. (tror jag)

Scorpio97
10/1/14, 11:24 AM
#36

Jag tycker det är tråkigt att det är så mycket mobbning, men jag tycker inte själva hemsidan är dålig för det. Jag har en medlem där, och har självklart fått en del sämre kommentarer. Men jag har också fått många roliga frågor och kommentarer, och jag väljer att fokusera på det. Det var ju trots allt något jag visste om innan jag blev medlem, att vissa skulle utnyttja det för att vara elak. Sen är det ju olika hur "känsliga" man är, vissa tar väldigt illa vid sig och kanske därför inte ska vara medlem på såna sidor medan andra inte bryr sig alls.


//Jessie

[[Rosmarmelad]]
10/1/14, 12:41 PM
#37

Nu är jag inte tonåring, men jag blev nyfiken. Vad är ask för något?

jossan...
10/1/14, 6:27 PM
#38

#37 Ask är en sida där man kan skapa en användare så att folk med och utan användare kan fråga anonyma frågor.

Gud vad bra jag stavar…

ebbamedruby
10/2/14, 3:30 PM
#39

Tycker ask är kul. Ställer mycket frågor där. Tyvärr jävlas ju vissa, men förstår inte varför de som får mycket hat inte tar bort sin ask bara.

Upp till toppen
Annons: