Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 931 ggr
GiraffTunga
2014-09-01 15:30

Falsk vän.

Hej jag umgås med 2 vänner i skolan vi kan kalla den bästa snällaste vännen jag har är Lama och den andra som det handlar om i inlägget heter Kamel. (för dom kanske inte vill att jag säger deras namn i internet därför)

Idag så var jag i cafeterian och tog macka och varm choklad för var hungrig och ville ta bort smärtan ur halsen för vi är förkylda. Vi var sena ca 2 minuter sena

( JUSTE hon gick i 7B men hon bytte till 7G  )

och glömde min mobil i cafeterian. Hämtade min kemi mapp ur skåpet och vi skulle lämna in mobilerna och hade den inte i fickan så trodde den va i skåpet. Sen så efter kemi så gick jag o såg att min mobil inte var i skåpet, var rädd och ledsen och panikslagen för detta är min 7:de mobil och får ingen mer för tar sönder alla. Så vi gick till matsalen och Kamel skrattade när jag sa " tänk om den är stulen? för skolan har ej ansvar för värdesaker "så jag ba. SLUTA SKRATTA, DET ÄR INTE KUL! så hon ba ta det lugnt jag skratta åt annat.  Vi gick dit och mobilen var inte där sen vaktmästaren men ingen mobil där heller hos honom. Vi gick till rektorn och väntade för hon pratade i mobilen. Lama tog min skåp nyckel och sa att hon ska leta ordentligt i mitt skåp. Lama gick till skåpet och letade ordentlig men hon såg sen en tjej hålla min mobil för Lama vet exakt hur min mobil ser ut. Har en svår kod också 9340 i mobilen men hon försökte inte öppna mobilen utan hon hållde den i handen och Lama följde henne och sa stopp är det din mobil? Hon sa nej och då sa Lama att det är min kompis mobil. Hon tog den sen kom hon till oss, jag blev tårögd för var rädd om vad mamma skulle säga. Sen så såg jag mobilen och jag kramade om henne för jag blev glad som f*n. Sen så sa hon att hon började nästan gråta för hon tänkte om hur det skulle kännas för henne att tappa hennes mobil. Lama är den bästa vännen man kan ha. Sen i stan så gick jag och kamel till donken. Jag skojade med henne nu så jag ba. Shit, jag har tappat min mobil!!!!!!!!!!!!!! sen så kollade hon på mig och jag började skratta lite och sa skojar. Hon ba.

Det är du som lurar dig själv eftersom det är du som får panik för det är din mobil och jag BRYR MIG INTE om du tappar den för det är inte min mobil så jag bryr mig inte

Det var det taskigaste någon har gjort mot mig speciellt för hon är en "vän" så sa Ok. Sen så har hon kallat mig Oh vad drogad du ser ut (var sjuk och ville inte sminka mig för var för sjuk för det ) sen Du har alltid någon puma tröja på dig, kan du inte vara mer normal (är oseriös ibland) sen gick jag hem och ringde Lama och berättade allt så Lama sa fyfan vad taskig och falsk hon är hon började nyss vår klass och hon har redan sagt till Citron (en kille i klassen som blev sen till lektionen) Vilken skolkare du är! och sen så sa Lama att Kamel har varit jätte elak mot henne och mig. Vi ångrade oss att hon började vår klass för hon kommer få alla hata mig och Lama eftersom hon gjorde det i vår förra skola i mellanstadiet. Alla var emot oss.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Scorpio97
2014-09-01 15:39
#1

Varför umgås du/ni med henne om hon är otrevlig och elak?


//Jessie

GiraffTunga
2014-09-01 15:41
#2

#1 Jag vet inte. Juste hon sa om vi tappar hennes mobil så får vi betala hon sa det minst över 10 gånger.

You can not judge me unless you know me.

Scorpio97
2014-09-01 15:52
#3

#2 Att man får betala om man gör sönder någon annans mobil tycker jag dock inte är elakt. 

Om du inte känner att hon är någon bra vän, så låt bli att umgås med henne. Man mår bara sämre om man är med någon som hela tiden är otrevlig och drar ner en.


//Jessie

GiraffTunga
2014-09-01 15:59
#4

Jo jag tycker att det är lite elakt inte mycket men lite eftersom det är egentligen hennes ansvar och hennes fel att hon gav oss mobilen för det finns risker att man kan tappa mobilen av misstag. Men hon sa det som att hon inte litade på oss

You can not judge me unless you know me.

00eme05
2014-09-01 17:50
#5

Jag förstår hur det känns för dig, men du verkar inte sett det från hennes perspektiv. Vi alla är olika, det är de som gör oss speciella. Kamel kanske har ett hett temperament och kanske blev sotis för du har en puma tröja, ser bra ut utan smink och hittade din mobil, därför så säger hon saker för du ska känna dig lika nere som hon kanske känner sig. Eller så trodde hon inte du skulle bli sårad. Bara för att hon säger så är hon inte en falsk vän. Hon har också känslor. Och kanske skojade hon med, men visste inte du tog illa upp. Tycker du ska prata med henne. Hon är människa, människor säger dumma saker, människor gör misstag. Vissa människor mer än andra. Hon förtjänar faktiskt att du berättar för henne att du tog lite illa upp, och att det är okej fast du vill inte att hon säger så nästa gång. Det är så man löser en sådan här sitution. Då vet man till nästa gång att Kamel vet hur det sårar dig. Vet hon inte hur de sårar, kanske hon fortsätter säga dumma saker sedan helt puff är ni ovänner.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Kadoor
2014-09-01 18:28
#6

Prata med henne och säg att hon faktiskt sårar dig. Håller med #5 lite att hon kanske är lite så som person, men det är inte okej att säga taskiga saker för det!
Om hon inte börjar tänka sig för mer i fortsättningen tycker jag inte att du borde umgås med henne om hon sårar dig och du inte trivs med att umgås med henne. Att man är avundsjuk är kanske en anledning till hennes beteende, men om hon inte börjar tänka sig för riskerar hon ju att inte bara förlora dig som vän utan också att hon blir osams med andra(om hon nu är likadan mot andra och inte är så mot bara dig). Så prata med henne, försök få henne att förstå att det inte är schysst att göra på det sättet som hon gör… Hoppas att ni löser det!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
GiraffTunga
2014-09-01 18:36
#7

#5 #6 🙂

You can not judge me unless you know me.

Nelley
2014-09-01 19:36
#8

Du kanske inte borde ha en mobil om du tappat bort/haft sönder dina sju gånger och bara är tretton. Eller köp en sån här pytte samsung som är oslagbar om du verkligen behöver en. (nästintill oslagbar) ;)

jossan...
2014-09-01 20:38
#10

#8 vrf ska hon köpa en sån när hon har en? är der inte bättre att skaffa plånboks skal och skärmskydd till den hon har?

Gud vad bra jag stavar…

Nelley
2014-09-01 20:50
#11

#10 För hon slarvar bort den hela tiden, då är det bättre att ha en billigare mobil som inte gör så mycket om den försvinner.

GiraffTunga
2014-09-01 21:44
#12

Aldrig i livet jag skaffar sån mobil får damp på dem Fyfan!!!! Håller 100% med #10. #11 är inte så slarvig fick bara stress och panik för jag var sen till lektionen. Tappar aldrig bort mobilen. Tappar den på golvet ibland men sen min förra fick bara vattenskada. Men har varit försiktig med min samsung så den är helt bra men hade panik bara nu …

You can not judge me unless you know me.

00eme05
2014-09-02 09:11
#13

#12 tänk på språket

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
Nelley
2014-09-02 11:48
#14

#12 Men hur kan du haft sönder/slarvat bort sju mobiler då? Vad hände med dem? Jag började ha mobil när jag var tio eller något men du måste ju varit jätteliten om du har hunnit haft sönder så många… och jag kan faktiskt rekommendera en sådan där liten. De laggar inte alls lika mycket som budget-smart phones som brukar bli dåliga inom typ ett halvår. x)

GiraffTunga
2014-09-02 21:09
#15

#14 jag har endast smartphone minns en så gick batteriet ut hade xperia, vattenskada iphone, ingen med min samsung, kunde inte ringa eller folk kunde inte ringa mig i min htc, fick en ny mobil sony osv minns inte så bra. Obs den med vattenskadan jag visste inte att man kunde få det. Hade den i regnet bara… haha osmart.

You can not judge me unless you know me.

IceTee
2014-09-18 13:11
#16

Jag säger också att du ska berätta, hon kanske inte tänker på att du blir sårad. Jag vet att jag kan säga saker helt utan att tänka mig för! Mina bästisar vet om det och har slutat ta åt sig av det nu. Om hon inte vill ändra på sig eller inte tycker att hon gjort fel kanske du ska säga upp er vänskap? 

(angående mobiler, jag har aldrig haft sönder någon, men jag har alltid ett bra fodral som tar smällen istället för telefonen! Bara ett tips 👍)

Medarbetare på Skor iFokus

Flöffo
2014-09-18 15:47
#17

Min bästa kompis brukar också säga lite sårande kommentarer till mig ibland, till exempel att jag ser sjuk ut (hade inget smink), att jag luktar konstigt (vanilj parfym) eller något sånt. Hon brukar även puttas ganska hårt och så så att jag kan få ont. Men det gör inte henne till en dålig person. Jag vet att hon inte menar något taskigt, hon tänker bara inte alltid sig för innan hon gör saker. Och det är sån hon är. Därför är jag sällan sur på henne längre än i några sekunder/minuter för hon är en jätte bra vän annars. Jag vet att hon själv mår dåligt av det, till och med blir lite retad för att hon ibland kan säga lite konstiga saker.

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: