Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 521 ggr
5 seconds of summah
2014-09-15 21:25

Rodnad i ansiket

Hej

Jag vet att detta ämne är ganska vanligt hos många men jag tänkte ändå ta upp det igen. Jag rodnar, inte sådan här söt rodnad som man ser på japanska filmer utan jag blir verkligen alldeles knallröd i ansiktet. Det är inte något som jag bara inbillar mig utan jag får oftast konstiga blickar eller kommentarer.  Så fort min puls ökar, vad det än är. Det kan vara att jag tappar ett sudd på lektionen, skrattar, svarar på en fråga på lektioner, motionerar(har väldigt bra kondition men att ta sig från första till femte plan på vår skola gör mitt ansikte till ett helvete). Det hindrar mig så otroligt mycket i vardagen så det är svårt att skaffa vänner eller bara prata normalt.

Vi kommer till exempel ha en konsert på vår skola och jag skulle gjort vad som helst för att få chansen att få sjunga solo. Detta kommer dock inte kunna hända för jag orkar inte ta kommentarerna som kommer tillkomma senare om hur röd jag var. 

Jag är en väldigt blek person som på riktigt aldrig upplevt en sommar där jag blivit brun på så jag har veklingen ett blekt pigment vilket förstärker rodnaden…

Det är inget problem med självkänslan men jag bara orkar inte göra det här mer. Vet ni någon medicin man kan ta eller någon extremt täckande foundation som kan hålla rodnaden borta.

Annons:
[Tilde]
2014-09-15 21:49
#1

Det är som du sa väldigt vanligt. Jag blir knallröd när det är kvavt och foundation är min räddare i nöden! haha Det finns himla många bra foundations, men jag tycker du ska gå ner till typ Kicks och fråga dem där. Alla har ju olika hudtyper och behöver olika sorter.

Upp till toppen
Annons: