Mode och skönhet

I din väska?

2014-09-17 22:07 #0 av: [Tuulikki]

Vet att det finns någon gammal sån här tråd men tänkte att det vore kul med en ny! Kikar ofta på dessa "what's in my purse"-videos på YouTube och det är ju lite knäppt men såå intressant att se vad folk har i sina väskorSkrattar Som rubriken lyder, kör på!

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2014-09-17 22:11 #1 av: [TooLoover]

Jaag har tuggummi, en massa skolmappar, penna suddi, en borste och
Några tottar :p

Anmäl
2014-09-17 22:12 #2 av: Facie

Solglasögon x2, plånbok, bilnycklar, vanliga nycklar, kalender, tuggummin, hårklämma, skavsårsplåster och servetter :) Rensar ofta, vill inte bära med mig för mycket onödigt! 

Anmäl
2014-09-17 22:28 #3 av: Sugar Mist

Pennor, hundbajspåsar.. That's about it. 

-

Anmäl
2014-09-18 10:33 #4 av: mopsen12

Till skolan: Dator, block, pennskrin, alpro soya bägare, sminkväska, mobilladdare, plånbok och tuggummi. 

Utanför skolan: Mobil, sl-kort, nycklar, plånbok! 

Anmäl
2014-09-18 12:44 #5 av: Carrosh

Just nu inte mycket. Plånbok, nycklar, tändare, ett gammalt ciggpaket och ett gammalt kvitto.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anmäl
2014-09-18 13:18 #6 av: [Tuulikki]

Kul att läsa vad ni har med er!Tummen upp

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2014-09-18 13:36 #7 av: Jojaton

plånbok, en massa tomma plastpåsar + påsklämmor, lite naturgodis, en tom vattenflaska, hörlurar, laddare, hårsnoddar och hårnålar/klämmor, en del till min datorladdare, mensskydd, näsdukar, handkräm, läppensel, visitkort till en restaurang, helosan, bh-band, små sample-tuber av hårgele och bodybutter, en rulle lakrisal, tuggummi, kvitton, miöjöpartiets valmanifest, försvarets hudsalva (bästa lypsylet!) och lösögonfransar. hahaha...

Johanna - @mysheltiesam

Anmäl
2014-09-18 17:13 #9 av: Splitter

Detta finns oftast alltid i min skolväska: Mappar, vanlig penna, bläckpenna, överstrykningspenna, sudd, anteckningsblock (ett för skolan och ett för annat, samt ritblock ibland), kalender, hörlurar, hårsnoddar/hårspännen, tuggummi, liten plånbok för skolkiosken, nyckelknippa med hemnyckeln, nyckeln till skåpet, en liten burk med tabletter som alvedon t.ex, en studsboll, en mössa, en jacka, ett busskort, en extra halsbandskedja (bara för att jag alltid har på mig samma smycke och vill vara säker på att jag inte tappar det), en "duk" för glasögonen, halstabletter, plåster (bara för att jag är så sjukt klantig xD), en hårborste, post-it lappar och en bok (just nu Historien om Leon). Tror jag börjar förstå varför det kan bli lite trångt ibland med alla mappar...Funderar

Anmäl
2014-09-18 17:40 #10 av: Kadoor

Datorn, anteckningsblocket, almenackan, min bok om djurens beteende(skolbok, har den alltid där så att jag inte glömmer den när jag behöver den), en massa random skolpapper, nycklar till huset och till mina skåp i skolan & omklädningsrummet i djurparken, dator- och mobilladdare, ett pennfack, necessär med mensskydd och alvedon/ipren, plånboken och mitt headset. Det är saker jag alltid har där, men sen hänger vissa skolböcker med hem ifall vi har läxa. Sedan samlar jag alltid på mig en massa skit också hahaha... xD

Anmäl
2014-09-18 18:57 #11 av: Scorpio97

Hemnyckel, skåpnyckel, näsdukar, alsol-gel, plåster, värktabletter, mensskydd, tuggummi, plånbok. Sen har jag även skolböcker, diverse papper, datorn, hörlurar samt mobil- och datorladdare i väskan under skoltid. 

//Jessie

Anmäl
2014-09-18 19:48 #12 av: NordicSunset

Jag har nycklar, mobil, iPad, mobil, busskort och böcker!:)

Anmäl
2014-09-18 20:25 #13 av: Outlawly

Just nu: savett, menskopp, hårsnodd, penna, mobil/laddare och hudkräm

Anmäl
2014-09-18 21:32 #14 av: Gladasvampen

Våtservetter, ett extrapar hörlurar, vattenflaska, tuggummi, plånbok, hårsnoddar, en lite body butter, nycklar som öppnar alla möjliga saker och ting, papper eller böcker jag kan läsa. Det är nog allt, ibland behöver jag lägga in andra saker, såklart men dessa saker har jag alltid med mig :)

Anmäl
2014-09-18 23:23 #15 av: [MikaelaR]

Jag har ingen väska Tummen upp

Anmäl
2014-09-19 10:31 #16 av: Afturelding

Kalender, block, pennor, plånbok, busskort, nycklar, portabel laddare, hörlurar, hårsnoddar, telefon. Och till skolan följer något att äta med också, och vattenflaska. 

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Anmäl
2014-09-19 13:28 #17 av: [oroligkaninägare]

Ja i min rygga finns de paraply, nesser , gammal snusdosa

Anmäl
2014-09-21 18:38 #18 av: [Tuulikki]

Just nu har jag telefon, laddare, kam, plånbok, läppbalsam, hörlurar, tuggummi, iPad, handkräm, bodymist, proteinbar, tofsar & spännen, pennor, solglasögon, nycklar, plåster & skavsårsplåster, våtservetter, bajspåsar, vattenflaska, block, virknålar, fingervantar, stressboll, bok, paraply och en liten dosett. Och då har jag lite mer grejer jag måste lägga ner.Pustar

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2014-09-21 22:22 #19 av: Mollypierce

Skolan: Jag har inte så mycket i väska med tanke på att allting är i skåpet :D 

Men jag har pennor, tuggummi, dator, mobil, hörlurar, kalender, anteckningsblock (till bloggen) och en bok. 

Utanför skolan: Tuggummi, mobil, hörlurar, anteckningsblock och en penna. 

Anmäl
2014-10-02 15:55 #20 av: ebbamedruby

Dator, tuggummi, hårborste, puder, puderborste, hårspray (som vapen... haha), kattgodis, paraply, mattebok, mattehäfte och en mapp med olika papper (scheman, planeringar, uträkningar osv)

Anmäl
2014-10-02 17:34 #21 av: CaptainBunchie

Mobilladdare, mitt Nintendo DS Lite, DS-laddaren,  hörlurar, nyclar, plånbok, en kisstix (typ läppbalsam/lypsyl). Ibland hänger självklart andra saker med. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)       
http://kråkryttare.weebly.com/

Anmäl
2014-10-03 12:40 #22 av: youandyou

Hörlurar, bajspåsar, hundgodis, långlina, vatten & skål, halstabletter, busskort med alla kort i, tamponger & nycklar ^^
Ibland åker där ner hundfoder & lite kläder med om vi ska iväg ^^

Anmäl
2014-10-03 18:50 #23 av: Nelley

Just nu, boken a Clash of kings, boken gentlemen, och ett ritblock, ett gammalt busskort, papper. Vad jag vet. :)

Anmäl
2014-10-05 00:57 #24 av: smellcaramell

"grunden" är väl tuggummi, halstabletter, läppbalsam, paraply, p-piller, bindor, ipren, skåpnyckel + tagg till skolan, hörlurar, korthållare med bankomatkort, presentkort(varierar i antal), busskort*2, eventuella rabbattkuponger, nagelfil, penna, hårsnodd, 

sen när jag har med mig dator till/från skolan tillkommer så klart det , och ibland någon bok eller kläder eller så beroende på vart man ska, :) men då har jag en större väska som jag brukar stoppa den lilla väskan i :)

Anmäl
2014-10-05 14:26 #25 av: Frosstis

Dator+laddare, pennfack, mobilladdare, nycklar, tofs, miniräknare o massa annat

Anmäl
2014-10-12 02:07 #26 av: Skogsraah

Jag har massor av papper jag borde ha plockat upp, tuggummi, läppstift, tamponger, ringar, någon enstaka penna, någon gammal festivalbiljett, öronproppar och lite hundgodis!

Anmäl
2014-10-12 20:13 #27 av: wimla01

gamla papper, pennor & sudd, paraply, smink, tamponger, hörlurar, nycklar, hårborste, parfym och godis Skämtar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.