Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 796 ggr
IceTee
9/18/14, 5:20 PM

Ingen bryr sig

Om 2 veckor fyller jag 19, och jag har 4 personer som bryr sig, som kommer säga något till mig. En av dem är min pojkvän, resten är vänner sen dagis och mellanstadiet. När alla andra runt mig fyller år får de stora överraskningsfester, folk firar och så. Jag får planera min egen fest för att ens något ska hända, dessutom delar jag min min bästis för att hinna fira henne och hon mig… det känns så himla ensamt ibland! Sen jag hoppade av gymnasiet har jag inte haft några vänner kvar, de bara sluta prata med mig, och jag känner mig som jag stör varje gång jag skriver. De tar aldrig kontakt, hinner aldrig träffas eller något… ville bara lätta lite på hjärtat hos någon som inte tar illa upp när jag skriver det här

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Honestyisdead
9/18/14, 5:25 PM
#1

Du har ju i alla fall vänner. Det är viktigt. 

Överraskningsfester, är det verkligen vanligt?

Inte i vår umgängeskrets. Jag har aldrig fått någon och är inte sugen heller eftersom jag gillar att vara förberedd ;)

Vill du känna dig i fokus så fira ensam utan din vän. Man behöver inte alltid göra samma sak.

[MikaelaR]
9/18/14, 5:32 PM
#2

4 personer som bryr sig låter helt normalt i mina öron. 

Överaskningfester är nog inte så vanligt dem jag känner som har mycket vänner har nog aldrig haft överaskningfester dem som jag känner som ens haft det har kanske högst vart med om det någon gång i sitt liv, nu gör jag inte en sån stor sak av mitt födelsedagsfirande jag har en sambo och en hund och jag har inga vänner ens jag får presenter från min sambo och min familj jag kanske äter lite tårta ibland eller så men mer är det inte man väljer ju själv om man vill göra sin födelsedag till en stor sak eller ej för mig så spelar det inte så stor roll men alltid kul med presenter

IceTee
9/18/14, 5:40 PM
#3

I min vännerskrets är det vanligt med överraskningsfester har jag märkt i alla fall… och dessa 4 vänner som bryr sig umgås jag ju bara med 4-5 gånger per år då de har så många andra vänner som de träffar att de inte riktigt hinner med mig. Jag ser hur folk firar och hittar på saker när de fyller år, skriver fina saker osv… men om det är så det är att det är vanligt att 4 personer kommer säga något på din födelsedag har jag väl bara otroligt bortskämda vänner då…

Medarbetare på Skor iFokus

[MikaelaR]
9/18/14, 5:44 PM
#4

Alla är olika man kan inte alltid jämföra sig med andra! vissa kanske får överaskningsfester andra har inte ens någon som säger grattis när dem fyller år en del kanske har några som gör det, osv…

IceTee
9/18/14, 5:46 PM
#5

Jo, klart alla har det olika, men visst kna man jämföra dig med andra. Det är naturligt för oss människor att jämföra sig, och det är naturligt att må dåligt när man är ensam. Som sagt, jag ville bara skriva av mig, behövde inte höra att jag minsann har det bra för 3 personer vill träffa mig några gånger om året.

Medarbetare på Skor iFokus

[MikaelaR]
9/18/14, 5:50 PM
#6

Jag har aldrig skrivit att du har det bra, och jag har aldrig skrivit att du inte kan jämföra dig med andra jag skrev att man inte alltid kan göra det för det vore bara jobbigt och ja visst man gör ju det men ibland måste man försöka att avstå. Jag skrev bara att det är så olika hur folk har det jag berättar min personliga åsikt eftersom detta är ett forum. För mig är det inte en sån stor sak att fylla år och jag uppskattar dem jag har vid min sida känner jag mig ensam eller vill ha fler runtomkring mig måste jag ju börja försöka skaffa vänner och det gäller ju alla.

Annons:
IceTee
9/18/14, 5:50 PM
#7

Upptäckte att man inte kan ta bort trådar på iFokus, men tack för det ni skrivit, kommer nog sluta bevaka här (vill någon admin ta bort vore jag tacksam) då jag känner att jag kanske klagade lite mycket i mitt inlägg och folk missförstod vad jag ville med tråden!

Medarbetare på Skor iFokus

[MikaelaR]
9/18/14, 5:51 PM
#8

Klart du kan skriva av dig! jag ville bara säga vad jag tyckte

-Aida-
9/18/14, 11:11 PM
#9

Känner med dig, jag har inga kompisar att träffa någonsin, ingen som pratar med mig alls, de är bara min syster som finns för mig, sambon räknas inte tycker jag, han är alltid här.😂
De känns fruktansvärt ensamt, jag önskar att jag hade i alla fall en kompis att träffa och hänga med ibland, jag har en ganska stor familj, har 4 äldre syskon och bara en bryr sig när jag fyller år, de är knappt min mamma bryr sig, förra året fick jag "jag glömde köpa en present åt dig men du får ett grattis i alla fall."
Ett kort är väl de minst ansträngande att skaffa fram för att säga grattis och inte ens de kunde hon komma med när hon frågade 3 månader innan vad jag önskade mig. <<
Du skrev att du fick planera din egen fest för att något ska hända, när jag gjorde de då händer inte ens nåt i alla fall, kompisar jag trodde att jag hade ville inte komma alls, då va de förkylning och ont i halsen som gällde på alla 18 personer.
Jag tappade kontakten med 17 av dom, en stannade kvar som kompis för att vi gick i samma klass i gymnasiet när jag hoppade in på hennes linje, förut hade vi som tradition att vi träffades en gång om året för att prata om vad vi gjort, de händer inte längre, nu är de bara små kommentarer över facebook.

Honestyisdead
9/18/14, 11:18 PM
#10

Ts om vi vänder på det. Har du ordnat överraskningsfest för någon du känner?

Upp till toppen
Annons: