Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 2130 ggr
AAmandaVLarsson
9/20/14, 6:59 PM

Nybörjarsmink?!

Hej!

Jag sminkar mig inte. Mest för att jag inte vet så mycket om smink.

Nu vill jag lära mig ALLT! 

Must haves?

Vilken borste till vilken produkt?

Bra färger?

Ja allt helt enkelt. Och har ni tips så skriv dem med ^^ :)

Vad behöver jag i min sminklåda? (Just nu ligger det tomma tic-tac behållare där..)

Tacksam för svar!

Annons:
Whippet
9/20/14, 7:02 PM
#1

Jag har mascara, foundation, concealer, puder, hårprudukter och läppglans. du kan ju fråga på kicks tex?

I'm out Vilar huvudet i handen

AAmandaVLarsson
9/20/14, 7:04 PM
#2

#1 Det har jag :P. men det känns lite awkward att fråga de på kicks, vet inte varför.. Brukar sköta mig själv när jag är i affärer.

Cindy S
9/20/14, 7:06 PM
#3

Börja smått och bygg på. Mascara och läppglans är den bästa början. Ansiktsrengöring för ansikte och ögon, ansiktsvatten, hudkräm för ansikte och ögonkräm, så att du inte får finnar av sminket.

Lite roliga nagellack och måla måla måla.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Whippet
9/20/14, 7:09 PM
#4

#2 Tycker jag med, meen behöver man hjälp så kan man ju fråga 😛

I'm out Vilar huvudet i handen

AAmandaVLarsson
9/20/14, 7:11 PM
#5

#4 Det är väl klart ^^

Kadoor
9/20/14, 9:25 PM
#6

Måste dock få fråga: Varför börja med foundation och concealer "Bara för att"? Om man inte behöver täcka något så skit i det, risken finns att din hud bara blir sämre.
Men mascara och ögonskugga, kanske läppstift/läppglans är saker som är lätta att börja med. Även eyeliner om du vill det! :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Flöffo
9/20/14, 9:56 PM
#7

Läppbalsam, mascara, puder, rouge, kajal/eyeliner är sånt som jag tycker är bra nybörjarsmink. :)))

//Flöffo

Whippet
9/20/14, 10:08 PM
#8

#6 Jag har foundation och concealer för att jag har typ röda blodådror i ansiktet.. På kinderna och mörka ingar under ögonen

I'm out Vilar huvudet i handen

Kadoor
9/20/14, 10:14 PM
#9

#8 " Om man inte behöver täcka något så skit i det, risken finns att din hud bara blir sämre." :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Whippet
9/20/14, 10:58 PM
#10

#9 oj läste nog lite för snabbt :P

I'm out Vilar huvudet i handen

Nelley
9/21/14, 1:41 AM
#11

Det finns inga "must haves" men när jag sminkade mej så använde jag gärna ögonfransböjare. Men det snyggaste är ju att färga och permanentböja ögonfransarna. Och då behöver du inte avsminka på kvällen och se trött och tradig ut med svarta ringar runt ögonen, hehe. ;)

Rumblebee
9/22/14, 11:18 AM
#12

Finns det någon speciel anledning till stt du vill sminka dig? Eller är det mer bara för skojs skull? För jag tycker att har du frisk och fin hy naturligt så (pardon my fench), skit i foundations och concealer. Är faktiskt betydligt finare utan sådant om man har fin hy. Du kan även titta runt på internet efter hur man sminkar sig rätt. Vill du sminka dig runt ögonen så sök på "eye makeup guide" typ. Och alls färger passar inte på alla. Beror på vad man har för hudton samt ögon och hårfärg. När jag började sminka mig så började jag först med foundation, mest för att jag behövde det. Men nu har jag även börjat sminka ögonen för att försöka framhäva min ögonfärg mer. Är total bänybörjare på det än. Men det jag använder mig av år ibland en ögonfransböjare för att få mer böjda fransar. Oftast så brukar jag använda en ögonfransborste för stt separera fransarna mer. Och så använder jag brun maskara som jag applicerar med fransborsten då jag tycker det lättare blir klumpar och att fransarna klibbar ihop sig när jag använder mascaraborsten. Sedan lite diskret vit eyeliner på undre tårkanalen. Och så en ögonskugga som är en ton mörkare än min hudfärg typ. Ett litet exempel bara på hur jag gör. Vad du kan behöva i ditt sminkkit beror på vad du vill göra helt enkelt.

IceTee
9/22/14, 12:20 PM
#13

Finns massor av bra saker på youtube! Sök på "beginner makeup tutorial" så kommer du få massor av resultat! Personligen tycker jag det är skitkul att göra, men har rätt sällan faktiskt "full-face-makeup" på mig! Räcker långt med mascara och lite läppglans! Vet inte om något skrivit, men min heliga gral ögonbrynspennan! Du kan göra så mycket med ögonbrynen, och hända hela din look! Men öva länge hemma först ;)

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Nelley
9/22/14, 1:21 PM
#14

#12 Menar du vattenlinjen? Och har man en övre tårkanal? 🤪

Rumblebee
9/22/14, 3:49 PM
#15

#14 haha ja vattenlinjen är det jag menar. Vet inte hur jag fick till tårkanal

Nelley
9/22/14, 4:51 PM
#16

#15 😃

J0554N
9/22/14, 7:59 PM
#17

Alltså, det viktigaste är ju att ha smink som framhäver just ditt ansikte. har du felfri hy vore det jävligt dumt att börja med foundation t.ex. Titta dig i spegeln, vad vill du förbättra med ditt ansikte?  Rosiga kinder, markerade eller en annan form på ögonbrynen? kolla därefter vilka färger du passar i. /tips från en stylist :)

Strong people don't put others down, they lift them up. 


Niniz
9/26/14, 2:07 PM
#18

Mina föräldrar hatar smink och helt ärligt är jag inte så förtjust i det heller. Ögonfransböjare är jättebra om man vill vara sminkfri men ändå känna sig fin :) Använder ibland concealer/foundation om jag har finnar, men för det mesta är jag helt sminkfri. Något jag hade velat prova använda om mina föräldrar inte hade gjort en "big deal out of it" hade varit maskara och eyeliner :) Men generellt tycker jag andra männsikor är snyggare utan smink :) de ser mer mänskliga och levande ut och mindre hårda och dockansiktiga ut… om du förstår vad jag menar… men smooky eyes ser ju bara så häftigt ut ;) :D Kanske får en ursäkt till att använda smink på maskeraden? ;) :P

[Tilde]
9/26/14, 4:38 PM
#19

Hur ser du ut? Allt beror ju på din hudtyp, hudfärg, hårfärg och ögonfärg, om du har ren hy eller många finnar, etc. Samt vad du vill framhäva med sminket, exempelvis ögonfärgen eller dina kindben eller läppar… 🙂

Personligen gillar jag neutrala färger så som bruna nyanser på ögonskugga och mycket rosa på läpparna. Älskar även rosa rouge som bara gör så man ser lite piggare och mer "levande" ut när man har smink. BB cream och ett puder tycker jag ofta ser bättre ut än foundation (och puder) om man inte har mycket att täcka. 

Ett must have för mig är i alla fall ögonfransböjare! Är tyvärr inte lyckligt lottad som min sambo som har böjda, mörka och ganska långa fransar. 😭 Man kommer då riktigt långt med bara en fransböjare och mascara!

jela96
9/27/14, 3:33 PM
#20

Satsa på bra borstar! Tycker makeupstores borstar är jätte bra, borstarna är faktiskt viktigare än vad man tror eftersom man får inget bra resultat utan bra borstar :) Sen är grunden väldigt viktigt för att helheten ska se bra ut så satsa mycket på grunden. Bra foundation, concealer och puder är a och o.
Har prövat väldigt mycket i foundation väg och favoriterna är mineral puder, har prövat bra mineralpuder från bla. tikei, bare minarels , young blood och Mineral puder från Färg eller BB cream där jag gillar Maybelline Dream pure och Garnier BB cream.

Av concelar tycker jag den bästa är Färgs Cover makeup trio jag tycker personligen att den slår Makeupstores concealer.
Bra puder hittar du hos Tikei, Finishing Veil Glow.Sen gör det så mycket skillnad när man fyller i ögonbrynen, köp makeupstores snedskurna pensel (den gör magi!) och fyll i med en vanlig ögonskugga i passande färg. Jag har svart hår och brukar fylla i ögonbrynen med en mörkbrun färg så färgen beror på din hudton och hårfärg. En annan sak som gör stor skillnad är fransmarkering. Då målar du svart färg mellan ögonfransarna
( http://www.youtube.com/watch?v=hZKdqaiwI3Y ) sen kan du måla med en vit penna på vattenlinjen (under ögat) det öppnar upp ögat :)

Jag gillar neutrala ögonskuggsfärger som brun, vit osv. men du kan pröva med kontrast färger som får dina ögon att lysa! (googla bara kontrastfärger ögonskugga) Ett annat bra tips är att markera kindbenen! (Jag brukar använda mig av ögonskuggan Smog från Makeupstore)

Sedan böjer du fransarna med en ögonfransböjare och hittar en mascara som passar dig! :)   (Jag använder mig av  Volume Million Lashes Excess från Loreal paris)

Sedan är det väldigt fint med en eyeliner med vinge (bara att öva, öva, öva)
och lite starkare färg på läpparna (till eyeliner använder jag  Isadora Colorful Eyeline 10 Black)

Men min vardags makeup ser bara ut:
BB-cream, concelar, puder, i fyllda ögonbryn, fransmarkering, rouge, markerade kindben, mascara och baby lips på läpparna, ser väldigt naturligt och snyggt ut.

Lycka till nu iallafall och säg till om du har några frågor :)
(Läser sista året som stylist)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
The Idizen
9/28/14, 9:31 PM
#21

BB Cream eller CC Cream är väldigt lätt och är inte dåligt för huden. 🙂 Som en färgad dagkräm som jämnar ut, endel kan täcka lite grann också.

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Upp till toppen
Annons: