Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 4019 ggr
//Horselover//
2014-09-21 20:49

Små bröst

Jag är 15 år och har 75A, lika litet som min lillasyster som är 12 år… Jag mår skitdåligt pga detta!!! Det känns som att små bröst gör att magen ser större ut, och jag har enorma komplex med min mage, tycker att det är extremt oattraktivt med mage… 

Är det normalt att ha 75A när man är 15 år?

(Behöver ingen föreläsning om att jag ska älska mig själv, har redan gått igenom det, och jag gillar hela mig utom just brösten och magen)

Annons:
LillyAmanda
2014-09-21 20:52
#1

Hur också små bröst. Tycker också att de e jättejobbigt, så du e inte ensam. Men vissa har små bröst. Det e naturens gång :/

**//Amanda

Scorpio97
2014-09-21 20:55
#2

Brösten växer tills man är tjugo, så det är inte säkert att dina har växt klart. (Sen kan dom såklart ändra storlek hela livet om man går upp/ner i vikt, får barn osv)

Och även om dom har växt klart (vilket vi inte vet), så är det helt normalt. Bröstens storlek beror på gener, och hur mycket fett man har på kroppen. Vissa har mindre och vissa har större helt enkelt. Det kan funka att träna musklerna bakom brösten, om musklerna blir större så gör det att brösten också ser större ut. 

Apropå mage, så har i princip alla en liten put på magen, det är också helt normalt.


//Jessie

//Horselover//
2014-09-21 20:56
#3

#1 aa tyvärr :/

ChristineL
2014-09-21 20:57
#4

Ja, det är normalt. Och är du säker på att du har rätt storlek? har du gått till en proffsbutik typ change eller triumph och bett om hjälp?

molam
2014-09-21 20:59
#5

Små bröst må va jobbigt men stora är inte så trevligt det heller, jag har 80DD-80E inte ku det är så illa att jag kommer att förminska dom då jag tycker att det är Skitjobbigt med stora bröst, men du skall ikke oroa dig brösten växer fortfarande, i värsta fal får du kanske lägga på dig ett par kilo (säger inte att du behöver Bli tjock )

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Kadoor
2014-09-21 20:59
#6

Jag har också små bröst, men helt ärligt skiter jag i det. Jag menar, vad gör det om hundra år? x)) sedan verkar det bara jobbigt att ha stora, att hitta bra storlekar/modeller, att de är i vägen, sedan får man ibland ryggproblem om man har riktigt stora. Så ser bara fördelar med små bröst. Och om nu någon inte tycker om den för att ens bröst är små, är det väl personens problem!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Ikajo
2014-09-21 21:21
#7

Om bröst är stora eller små spelar faktiskt väldigt liten roll när det kommer till kritan. Vissa människor har stora bröst, andra människor har små. Det är egentligen bara samhället och framförallt media som talar om för oss att stora bröst är bra. Men faktum är att det i slutändan inte spelar någon roll. Det viktigaste är vad som finns inombords. Personlighet och intelligens.

Dessutom är inte livet så kul att det är lätt att ha stora bröst. Jag har 85C, den storleken återfinns bland XL collectionen på KappAhl. Som är dyrare. Jag har skav ibland. Svettas gärna mellan brösten. Att äta någon som smular och samtidigt ha urringat, eller ett linne, betyder att jag får skaka ur smulor ur sagda plagg efteråt. Om du rör dig utan BH skumpar de och det gör ont.

Bröstens storlek baseras på tre saker:

1. Genetik

2. Total fettmassa

3. Barnafödsel

Du kan bara påverka två av dem.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Nelley
2014-09-22 00:53
#8

Såg att det fanns en till tråd så jag tar bara och kopierar mitt svar som passar in typ likadant, hehe… 😉:

Jag har gigantiska bröst!! Eller ja, ganska stora, E. Och hatar det! Bh'n är guds skapelse, (inte djävulens för djävulen straffar bara dem skyldiga, gud är mycket mer orättvis) och det är inte pga övervikt eller fetma eller sådant. Ibland på kvällen när jag måste på toa och inte har bh på mej så håller jag i brösten när jag går dit, för det är så obehagligt när de studsar runt. Alltså då menar jag liksom hoppar upp ur sängen, ner på golvet. Jag har en yogaboll i mitt rum studsar lite, gör allt till en lek hihi. SkrattarFörstår hur du menar iallafall, kan ju inte vara kul att ha inga bröst heller, har du växt klart på andra sätt? Har du fått mens? Har du pytte fötter? Längd? (även fast de två sistnämnda kan variera) Har du "vuxna" ansiktsdrag? Är du underviktig/väldigt smal?(det kan hämma och försena växten) Vissa växer mer senare och det är normalt och okej. Glad(Sen så finns det ju såklart möjligheten att du växt klart och det får du ju vara medveten om också)

Tessan01
2014-09-22 08:59
#9

Du har redan fått bra svar här :) Jag tycker inte det alltid är så kul med rätt stora bröst ( har 75-80C ), och det är rätt jobbigt att röra sig utan BH. Det skumpar och gör ont. Förmodligen kommer dina bröst växa snart, det är ju olika från person till person när dom börjar växa. Det spelar ingen roll om man har stora eller små bröst, bara medier som visar stora bröst är bra.

IceTee
2014-09-22 09:12
#10

Ja, det är helt normalt! Alla är byggda olika!

Medarbetare på Skor iFokus

MsSofieG
2014-09-22 11:45
#11

Helt okej, och normalt! Jag hade också din storlek på brösten när jag var 15. Kommer ihåg pressen och paniken över att de inte skulle bli större än så. Men för att vara ärlig.. Det är ju dina bröst och för vem är det du vill ha större bröst för igentligen? Jag gick igenom mig själv och insåg ganska fort att det inte var för min egen skull jag ville ha större bröst. Det var mest för alla andras, för att jag skulle se "normal" ut som alla andra gjorde. 

Du behöver inte oroa dig. Mina bröst hade sin sista växtspurt när jag var 22 och nästan alla mina vänner har haft en liten omformning av brösten runt 21. Så det finns fortfarande en massa tid för dom att växa på och blir de inte större så tänk bara på alla fördelar vi med mindre tuttar har. Kan ha alla snygga BH:ar ute i butikerna och behöver inte oroa oss allt för mycket om tuttar som lämnar BH:n i jakt på egna äventyr.

Niniz
2014-09-26 14:16
#12

Jag fyller 17 och har samma storlek som du… Min lillasyster har oxå större bröst än mig! Själv tycke jag det är ganska skönt- jag behöver aldrig ha på min bh om jag inte vill det och vill jag försöka få brösten att synas mer använder jag push-up bh. :) brösten fortsätter växa ganska länge och har man stora bröst (som min farmor) så får man lätt problem med ryggen. Hon har haft massa problem med det :( Tänk på det positiva! :) Bröst (eller utseende) är egentligen inget värt att må dåligt över ;) Insidan lyser igenom och är mycket viktigare! :)

[SisselaJ]
2014-09-26 15:28
#13

15 år är så himla ungt! Mina bröst växte som mest mellan 17-18 år. Så det är inte slut än. Men små bröst är himla fint det också.

Annons:
GiraffTunga
2014-09-26 16:06
#14

Är 13 och har någonstans vid B men tror kommer få C snart. Skäms över bröstvårtorna en är störren ena ibland :(((

You can not judge me unless you know me.

[Tilde]
2014-09-26 16:49
#15

Jag avundas ibland kvinnor med små bröst som kan ha kläder utan bh under! Exempelvis klänningar och sånt med öppna ryggar! 

Men hur som helst är ingen tjej 100% nöjd men sin kropp. Du hör ju hur tjejer med större bröst inte gillar det samtidigt som tjejer med mindre inte heller är nöjda. 😛

ChristineL
2014-09-26 17:12
#16

#14 - Helt normalt med olika stora bröst och bröstvårtor!

Molekylflickan
2014-09-27 08:52
#17

Jag har inga bröst alls och min syrra på 12 har tydligt växande bröst. Det är bara ett och ett halvt år mellan oss, men hon har Bh och jag ser ut som en kille utan bröstmuskler… Jag tycker förresten att man ser smalare ut med lite mindre bröst, med stora bröst kan man lätt se tung ut i överkroppen, men det är vad jag tycker. Stora bröst är också jättesnyggt och att ha det har ju andra fördelar och nackdelar. Hur stora och små bröst ser ut på varje enskild person varierar. Små bröst kanske får mig att tycka att man ser tjockare ut också? Hoppas ni fattar xD Och sedan är det ju insidan som räknas. ;)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

emiliaolsson
2014-09-27 13:10
#18

Hon är kanske inte allvarlig, men hon har rätt.

---> LÄNK <---

Wenniz
2014-09-27 15:52
#19

Jag skulle vara glad om jag hade småbröst då mina som är några storlekar större är bara ivägen och gör att vissa kläder sitter så dåligt och större kan ibland vara ganska opraktiska. Jag skulle vara glad om jag hade små börst, så jag är avudsjuk på de med mindre börst. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
[oroligkaninägare]
2014-09-27 18:30
#20

Har rätt små mina ryms i min hand skäms inte för att dom är små vännen tänk på om du skulle ha jätte stora då skulle du ha ont i ryggen. Va stolt över dej själv kram

Annons:
Anonymiss
2014-09-28 18:52
#21

Spelar ingen roll om man har stora eller små, om du har 80 D nu så kommer dina pattar hänga i marken när du är 60-70 år

Nelley
2014-09-28 20:00
#22

#21 Så om man har 70 E då? ;)

Anonymiss
2014-09-28 20:20
#23

Ja då kanske du klarar dig, men vissas växer fortfarande, blir bara jobbigt med extra kilon vet du

Nelley
2014-09-28 20:30
#24

#23 Nä de kommer nog hänga minst lika (hoppas jag inte) mycket… inget roligt med stora bröst! För oss tjejer då, hahah.😂

Gladasvampen
2014-09-28 20:40
#25

#24 tror inte killar uppskattar att själva ha hängbröst, tror inte dem vill ha bröst överhuvudtaget x)

Nelley
2014-09-28 20:43
#26

#25 Jag menar att våra stora bröst är roligare för killarna, inte deras. Fast det finns ju såklart de som föredrar små också.😉🤪

Cahira
2014-09-28 21:49
#27

Mina var A tills nu senaste året. Min kropp börjar förändra sig närmare en 30årings kropp (är 28) och är nu B och jag ska säga att dom är ivägen HELA tiden! Mina vänner med stora bröst har så ont i axlar och rygg så jag är glad att mina stannat på B. 

Alla killar jag dejtat och haft ett förhållande med har tyckt att små är bättre för de ryms i handen. En av dom sa "Allt som inte ryms i handen är överflöd". Alla tycker olika och alla bröst är vackra. 

När mamma var gravid och de blev större så tyckte hon likadant, de var ivägen hela tiden och hon var glad att de krympte ned igen. 

Ha tålamod, de kommer växa och förändras många gånger även som vuxen. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Mannez
2014-10-03 11:34
#28

Jag är 17 och har själv 75a, inget som helst onormalt. Vissa har små och andra större helt enkelt och din kropp hinner ännu utveckla sig.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Whippet
2014-10-03 15:31
#29

#18 Oh ni skulle sett som jag skrattade, skrattar jätte lätt, minsta lilla så ..HAHAHAHA

I'm out Vilar huvudet i handen

Nelley
2014-10-03 18:31
#30

#29 Vad heter videon? Länken funkar inte för mej. x)

Whippet
2014-10-03 18:32
#31

I'm out Vilar huvudet i handen

Frosstis
2014-10-03 18:33
#32

Jag tycker det är rätt skönt med små bröst. Har typ runt B, gillar storleken men tycker mina bröst är så fruktansvärt fula. Önskar dock jag hade C, hade vart med confident då runt killar

Whippet
2014-10-03 18:36
#33

#32 Var nöjd med den du är du är fantastisk!

I'm out Vilar huvudet i handen

Nelley
2014-10-03 18:38
#34

#31 aa (; tackdu

Annons:
Whippet
2014-10-03 18:39
#35

#34 😉

I'm out Vilar huvudet i handen

Frosstis
2014-10-03 18:40
#36

#33 ❤️ Har alltid vart insecure om mina bröst och har aldrig vågat visa dom för någon någonsin (även för mina närmaste vänner som hej vilt drar upp tröjan), tycker dom har så ful form och fula nipples. går bara inte att tycka om dom

Cahira
2014-10-03 20:05
#37

#36 Alla bröst är fina. :) 

Kom att tänka på denna när du sa att dina vänner hejvilt drar upp tröjan. *S*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Whippet
2014-10-03 20:12
#38

#37 😂

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: