Annons:
Etikettövrigt
Läst 1333 ggr
Nelley
9/24/14, 1:50 PM

Mens tips x)

Det är ju många som freakar har jag märkt, ifall de ska få mens på en resa. De säjer att deras liv är förstört och de kommer inte kunna göra nånting osv osv. Men?! Det är faktiskt skitlätt att få recept på mensuppskjutande. Jag fick mens igår och min är super regelbunden vilket betyder att jag kommer få ungefär samma (eller ja, 30-31 dagar så) datum nästa månad, men då åker vi till alanya och jag fyller också år. Så det är ju inte så "händigt" eller vad man ska kalla det, höhö. Min pappa ringde till vc röstbrevlåda eller nåt och fick en tid då dem skulle ringa upp, de gjorde det 11:15 idag. Han sa vad det "handlade om" och mitt personnr, hon frågade typ om det var nödvändigt eller nåt. Och han sa "jaja absolut hon älskar att dyka och bada hela semestern kommer bli förstörd annars". Jag satt brevid så jag hörde bara vad han sa. Men iaf så sa dem nåt (xD) och la sedan på. Jag frågade hur det gick och vi fick tydligen recept över telefon, haha. Det ska vara ganska dyrt men ändå fuck you, jättevärt ju! Så nu tjejer, vet ni det!😃😎Förresten så borde det finnas en mensgrupp…😂många inlägg ju😃

Annons:
[rumelle]
9/24/14, 2:02 PM
#1

Jag provade något som skulle skjuta upp mensen när jag skulle resa en gång (primolut-nor tror jag det hette). Det var inte alls värt det. Jag mådde jättedåligt av det och kroppen samlade på sig över fem kilo vätska på bara någon vecka. Hade jag vetat det i förhand så hade jag lätt tagit mensen istället.

Nelley
9/24/14, 2:16 PM
#2

#1 Men det är ju hormoner i och vissa klarar ju helt enkelt inte av det. Som med p-piller, har du testat det? 🙂

Perly
9/24/14, 2:25 PM
#3

Lätt o lätt, gäller ju att medlen funkar med, för mig fungerar det inte, samlar bara en massa extra vätska, får huvudvärk o illamående o så det vanliga "mensmåendet" på det, mardröm med andra ord. Provat diverse olika men nja.

Alltid Oavsett

[rumelle]
9/24/14, 2:27 PM
#4

#2 Jag har efter det använt både p-piller och p-ring och det har fungerat helt utan problem.

Nelley
9/24/14, 2:28 PM
#5

#4 Jaha🤔

[SisselaJ]
9/24/14, 2:59 PM
#6

Är det inte vanligt med mellanblödnigar ändå? eller det är bara om man skjuter upp med p-piller?

Annons:
Upp till toppen
Annons: