Annons:
Etiketthusdjur
Läst 1635 ggr
Mollypierce
9/25/14, 7:22 AM

Hur kan man "övertala" dem?

Hej alla, jag har sedan slutet av juni varit fodervärd åt en kanin. Hon är helt underbar och jag har fastnat för kaniner :D

Men nu är problemet att hon ska tillbaka till sin ägare! Men iallafall så är jag 13 och kan ta ansvaret för kanin, det har jag bevisat nu. Hela mitt liv har kaniner varit ett djur jag älskat så intresset lär nog finnas länge. Jag hade tänkt att jag vill skaffa en dvärgvädur eller hermelin nästa sommar då min bror flyttar söderut.  Men hur kan jag "övertala" dem att låta mig köpa en kanin?

Annons:
[rumelle]
9/25/14, 7:36 AM
#1

Vad säger dina föräldrar när du frågar dem om det? Är de helt emot eller är de lite fundersamma? Om de säger tvärt nej så är det nog inte så mycket du kan göra. Men om de vill fundera på det så har du kanske en chans. Du har ju redan bevisat att du klarar av det arbete som krävs för att ta hand om en kanin. Om du sedan också sparar en slant varje månad för att kunna hjälpa till att täcka eventuella veterinärkostnader och för foder och sånt så visar du att du kan planera bra och ta ansvar. Om du också sköter skolan och övriga sysslor hemma så har de ju ingenting direkt att klaga på. Känner du någon som skulle kunna passa kaninen om ni ska åka iväg någonstans? Många vuxna är så väldigt rädda för att "binda upp sig" som man gör när man skaffar ett husdjur, men om du känner någon som är villig att hjälpa till om ni ska bort så borde det ju inte finnas några hinder för att skaffa en kanin.

Mollypierce
9/25/14, 8:44 AM
#2

Hon sa  inget "Hårt" nej men när hon säger nej så är det ofta kanske.  

Tack så mycket för alla tips :D

NordicSunset
9/25/14, 9:49 AM
#3

Har du frågat dina föräldrar ordentligt? Alltså suttit och pratat med dem? :)

Be the best version of you.

  • Zoella
Mollypierce
9/25/14, 11:27 AM
#4

#3 Ska prova idag :D

Mollypierce
9/25/14, 4:18 PM
#5

Jag hade vandrande blad för något år sedan, när jag frågade om det så sa hon nej tvärt men ändå fick jag det :D

Crazy_petartist
1/8/15, 8:32 PM
#6

Har haft problem med sånt jag med… men jag har några tips som jag tror kan lyckas!

1: Skriv ner massor av argument; varför är en kanin så bra att ha?; Kan det hjälpa dig att må bättre? Allt möjligt som är positivt!

2: Fråga dem vad som de tycker är de största problemen och lös dem!

3: Ge dem något tillbaka, som t.ex: Om jag får en kakin kommer jag att städa mitt rum varje vecka. eller något sånt :)

4: Visa dem hur kaniner är! Brukar fungera, de kanske inte vet hur söta och gosiga kaniner kan vara? Märkte det när jag ville skaffa Degus. Vi var i affären och skulle egentligen köpa en hamster, men de såg degus och blev förälskade :D men dock var det en gigantisk bur… en hamster blev det ahha :D

Just nu sitter jag här och planerar massor om hur jag ska få skaffa en iller, ska framföra mina argument och problemlösningar snart :D önska mig lycka till! och lycka till med din kaninönskning!

~I'm not crazy, my reality is just different from yours~

https://www.instagram.com/crazy_petartist/

Annons:
elinkw
1/9/15, 8:10 AM
#7

Visa massa söta bilder på kaninungar, funkar alltid. Jag ville ha en kattunge, men mamma sa nej, sen visade jag en som ja hade hittat på en köpes/säljes sida, hon tyckte den var så söt så det slutade med att vi hämtade den senare samma dag 😃

Har även haft kattungar ifrån katten vi har, mamma sa att de var första och sista gången, men vi ska tydligen ha en till kull nu i vår 😃

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

thea_thea
1/9/15, 10:45 AM
#8

Det är extremt mycket ansvar med kanin (men SÅ värt det). Du binder upp dig i många många år och jag tror att det är vad dina föräldrar oroar sig för. Många kaniner blir ju 8-9 år. Så när du är 20 kommer du fortfarande ha kaninen. Vill du verkligen det?

djurkillen
1/19/15, 5:18 PM
#9

Jag skaffade kaninerna ändå 😂😂😂

Upp till toppen
Annons: