Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 843 ggr
[Tilde]
2014-09-29 12:23

Ändra håret?

Efter att ha svarat i tråden om att färga håret rött blev jag väldigt sugen på att ändra mitt hår på något sätt… 

Mitt hår ser ut som på min Avatar, ganska ljust blont och når ner en bit över brösten. Jag har dock naturligt lockigt hår, så alla frisyrer passar inte…

Har ni några förslag på frisyr eller färg? 🤔 Jag vill inte färga extremfärger då min sambo är emot det och jag just nu inte orkar hålla färgen… Sen vill jag inte klippa kort! Ska ha bob i framtiden, men tills dess låter jag det växa ;)

Är dock öppen för förslag vad gäller färger, tekniker och längre frisyrer. Har testat plommonrött, strawberry blonde och de flesta blonda nyanser som finns. Det ska se lagom sofistikerat ut, men får gärna vara 'kul'. 🙂

Annons:
[Tilde]
2014-09-29 12:25
#1

Lägger till att jag har snedlugg! Personligen tycker jag att jag passar bäst i det då jag tycker jag har en ganska hög panna, men min sambo tycker att jag är finast i mittbena utan lugg. 😛 Så jag leker gärna med olika lugg-frisyrer!

dinamnam
2014-09-29 18:01
#2

Du kanske ska testa på ombré? Skulle nog passa dig!

Med vänliga hälsningar 

[Tilde]
2014-09-29 18:52
#3

#2 Har funderat på en blond ombre, men är inte 100 på nyansen… Sist jag försökte blev det inte så bra för jag hade väldigt ljust hår och försökte färga det övre mörkare… men färgen fäste inte så bra. 😕

Tänkte i alla fall testa på mittbena imorgon och se hur jag trivs i det! Har nog aldrig haft det i hela mitt liv, haha.

Upp till toppen
Annons: