Annons:
Etikettövrigt
Läst 1197 ggr
maränghjärta
2014-10-02 23:22

Godis beroende.

Hej, japp jag är som sagt som rubriken säger jag är ett riktigt godis monster. Äter säkert en chokladbit om dagen, te med flera tsk socker, extra socker på flingorna, bakverk. Det värsta ära tt jag är 16 år snart och väger 40 kg skall väga 59 typ. Jag har gått upp ett kilo och kopplar då godis och skit saker till att gå upp i vikt vilket jag vill. Men vill vara hälsosam är det lättare att sluta äta godis om man börjar träna? Tacksam för all hjälp tack på förhand :)

Annons:
Inkanyezi
2014-10-02 23:47
#1

Det skulle väl vara om du tränar så mycket att du inte hinner äta…

Nej, skämt åsido, träning är ett utmärkt sätt att gå upp i vikt, men man måste se till att äta också, och att äta sådant som bygger kroppen. Man behöver protein, och man behöver energi, som kan tas från fett eller kolhydrater, men av kolhydraterna bör man välja bort socker, bröd och pasta. Potatis och rotfrukter, ris, grönsaker, och så hur mycket grönsaker du vill.

Man kan visserligen gå upp i vikt av godis också, men det är inte sunt, och det verkar på andra sätt i kroppen, ger bland annat bukfetma, blodsocker som åker bergochdalbana och är i längden skadligt inte bara för tänderna. Jag antar att du inte vill gå upp i vikt främst i form av bukfett?

Se till att äta dig mätt på riktig mat. Om du vill "gaina" som kroppsbyggare säger, så är mjölk ett ganska bra sätt om du tål det. Hur mycket som helst, flera liter om dagen. Men håll igång med träning, det hjälper dig att komma upp i vikt.

[Twiggys]
2014-10-03 02:39
#2

Flera liter mjölk om dagen? Om man inte var hård i magen innan så lär man väl bli det då ;)

Inkanyezi
2014-10-03 07:25
#3

Har man problem av att bli hård i magen av det, så kan man ta i lite fiberhusk eller psylliumfrö. Men om man ser till att det är den fetaste "gammeldags" så blir det nog inte så hårt. Mjölk är en beprövad metod att gå upp i vikt vid kroppsbygge. Om du goooglar "GOMAD" så lär det bli några träffar - a Gallon Of Milk A Day - fyra liter mjölk om dagen. Det går precis lika bra med yoghurt eller fil, och fil är mycket snällare mot magen.

-Aida-
2014-10-03 08:04
#4

Jag skulle vilja på peka detta med fetter som man går upp i vikt av, godis innehåller bara socker och dåliga fetter, de bygger dåligt fett i kroppen, sen finns de bra fetter som bland annat finns i smör, jordnötter, mjölk som är 3% med fett, grädde, potatis, yoghurt.
Att gå upp i vikt på godis skulle bara leda till bland annat fetma, diabetes, hål i tänderna, varje gång du äter godis drar ditt blodsocker upp i höjden snabbt och sjunker snabbt, de blir kaos för kroppen att arbeta detta och man kan bli "utbränd" kroppen får svårt att bearbeta höjningen och den snabba sänkningen, ma blir sjuk istället, därför ska man äta mat först, så man får en långsam ökning av blodsockret och kroppen klarar bättre av godis, men de är fortfarande inte hälsosamt.
Godis en gång i veckan är en bättre ide istället för varje dag om du måste äta alls, de är enbart kemikalier som förstör din kropp, då tycker jag jordnötter är ett bättre val, även där måste man tänka på vad man väljer, rostade och saltade är inte så bra heller, naturella är de bästa, salt är bra på sommaren eller när man tränat mycket för att tillsätta mera salt, rostade är bara onyttigt, naturella behåller de nyttiga och är gott i exempel frukost yoghurt.

Upp till toppen
Annons: