Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 523 ggr
saranil
2014-10-05 22:25

Scenskräck

Hatar den känslan när man måste redovisa för hela klassen. Jag har redan dåligt självförtroende så det blir inte bättre varje gång jag ska upp och redovisa. Känner på direkt hur snabbt hjärtat börjar slå och blir helt darrig i rösten. Hatar det och har faktiskt redovisat ganska många gånger då jag går sista året på gymnasiet men fan det känns aldrig som det blir lättare. Känns faktiskt tvärtom att det har blivit jobbigare. Någon som känner likadant eller har känt likadant tidigare och isf tips på vad man ska göra för att överkomma detta? :))))))

Annons:
uffelarsen
2014-10-05 22:43
#1

Jepp , jag är en gammal gubbe nu men känner så väl igen känsan. Jag jobbade ett par år som utbildare på AMU och hade ett smärre h.vete med att prata inför en massa okända människor men fick ett par tips som funkade för mig. Välj ut någon i klasssen (typ en kompis) och dra din redivisning för henne/honom och låt din blick liksom svepa av övriga klassrummet utan att fästa din blick på något/nogon annat specifikt i klassrummet än just din kompis, det blev så mycket lättare i varje fall för mig. och efter ett par ggr så bryr du inte dig så mycket över det Lycka till!

/ Uffe

Upp till toppen
Annons: