Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1112 ggr
Llani
10/9/14, 6:50 PM

Borde jag?

Visste inte vilken grupp som passade bäst, så en Sajtvärd får ändra om den hör till en bättre grupp! 

Blir lite långt, men hoppas ni orkar läsa..

Det är så att jag är ute på praktik nu, går andra året på bygg och anläggning med inriktning maskinförare - så är ute på praktik med grävmaskiner. 

Dock så vill våran lärare att vi ska åka med andra som kör grusbil, dumper och grävmaskin.. så, förra veckan var jag med grusbil. Han som jag praktiserade hos kan vi kalla för C. På firman finns det en kille som vi kan kalla för A. A blir 24, har hus och två bilar.. han kör grävmaskin, och det var meningen att jag skulle vara med C hela veckan (ons-fre). Jag och C lastade grus från A och B ("chefen") - som också kör grävmaskin, och ibland sa C att jag fick vara där om jag ville. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara då jag faktiskt skulle vara med honom hela tiden, men A, som jag fattade det som, verkade intresserad av mig och ville att jag skulle vara med honom hela tiden. 

C gick med på det, så jag var med A halva tiden. Han lät mig få köra grävmaskinen en gång, och då hängde han med när jag körde (han stod alltså i öppningen till grävmaskinen och höll i sig). Han kollade på mig i princip hela tiden och sökte ögonkontakt, t.o.m när vi käkade frukost eller lunch (då var alla samlade). Han pratade med mig jätte mycket, frågade om jag ville flytta och om jag hade pojkvän t.ex - vilket jag inte har. 

Det hände även en massa andra saker som jag fick som att han verkade intresserad. Så, jag tog faktiskt mod till att ge honom en lapp på torsdagen med mitt nummer på, haha.. barnsligt kanske, men ja, så blev det. 

Han hade inte hört av sig, så jag la till honom på facebook i måndags på morgonen, haha.. vilket han förvånansvärt accepterade direkt. Skrev till honom senare mot kvällen när jag hade kommit hem ifrån skolan. Vi hade en konversation, han sa att det inte hade blivit av med att höra av sig (han har mycket på fritiden osv, t.ex thai boxning, race med bil, cross) men att han tyckte att det var modigt av mig, haha.. och att han blev paff över det. Men visste inte riktigt vad jag skulle skriva då jag inte ville skriva exakt vad som helst till honom haha.

Jag vet att han är singel, då han sagt det själv och hans arbetskamrater (bara random). 

Han har inte hört av sig sedan i måndags, när jag skrev till honom först, och jag tänkte att jag kunde vänta tills han skrev först denna gången. Men nu till saken. Borde jag skriva till honom att jag vill lära känna honom bättre, om han nu också vill det dvs? att jag är intresserad? 

Annons:
Tjeja
10/9/14, 6:57 PM
#1

Ja det tycker jag! Hur ska det annars bli något om ingen vågar säga att den är intresserad typ liksom? :) Lycka till! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Llani
10/9/14, 6:59 PM
#2

#1 Sant..!
Åh hehe, tack 😂frågan är om jag ska börja med hej eller gå rakt på sak?

missfantasy
10/9/14, 6:59 PM
#3

Go for it! Det skulle jag ha gjort! 😃

Llani
10/9/14, 7:00 PM
#4

#3 Alrighty then! 😃

Llani
10/9/14, 7:17 PM
#5

Okej.. så skrev precis det jag ville till honom.. säger han nej så tar jag bort honom HAHAHA. Är så pirrig nu. Vågar inte ens ha uppe facebook.

missfantasy
10/9/14, 7:20 PM
#6

Vad skrev du då? Håll oss uppdaterade!! 😃

Annons:
Llani
10/9/14, 7:22 PM
#7

#6 Haha jag skrev "Okej, så du ser säkert mig som en snorunge, men jag försöker ändå, om du inte redan har fattat haha.. jag är intresserad av dig och skulle gärna vilja lära känna dig bättre, om du också vill dvs.." 😎 haha..

missfantasy
10/9/14, 7:36 PM
#8

👍

Tjeja
10/9/14, 7:41 PM
#9

Toppen perfekt! 👍 Alla tummar hålls hårt här!  .. och som #6 skrev håll oss uppdaterade! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Llani
10/9/14, 7:44 PM
#10

Haha.. ja, så fick svar. Hade ju underlättat om han faktiskt hade sagt något tidigare, typ som hört av sig eller något att han inte var intresserad.. 

"Det var roligt att göra :) men jag träffar en annan tjej för tillfället och får därför tacka nej tyvärr…"

Tjeja
10/9/14, 8:23 PM
#11

Aww dangers! 💔

Men å andra sidan så betyder ju det inte att han egentligen var ointresserad utan bara att han är upptagen! Du behöver knappast skämmas i alla fall! Friskt och härligt vågat av dig och utan frågan hade du kunnat hinta i all evighet utan att få något klart svar.. det är bara jobbigt!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Llani
10/9/14, 8:26 PM
#12

#11 Eller så sa han bara att han träffar någon för att vara snäll istället för att säga att han inte är intresserad, haha ;) dock så är han väl inte direkt upptagen, än, utan bara träffar en.. men man vet ju aldrig :) jag skäms inte, i alla fall! 

Nu vet jag i alla fall om jag ska lägga ner tid på honom eller inte, vilket jag inte ska göra ;)

[Rödbull]1
10/9/14, 8:36 PM
#13

Ge gossen en matlåda så ska du se att hjärtat slår om lite, Då blir du genast nummer ett!

Annons:
Tjeja
10/9/14, 8:54 PM
#14

Ha ha.. smart idé faktiskt! he he..😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: