Annons:
Etikettfamiljen
Läst 656 ggr
hund_katt
2014-10-11 23:27

Vad ska jag göra..?

Som några kanske vet så har jag lite problem med min familj och lite sånt… Det har varit värre på senaste tiden, jag har fått blackouts och tänkt ta självmord. Både i skolan och hemma. I skolan gick jag in i personalrummet och börja leta efter en kniv, sen när lärare stoppat mig och jag 'vaknat' så minns jag väldigt svagt vad jag gjort, som om det bara varit en dröm… Aja, till problemet ett av problemen just nu, så… Jag har inte varit hos min pappa så ofta nu, vilket fått mig att må bättre också(bl.a. Han som får mig må dåligt), men hunden som bor hos pappa slutar äta när jag inte varit där på ett tag. Vanligtvis brukade jag vara hos pappa varannan helg och på tisdagar, och om jag inte kommer när hunden då tror att jag ska komma så matvägrar han. Och han har inga problem med maten annars. Inte ens när det är löptikar i närheten. Jag vill ju träffa hunden så inte hunden mår dåligt, men om jag träffar hunden så betyder det att jag måste träffa min pappa, vilket jag mår dåligt över. Vad hade ni gjort? få hunden att må bra, och själv må dåligt, eller låta hunden vara ledsen, så att jag inte får fler blackouts? Jag mår dåligt av att hunden mår dåligt, men jag får inga blackouts pga hunden… Ett annat problem, är att jag går till BUP typ en gång i månaden nu. Och enligt 'regler' så måste båda föräldrarna få veta det. Och min pappa följer med på samtalen, vilket jag också mår dåligt över, eftersom det är han jag vill prata om. Men jag kan inte prata om honom om han är där!!! Nu pratar vi bara om skolan(som jag mår lite dåligt över också) eftersom jag inte kan prata om något annat när pappa är där. Och det hjälper ju liksom ingenting då. Plus att pappa är jättejobbigt på samtalen. Han avbryter hela tiden, tuggar tuggummi 24/7 med munnen öppen så det låter jättehögt, och säger saker som han inte vet någonting om, och ibland svarar han på saker åt mig… När vi kontaktade BUP tänkte jag 'nu har jag äntligen fått hjälp' men det hjälper inte… Samtalen är ofta på morgonen, så när jag kommer till skolan sen så mår jag jättedåligt, är jättestressad och irriterad och… Ja, massa annat dåligt. Min pappa är en sån som tar mycket energi, bara man är i samma rum, så är man typ helt slut på energi sen… Vilket också är jobbigt för jag behöver verkligen den lilla energi som finns i mig. Annars kraschar allt. Ville skriva av mig lite…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Lexie82
2014-10-11 23:36
#1

Hur gammal är du? Kan du inte bara tala om att du inte vill ha någon med dig på samtalen?

Cindy S
2014-10-11 23:48
#2

Prata med socialen och fråga var du kan vända dig för att få terapi utan din pappa(om de på BUP inte accepterar att du inte vill ha din pappa med, det kanske kan tas via mejl om du inte vågar ringa dem). Det låter som om du behöver psykisk hjälp på en gång, så att du kan bekämpa dina blackouts innan det är försent. Ring in till närmaste sjukhus också och fråga var du kan vända dig.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[1990]
2014-10-11 23:56
#3

1. Gör det som känns bäst för Dig. Hundens matvägran kanske är temporärt och ägaren (din pappa?) kan väl addressera det problemet när det uppstår?:\ 2. BUP skulle nog respektera dina önskemål om individuella samtal. Begär det av dom. Och, lycka till och kämpa på! Hejar på dig

hund_katt
2014-10-11 23:58
#4

#1 14 år. Jo, men kan inte säga det till pappa, han kommer bara säga 'pfh, varför det.?'… Och BUP måste ju tydligen säga till att det är samtal… En sak till som jag glömde, pappa vill ju att jag kommer på helgerna igen, som jag brukade, men jag vill ju inte, så när han ringt på helgerna har jag inte svarat osv. Och nu när hunden mår dåligt så gör han det till en ursäkt för att jag ska komma, han säger 'du kommer väll i helgen då? Rocky mår så dåligt när du inte kommer'… Han försöker ge mig skuldkänslor för att jag bara 'lämnar' rocky, som om jag inte bryr mig om honom… Men om jag mår dåligt när jag är hos pappa, då borde väll hunden må mer dåligt eftersom jag mår dåligt? När jag väl är hos pappa, så känner jag mig elak så fort jag säger T.ex 'gå och lägg dig' eller om jag slutar klia honom för att jag måste göra en sak. Jag vet att han älskar mig, till och med mer än han älskar min pappa(vilket man märker tydligt) och när jag inte är där så ofta, så känner jag mig så elak om jag 'stöter bort' honom för bara en sekund. Om ni förstår hur jag menar…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Lexie82
2014-10-12 00:17
#5

#4 Min son är snart 15 och går hos en läkare på habiliteringen på grund av ADHD. Första gången vi kom dit när han hade fyllt 14 så fick han en ny läkare som tillhörde ungdomsteamet (istället för barnteamet som han tidigare gått hos). Den nya läkaren var väldigt tydlig med att det var okej för min son om han inte ville ha mig med in. Nu ville min son det, men den här läkaren var ändå väldigt tydlig med att förklara att jag inte hade någon rätt att följa med in om min son inte ville det.
 Skulle tro att detsamma gäller hos BUP. De måste informera om samtalen, men om du inte vill ha din pappa med så prata med dem, så är jag säker på att de hjälper dig.

Upp till toppen
Annons: