Annons:
Etiketthusdjur
Läst 1516 ggr
Linnpersson01
10/12/14, 10:53 PM

Övertala om kanin

Hejsan svejsan. Jag är en tjej på tretton vårar som fullkomligt älskar djur. Från Juli så har jag lånat en liten kaninkille som nu måste lämnas tillbaka till ägaren. Jag har visat att jag kan ta ansvar och jag har visat att jag har pengarna. Har frågat mamma lite hastigt om jag kan få köpa en kanin men aldrig frågat ordentligt när vi sitter ner och pratar om det. Men mamma vill inte att jag ska köpa en kanin, inte pappa heller. Hur kan jag övertala dem?

Annons:
Fridaaaa
10/13/14, 1:09 PM
#1

Bara att acceptera det tyvärr. Du är mindreårig och det är dina föräldrar som bestämmer kring det samt de som har huvudansvaret för djuret (oavsett vad ni skulle komma överrens om så är det så).
Talar utifrån egna erfarenheter att det inte lönar sig att försöka övertala dem, snarare att försöka övertyga dem (men inte tjat, övertalningsgrejer osv), Du har fått testa på att ha kanin nu och kanske din mamma tyckte att det var något som inte fungerade osv och därmed vill vänta

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnpersson01
10/13/14, 1:57 PM
#2

Anledningen varför jag inte får en kanin är för att vi reser 2 långa gånger men ena gången är bara till stugan i några veckor så då kan jag ta med hen. Övertala kanske är fel ord, övertyga är nog snare rätt ord.

Scorpio97
10/13/14, 6:00 PM
#3

Fråga varför du inte får köpa en, och försök lösa dom "problemen". Exempelvis om dom inte vill ha en extra kostnad kan du erbjuda att betala själv osv.

Annars är det bara att acceptera, och vänta tills man blir vuxen och får bestämma själv (:


//Jessie

HPmarsvinet
10/31/14, 7:22 AM
#4

Det verkar ju som att du har jobbat för att få din kanin, men mina föräldrar gav sig inte förän efter FEM hela år med övertalande, bevisande och tjat

Upp till toppen
Annons: