Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1183 ggr
Chiquita_animal
10/20/14, 8:48 PM

Meeeens

Hej! Mens är det mest obehagligaste i världen som finns och det typ förstörde mycket för mig för drygt 1,5 år sedan något sånt då ingen annan jag kände hade det av mina kompisar och jag skämmdes mycket ( är 13 år ), men finns inget man kan göra åt det så det är bara något att leva med.

 Sedan innan har jag alltid försökt med tampong men jag har aldrig fått in den när jag haft mens, vad jag än gjorde och blev tvungen att använda binda vilket jag tycker är extremt obehagligt, men bara för några dagar sedan fick jag in den,  jag testade på alla möjliga sätt och det gjorde lite ont precis när den satt in men nu känner jag inget alls! Så mycket enklare än bindor när man ska byta diskret i skolans toaletter.

1.Finns det något speciellt att tänka på när man använder tampong?

2. Nu undrar jag om det finns tamponger man kan använda under natten, brukar i vanligaste fall använda nattbindor med vingar men på konstigt vis så snurrar bindan alltid ihop sig under natten när jag rör mig i sängen, det slutar med enorma fläckar på trosorna & sängen vad jag än gör..

3. Vilka typer av tamponger rekomenderar ni (märke & storlek) ? Själv använder jag Libres mini tampong som jag nyss börjat med.

4. Jag brukar också raka mig lite i underlivet när jag har mens för annars klistrar allt ihop sig i håret där nere och det är väldigt äckligt. Finns det speciella rakhyvlar man använder för att raka sig, vilka? //  🙂


Annons:
[kerstinthemilklover]
10/20/14, 8:58 PM
#1

Det finns även menskopp som går utmärkt att använda under natten. Den torkar inte ut slemhinnor och risken för att det gör ont blir då mindre. Finns att köpa på apotek och lite olika internetbutiker. kostar ca 300kr men håller i 10 år.

Om du ska raka dig på ett så känsligt ställe så borde du ha engångsrakhyvlar för att slippa irritationer.

IceTee
10/20/14, 10:10 PM
#2

Jag säger också menskopp! Men om du inte vill det så:

1. Ha aldrig inne den mer än 8h, även om det är ovanligt riskerar du TSS. Och använd bara tampong när du blöder mycket, är den torr när du drar ut den kan du förstöra dina slemhinnor!
2. Ja, det finns säkert tamponger att använda på natten, dock måste du sätta i den det sista du gör på dagen och ta ut den det första du gör på morgonen! (jag föredrar binda då..)
3. När jag använder blir det O.B. pro comfort mini!

4. De flesta går bra, men se till att byta ofta, använda någon gel eller lödder och smörja in dig med en aftershave (för underlivet såklart, RFSU har en bra!) för att undvika innåtväxande strån. Och raka ALLTID medhårs!

Medarbetare på Skor iFokus

Lia
10/20/14, 10:37 PM
#3

Jag använder alltid rosa libresse, oavsett om det är binda eller tampong ^^

Chiquita_animal
10/23/14, 7:49 PM
#4

Tack för era tips & svar! Tack så mycket 😃


Upp till toppen
Annons: