Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 3381 ggr
MsSallylover
10/21/14, 8:20 PM

Magtröjor

Hur ofta har ni magtröjor?

Hur många här inne brukar ha magtröjor? Jag själv tycker att det är skitsnyggt men jag är ganska osäker på min mage så det brukar kännas ganska sådär. 

Ni som brukar ha det, hur känner ni? Känner ni er alltid bekväma i det eller inte?

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Annons:
Fridaaaa
10/21/14, 8:22 PM
#1

Magtröjor var poppis en period på 90-talet (hade själv då, spice girls t.ex haha) men skulle aldrig ha det nu, tycker det är obekvämt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[rumelle]
10/21/14, 8:26 PM
#2

Hade också då när det var poppis på 90-talet. Nu är jag för fläskig och för gammal för att jag skulle vara bekväm i det.

IceTee
10/21/14, 8:34 PM
#3

Har det bara när jag har jeans med höj midja, eller kjol med hög midja!

Medarbetare på Skor iFokus

[MikeW]
10/21/14, 8:35 PM
#4

Alltid. magtröja 4lyfe.

Flöffo
10/21/14, 10:13 PM
#5

Nästan aldrig, är inte min stil.

//Flöffo

[Tilde]
10/21/14, 10:56 PM
#6

Har det bara om jag har höga byxor/kjol, etc. Alltså inte så man visar hela magen. 🙂 Tycker endast det passar på sommaren dock.

Annons:
[Tuulikki]
10/21/14, 11:14 PM
#7

Aldrig, passar inte min mulliga kropp alls och jag skulle inte känna mig minsta bekväm i det. Äger dock en pösigare variant, som får agera sovtröja på sommaren :P

MsSofieG
10/22/14, 1:38 AM
#8

Hade det bara när jag var liten eller yngre kanske man ska säga under 90-talet. Skulle aldrig ta i en med tång i dagens läge. Har inte figuren eller modet att ha på mig en sån idag 😂

Nelley
10/22/14, 8:44 AM
#9

Var frågan om man alltid har det eller om man alltid är bekväm i det, jag är iaf det men har det inte ofta alls. ;)

Jojaton
10/22/14, 11:15 AM
#10

Jag älskar magtröjor till höga byxor, eller tröjor där man bara anar lite hud mellan byxorna och tröjan. Förutom att det är kallt har jag inga problem med att ha det på vintern, men tycker det är snyggast till sommaren :)

Johanna - Instagram

Dvärgis1234
10/22/14, 4:04 PM
#11

Jag tycker det är jätte snyggt dock känner jag mig lite obekväm i det då jag fryser så himla lätt haha! Men var själv säker! :)


Scorpio97
10/22/14, 4:08 PM
#12

Tycker personligen inte det är snyggt, och använder därför inte det själv. Och även om jag skulle tycka det var snyggt skulle jag nog inte våga använda det, skulle bara känna mig obekväm.


//Jessie

Stortroll
10/22/14, 5:15 PM
#13

Har magtröja (pösig typ, vet inte om det kallas magtröja men…) med ett linne under ibland.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Annons:
Skorpion76
10/22/14, 5:27 PM
#14

Jag har aldrig haft en sådan i hela mitt liv.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Idakarrlsson
10/22/14, 8:10 PM
#15

Ibland. Som andra säger tycker även jag att det kan vara riktigt snyggt med en magtröja till ett par höga jeans/byxor eller en kjol. :D

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

NordicSunset
10/22/14, 9:06 PM
#16

Jag använder det ibland. Men nu för tiden är det lite svårt att undvika att bli kallad hora när man visar lite hud, så har inte riktigt vågat måste jag erkänna, Haha!

Be the best version of you.

  • Zoella
panini
10/22/14, 9:33 PM
#17

Har faktiskt några stycken. Dock använder jag dom aldrig då det inte passar min klädstil och jag känner mig inte ett dugg bekväm i att bära det.

Wenniz
10/23/14, 8:35 PM
#18

Brukar ha "magtröjor" till höga kjolar eller byxor, men då syns ju bara någon cm vilket jag tycker är ok och trivs med. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
*~HamsterHamster~*
10/23/14, 8:46 PM
#19

Lite konstigt att man alltid får hör orden hora och slampa när man visar mage. Okej i vintern måste man inte göra så, men på sommarn är det helt unerbart att känna brisen mot magen.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[EmmiieErixon]
10/24/14, 1:03 AM
#20

händer då och då…fast aa nu är det ju lite kallt för det…om jag inte har en tjock kofta för det är med snyggt :D

Annons:
laddare
10/24/14, 5:01 PM
#21

Brukar ofta ha magtröjor eller bara kortare tröjor som precis lämnar ett litet glep mellan tröjan och ett par låga jeans ex. Trivs förjävla bra i det då jag gillar (vissa dagar inte) min mage som ibland visar mina tecken på magmuskler/magrutor. 

Älskar att få blickarna, mest från tjejerna för att man vet att folk kan bli lite avensjuka sådär ni vet :)

Har dock oftast en kofta/munkjacka över så det är ju bara framifrån som det syns*

[Outlawly]
10/24/14, 5:05 PM
#22

Aldrig. Känner mig inte bekväm och tycker jag har fel kroppsform

luckiestgirl
10/24/14, 5:27 PM
#23

Jag har det ibland, men bara till kjolar som sitter lite högre upp, så det är bara nån cm hud som visas. Annars hade det känts obekvämt då jag är lite osäker på min mage. Men jag tycker att det är sjukt byggt till en skatter-skirt som sitter högt :)

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Whippet
10/24/14, 6:32 PM
#24

Nej aldrig tycker det är obekvämt, dock är det många tjejer i klassen som har magtröjor, ja i andra klasser också

I'm out Vilar huvudet i handen

Kadoor
10/24/14, 7:51 PM
#25

Jag är inget jättestort fan av magtröjor. Men det är för att jag är så sjukt missnöjd med min mage så. :P

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

luckiestgirl
10/24/14, 10:41 PM
#26

nu ser jag att jag blev lite auto-correctad här, snyggt* skater* skirt

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

axa
10/24/14, 10:53 PM
#27

Jag älskar verkligen magtröjor och har det då och då, helst ganska ofta, men på vintern ganska sällan. Senast jag hade magtröja var idag😍

Annons:
Sugar Mist
10/25/14, 1:24 AM
#28

Aldrig, inte haft kroppen till det.

-

Larissa
10/25/14, 8:46 AM
#29

På sommaren har jag det ofta till höga shorts/kjol/jeans , typ så att det syns typ nån decimeter hud mellan tröjan och kjolen/shortsen/jeansen :)

Resten av året kan det hända att jag har det till höga jeans och en tjockare kofta över, så bara 5 cm hud syns mellan plaggen typ haha, men inte särskilt ofta.

Jag är bekväm i det och tycker det är fint!

fuzzie
10/25/14, 11:24 PM
#30

4-ever and always magtröjor! 😃 

Jag har dem året om, alltså sommar som vinter och jag älskar det. Det är (enligt mig själv) sjukt snyggt och bekvämt på samma gång och eftersom att jag har lätt att må dåligt av att det blir för varmt och istället klarar kyla väldigt bra så kör jag med magtröjor även på vintern som sagt. 

Jag har magtröjor i olika längder, färger och utformanden, vissa har långa ärmar och vissa har korta ärmar så det är verkligen en salig blandning. Dock har ju jag en lite "egen stil" så jag kör inte riktigt på "höga jeans och en magtröja" stilen utan det kan bli både kjol, leggings, eller lite pösigare byxor till tröjorna. 😉

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

RebeccaG
10/25/14, 11:48 PM
#31

Aldrig. 

Det skulle aldrig falla mig in att köpa en halv tröja till att börja med. 
Sedan tycker jag det är orespektabelt mot sig själv att visa upp sig så. 

Jag har blivit uppfostrad till att respektera mig själv & respektera min kropp, därav skulle jag aldrig tänka tanken att ta på mig en magtröja. 
Jag personligen tycker det ser billigt ut att klä sig i magtröja. Självklart finns det personer som passar bra i det, vuxna människor. 

Men barn? (som tonåringar faktiskt är) har egentligen inget i magtröjor att göra i min mening.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Miniland
10/26/14, 12:05 AM
#32

#31
Förstår inte varför man inte skulle kunna respektera sig själv och sin kropp när man har magtröja?🤔

Jag använder magtröja väldigt sällan. Ibland på sommaren. :) 
Med rätt byxor, shorts eller kjol så tycker jag det är riktigt snyggt.  Så länge tröjan inte är för kort känner jag mig bekväm.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Jojaton
10/26/14, 9:45 AM
#33

#31 Jag respekterar min kropp genom att klä mig som jag vill, se ut som jag vill, göra vad jag vill med den. För den är ju faktiskt min.

Johanna - Instagram

Michaela-N
10/26/14, 9:58 AM
#34

Jag har typ 2 st som jag bara använder till mina kjolar som sitter högt upp, så det bara blir en liten glipa mellan tröja och kjol. Aldrig med jeans eller nåt så jag visar hela magen, tycker det ser förskräckligt ut även på dom som har snygga magar.

Annons:
[SisselaJ]
10/26/14, 7:22 PM
#35

Jo som dom flesta säger till hög kjol. Men skulle aldrig ha det annars. Tycker magen är något jag vara visar om jag är avklädd. Magen är också väldigt känslig så jag ser det som att jag skyddar den. Men däremot är det snyggt att visa ryggen, den är ju istället stark. ;)

Jessicahagstrom94
10/26/14, 9:25 PM
#36

Jag tycker det är snyggt om man har fin mage :)

Min mage är däremot enligt mig jätteful för att jag har ett ärr. Och ska jag ha magtröja vill jag gå ner många kg.

Larissa
10/27/14, 7:13 AM
#37

#31 oj det var ett väldigt gammaldags tänk, det är inte år 1940. Förlåt men varför skulle man inte kunna respektera sig själv för att man bär en tröja som där magen syns? Alla människor har en mage? Varför skulle man inte kunna respektera sig själv för att ens mage syns? Då kan man ju inte använda kortare shorts eller tröjor som är urringade för då visar man hud och DÅ MINSANN har man ingen självrespekt ://// Så på sommaren när i princip alla badar i bikini eller badbyxor så respekterar de inte sig själva eller? Eller är det skillnad eftersom alla på badplatsen har badkläder? Tycker du har ett sjukt tråkigt och gammalmodigt tänk som känns väldigt slutshaming-uppmuntrande. Alla människor har en kropp och alla vet om det. Vad gör det om lite av magen syns? Det har INGENTING med att respektera sig själv att göra.

Fridaaaa
10/27/14, 9:34 AM
#38

#31 Då kan man ju inte gå i Bikini heller då ju? Då visar man ju ännu mer av sin kropp än med en magtröja?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jamie+Engla
10/27/14, 9:36 PM
#39

Magtröja? Va e de? ;-) Nä, inget jag använder. Inte något jag ens provat att ha, de har aldrig funnits för mig. Och hade de gjort de, hade jag inte burit dem ändå. Jag gillar inte hur mina höfter ser ut mot min mage. (Har breda höfter och en väldigt smal mage) Hatar att gå i bikini, går ofta med linne över och ett par byxor som går ner till knäna. (Om jag ens vill visa benen, vilket är mycket sällan) Även om jag kanske e löjlig, så är detta jag. Jag gillar inte hur jag ser ut, men jag har accepterat de. Detta är jag och jag trivs med den jag är, hur jag är. Men magtröja? Som sagt, va e de? ;-)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

RobinEH
10/27/14, 10:57 PM
#40

#19

Vad är det för människor som kallar dig "hora" och "slampa" för att du visar lite av magen?

#31

Nu har du redan fått respons från andra, men hur är det att respektera sin kropp genom att dölja den? Varför skulle man inte ha respekt för kroppen för att man visar lite mage?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Tokyo
10/27/14, 10:57 PM
#41

Ibland. Använder jag magtröja har jag alltid högmidjade jeans eller shorts eller liknande. Känner mig rätt bekväm i det, har inte direkt komplex över min mage eller så.

Annons:
[AnimalLover1]
10/28/14, 5:35 PM
#42

Aldrig. Men har en magtröja som jag bara använder ibland, men då måste jag ha linne under haha😛 Tycker absolut inte om att visa typ magen eller låren, så därför använder jag "badlinne" och badshorts när jag badar haha.

NordicSunset
10/29/14, 5:55 PM
#43

#40 Det finns sånna personer ÖVERALLT! kollar du på t.e.x misslisibell och nellieberntssons bilder på instagram (där de har magtröja) så är det massor av kommentarer där folk skriver hora eller orre. Inte för att jag bryrmig, jag går i det jag tycker är bekvämt men det är inte så trevligt att bli kallad för det..

Be the best version of you.

  • Zoella
RobinEH
10/29/14, 6:28 PM
#44

#43

Omogna fjantar bakom sina datorskärmar? Majoriteten av dem skulle aldrig våga säga det öga mot öga, och för den delen ens tänka det. Jag kollade förövrigt både misslisibells och nellieberntssons instagram och kunde bara finna två kommentarer om "orre" på en av nellieberntssons bilder. Förövrigt så är orre en fågel.

Frågan är dock om folk faktiskt "alltid" säger hora eller slampa till en när man går med magtröja.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

NordicSunset
10/29/14, 9:04 PM
#45

#44 Ja det tycker jag också.. Det finns en hel del överallt.. Jag trodde du kommenterade min kommentar men det var tydligen inte wå. Men att man alltid får höra det är väll lite att överdriva men det kan häbda

Be the best version of you.

  • Zoella
Mollypierce
10/30/14, 11:16 AM
#46

Jag har nästan alltid magtröjor, tajta som pösiga. Jag har dem pösigare då jag har låga jeans/kjolar men tajta om jag har lite högre.

[Twiggys]
10/30/14, 5:50 PM
#47

Jag tycker inte att magtröjor är snygga, ännu hemskare är det med en navelpiercing som sticker fram…. Det kryper i en, hu!

Cochon
11/1/14, 10:19 AM
#48

#47 Hahaha, that's me… :-D tycker magtröja är rätt najs och navelpiercingen gör det bara ännu bättre. ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
ostbollen
11/1/14, 11:49 AM
#49

Jag tycker magtröjor är shit snygga, men min mage är inte shit snygg. Jag tänker inte träna mer bara för att få snyggare mage. Jag mår bra i min kropp! 😃

Banonym
12/8/14, 6:16 PM
#50

Har nästan alltid det och känner mig bekvämast i det. Jag får mycket komplimanger över min kropp och då vill man ju ha på sig magtröjer då man får bättre självförtroende (allt enligt mig)

nadilda
12/9/14, 6:23 AM
#51

Använder det lite då och då tillsammans med höga jeans eller kjol 🙂

Upp till toppen
Annons: