Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1292 ggr
[Nothronychus]
10/26/14, 5:21 PM

Prao

I åttan så ska vi hitta prao platser och så, kan inte bestämma mig vart jag vill praoa så tänkte fråga er om ni har något bra tips eller så :)

Annons:
Fridaaaa
10/26/14, 5:28 PM
#1

Vad gillar du?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RobinEH
10/26/14, 5:32 PM
#2

Ditt lokala slakteri.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

00eme05
10/26/14, 5:37 PM
#3

Åh lyllos, vårskola har tagit bort prao. Du kan praoa på t.ex kläddaffär? Eller kanske en godisfabrik som jag gjorde i sjuan :) (då hade vi endast en endagsprao)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

tonfisken
10/26/14, 5:47 PM
#4

Pizzeria var jag på. Gratis pizza varje dag. Efter det tröttnade jag på pizza

[kerstinthemilklover]
10/26/14, 5:48 PM
#5

Jag rekomenderar starkt att praoa på kyrkogård. Då får man plantera blommor och göra det fint. Vara utomhus och köra golfbil. Jättemysigt!

The Fame
10/26/14, 5:54 PM
#6

Jag praoade på myrorna. Fick hänga upp nyinkomna kläder, sortera bland kläder och knyta fast prislappar på nyinkomna smycken. Det var ett ganska tungt jobb, mycket stå och lyfta, men helt ok om man inte hittar något annat.

Annons:
larssonnadja
10/26/14, 6:16 PM
#7

Jag praoade på en gymnasieskola som hade linjerna Naturbruk, Fordon och Transport m.m. Jag praktiserade med djuren så jag fick ta hand om smådjur, vara med och mjölka klockan 6 på morgonen, ta hand om kalvarna och vara i häststallet och massa mer. Det var hur kul som helst :D

Harley och CharlieHjärta

NordicSunset
10/26/14, 6:24 PM
#8

Fast när man praoar så ska man ju tänka på vad man vill bli i framtiden. Jag menar, om du vill bli psykolog kanske det inte är så smart att praoa som veterinär. :) Så vad vill du bli? (om du bestämt)Eller vad har du för intressen? Jag har samma problem faktiskt, har ingen aning bart jag ska praoa. Jag vill bli advokat men när jag pratade med hon som tar hand om det med praktikplatser sa hon att det enda man gör då är att sitta på ett kontor med massa papper, vilket inte är så kul. Men man förstår ju det, för jag kan inte sitta med på en rättegång direkt.. xD Så får väll se! Vet någon om man kan praoa som youtuber?? xD hahaha

Be the best version of you.

  • Zoella
Fridaaaa
10/26/14, 6:25 PM
#9

#8 Fast samtidigt är det bra att testa på lite olika yrken så att säga, man kanske ändrar sig 🙂 Jag har bytt helt inriktning på vad jag kommer jobba med sen jämfört med vad jag gick gymnasie 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NordicSunset
10/26/14, 6:29 PM
#10

#9 Ja, det är klart. Men man praoar inte för skojs skull liksom, det är ju menat att man ska välja något man är intresserad av. :)

Be the best version of you.

  • Zoella
Fridaaaa
10/26/14, 6:42 PM
#11

#10 Meningen med prao är just att man ska få testa på olika yrken 🙂 Men ja man brukar ju välja efter intresse.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kadoor
10/26/14, 10:40 PM
#12

Jag praoade på ett hundcenter(där det var hunddagis & hundpensionat). Hjälpte till att gå ut med hundarna, städa, ge hundarna mat osv. Kanske inte det roligaste som fanns vissa dagar, men det var riktigt mysigt! På det stället jag praoade på var det riktigt trevliga människor så det var ett plus. ^^
Sedan har jag också praoat på en ridskola, där jag hjälpte till med allt. Plus att jag fick rida lite extra också. ;) sen är det ju olika, den ridskolan var väldigt liten och jag kände ägaren bra, plus att jag red där också så det var inte så mycket nytt direkt. :P

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Clariiz
10/27/14, 10:59 AM
#13

Välj något kul! :) Jag har vart på brandstationen en vecka (otroligt roligt), på katthem, i hoppstall, åkt med i lastbil och vart 2 veckor på ett animal shelter i England vilken kan ha vart bland det roligaste jag gjort :)

Så är det längre praktik, våga söka utanför landsgränserna!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Annons:
[EllenAlicia]
10/27/14, 11:07 AM
#14

hunddagis är det roligaste som jag har gjort! hos den jag paoa på så gosa vi, gick ut och gick, sov med hundarna och städade. så underbart :3

[Lillmatten]
10/27/14, 11:28 AM
#15

veterinär! jätte roligt och mycket varierande! Jag praoade först i 8:an hos närmaste veterinär och då fick jag vara med under operationer, undersökningar, valp/kattunge besiktningar, följa med till gårdar där dem t.ex. tog sprutor på hästar m.m. Sedan när vi skulle praoa igen i 9:an var jag på samma ställe bara för att det var så kul! :P

[EllenAlicia]
10/28/14, 3:08 PM
#16

#15 när jag va hos vet så fick vi typ bara stå och kolla :/ så de beror nog på vilket ställe.

Frosstis
10/28/14, 5:12 PM
#17

Praoat på ridskola och dagis. Tråkigaste jag gjort :p 2 veckor på båda ställena…

mikkan01
10/28/14, 6:58 PM
#18

Välj något du kan tänka dig att hålla på med sen så ser du hur det funkar på de arbetsplatserna. Jag körde den dumma vägen och tog sånt som låg nära hemifrån men som jag absolut inte ville jobba med senare, bl.a. hos en florist, i en bowlinghall och på restaurang ;P fick inte mycket utav det…
Hade ingen aning om vad jag ville hålla på med sen så gymnasievalet blev mycket svårare för min del, hamnade på fordonsprogrammet och har sen gjort praktik på 10 olika åkerier och en bilverkstad.

~mikkan

Upp till toppen
Annons: