Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1128 ggr
linn8
10/29/14, 9:46 AM

Vill dela med mig av en historia...

Jo det är såhär att för 1 månad sen trodde jag inte på kärlek, inte över huvudtaget. Jag hatade allting som hade med kärlek att göra och kände mig så ensam. Men sen får jag en fölningsförfrågan på instagram. Först vet jag inte vem det är men via en kompis får jag veta att det är "L" som gått i min klass. Jag hade varit hemligt kär i honom hela lågstadiet och mellanstadiet. Men efter att han slutat i min skola började han sakta att glömmas bort. Han följde mig och jag följde honom på instagram i någon dag innan jag hittade hans kik på en av hans bilder. Jag tänkte varför inte? Och tog kontakt med honom. Vi började skriva till varandra dagligen och blev väldigt bra vänner. Jag berättade allt för honom, och han var den jag litade mest på. Han fanns liksom alltid där. Sen så började mina bästa kompisar att oxå skriva till honom och han hade mindre tid över till mig. Och det var då som jag insåg att jag gillar honom som mer än en vän, och vi har inte ens träffats på flera år. Men jag var arg och ledsen på honom för att han hellre vilja messa med dom än mig. Jag slutade skriva till honom och vi pratade inte på flera dagar. Jag var ständigt ledsen och nedstämd. Sen så får jag ett meddelande "hej Vgd?" Först vill jag inte svara men gör det sen ändå. Han förklarar att han har haft mycket att göra i skolan och har verkligen saknat mig. Så började vi återigen skriva till varandra. Nu skickade vi allt oftare hjärtsmilear till varandra. Men det betyde inget speciellt. Sen så för några dagar sen skrev han att han var kär i mig i hela lågstadiet och mellanstadiet, jag blev jätte glad och sa att jag gillat honom då oxå. Men sen pratade vi inte mer om kärlek och sånt. Jag var helt övertygad om att han inte kände det samma för mig som jag kände för honom. Sen så småpratade vi lite och jag frågar lite skojsamt "vem har du crush på då?" Han svarar "jag vet inte" och sen några sekunder senare skriver han "dig kanske?" Jag blir överlycklig och sen frågar han mig det samma och jag svarar "dig kanske?" Sen började vi prata om annat. Jag var mer kär än någonsin och var oxå väldigt ledsen för att han nog inte var kär tillbaks. Men sen igår när jag åkte bil hem från landet och satt fast i bilkö. Börjar han messa och efter en stund skriver han "det här känns lite weird att säga, men jag typ gillar dig" jag blir jätte chockad och alldeles varm inombords. Nu är jag och "L" tillsammans. Det känns ganska konstigt, vi har varit hemligt kära i varandra hur länge som helst utan att våga berätta för den andra. Imorse vaknade jag av att han messade "godmorgon sötis, vaken än?" Och massa hjärtan. Jag vill bara berätta hur sjukt glad jag är över det här som känns som någon halvbra kärleksfilm och att även om det känns hopplöst så finns det någon där ute. Kram!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
Miniland
10/29/14, 11:08 AM
#1

Låter härligt 🙂 har ni träffats något än?

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

linn8
10/29/14, 11:34 AM
#2

#1 ska träffas imorgon :)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Miniland
10/29/14, 11:35 AM
#3

Spännande, lycka till! 😎

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Upp till toppen
Annons: