Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1088 ggr
AnonymBert
2014-10-30 23:53

Hjälp!

Jag illa mig själv i sömnen eftersom jag drömmer mardrömmar. Nu har jag vaknat varje morgon med massor av nya blåmärken på benen från att ha sparkat mig själv och rivmärken på halsen/bysten. Mardrömmarna har också blivit värre. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag sover väldigt lite som det är!

Annons:
Moalinn
2014-10-31 00:54
#1

Det första du måste göra är att förstå varför du har mardrömmar. För mardrömmar är inget man har "bara för att" utan det finns en anledning. Kan vara hur du mår eller något som händer i ditt liv - vad som men det är något du får komma på själv. När du har kommit på och förstått dina drömmar så försök göra något åt det, problemet som ligger bakom. Kan du inte lösa problemet själv så sök hjälp.

Jag hade mardrömmar i flera år och kom till sist på vad det berodde på. Skaffade även drömfångare vid samma tillfälle och har inte haft en enda mardröm sen dess. Eller ja, inte så hemska som jag hade då.

När min vän gick bort blev jag väldigt rädd för att få mardrömmar så jag läste någonstans att man kan finna en plats i sina tankar där man kan möta den som gått bort. Detta fungerade väldigt bra för mig och gör fortfarande. Så fort jag känner att något inte står rätt till så brukar jag gå till denna plats för att se min vän igen, inte alltid jag ser henne eller kan prata med henne men det är ändå en väldigt lugn och fin plats. Du kanske kan göra något liknande? Du behöver inte ha förlorat någon i ditt liv för att kunna hitta en plats, utan gå in i dina tankar och försök hitta en plats där du känner dig trygg och lugn.

Jag vet inte. Det är svårt, speciellt om du gör dig själv illa. Sök hjälp om du inte lyckas hitta någon utväg. Det handlar om att see the light at the end of the tunnel.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

AnonymBert
2014-10-31 13:28
#2

Har redan sökt hjälp då jag gjort det här en längre tid. Och vet vet varför jag har mardrömmar. Men jag kan inte sluta…

ostbollen
2014-11-01 12:00
#3

Köp en fin drömfongare och häng över sägen. Om du vet varför du får mardrömmar, lägg ett block + penna vid sägen och innan du somnar skriver du om allt som hänt under dagen, eller bara skriva ner alla tankar (skriv kanske ner det som gör att du får mardrömmar). Då känns det mycket bättre! :-)

AnonymBert
2014-11-01 12:20
#4

Jag har en drömfångare redan. Som jag haft sen jag var liten. Ska försöka block grejen.

The Idizen
2014-11-03 23:46
#5

Vet inte om det funkar för dig, men när jag har haft en jobbig mardröm brukar jag avsluta den på ett bra sätt i tankarna när jag vaknar. 🙂 Det behöver inte vara "möjligt" att göra så irl, typ flyga eller vad man nu vill avsluta den med. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

AnonymBert
2014-11-04 22:17
#6

Mja, jag brukar vakna rätt snabbt i svett och tårar..

Annons:
Miniland
2014-11-04 22:44
#7

Usch så jobbigt med mardrömmar. Har det väldigt mycket i perioder. Ibland så illa att jag inte vågar sova. 😮 Det som hjälper lite för mig är att tänka på massa positiva och bra saker innan jag ska sova. Inget negativt & som kan vara läskigt. Samt kolla på filmer & klipp som är roliga.  Jag försöker även låta bli att kolla på skräckfilmer. För vet att det kan ge mig mardrömmar i framtiden, även om filmen kanske inte är så jätteläskig.  Har kanske kollat på 2-3 skräckfilmer senaste året och har märkt att blir stor skillnad när inte kollar. 

Hoppas verkligen det blir bättre för dig snart!

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Upp till toppen
Annons: