Annons:
Etikettundersökningar
Läst 823 ggr
PartyPinglansParty
2014-10-31 21:31

Skulle du?

Vill bara se hur andra tonåringar svarar.

Om alla dina kompisar skulle på fest och tjatade på dig att följa med skulle du gå?

Annons:
Scorpio97
2014-10-31 21:34
#1

Det skulle aldrig hända, men jag skulle förmodligen stanna hemma eller följa med och inte dricka. Skulle aldrig dricka bara för att passa in eller så. Kan dom inte acceptera det, så är jag hellre utan vänner.


//Jessie

VendelaS
2014-10-31 21:35
#2

Skulle jag viljat gå på festen hade jag gjort det, oavsett vad mina vänner sa och tvärt om.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Fridaaaa
2014-10-31 21:36
#3

Hade stannat hemma om jag inte hade velat gå dit. Riktiga vänner accepterar och respekterar det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MissanTissan
2014-10-31 21:37
#4

Jag hade gått, men inte druckit.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[rumelle]
2014-10-31 21:38
#5

Jag gick på en del fester men drack ingen alkohol och gick hem ganska tidigt, innan alla andra blev alltför fulla. Men om jag inte kände alls för att gå så gjorde jag det inte oavsett vad någon annan tyckte. Det var aldrig någon som såg ner på mig för att jag inte drack. De tyckte det var kul om jag följde med på festerna men de var också förstående om jag valde att inte göra det.

LuLeLo
2014-10-31 22:20
#6

Jag hade gått, grupptryck är starka grejer som inte ska underskattas. Dessutom har jag så sköna vänner så jag hade gått för jag hade velat.
Hade jag inte velat skulle jag ha kunnat stanna hemma, för mina vänner är bra vänner som har lärt känna mig för den jag är och tycker om mig för den jag är. Om jag sen skiter i en fest, struntsamma. Lite skulle de väl undra, tycka och tänka, men det skulle inte förstöra vår vänskap.

Vår första fest i skolan gick typ alla i min klass på förutom jag. De tyckte att jag var lite konstig efteråt (dels pga festen, men också mycket pga att jag inte är precis som dem). Men eftersom jag inte har någon nära relation till någon av dem så brydde jag mig inte. Schyssta och trevliga är de fortfarande, så jag blev inte utstött med flit i alla fall.

Tass Josephine

Annons:
[VampireGirlElvira]1
2014-10-31 23:17
#7

Nu är jag visserligen vuxen, men jag skulle ha stannat hemma och inte festat alls. Kalla mig för tråkmåns om ni vill, men det är det jag tycker i alla fall.

Miniland
2014-10-31 23:28
#8

Jag hade gått om jag själv ville. Har stannat hemma många gånger utan problem. 🙂

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

NoEnd
2014-10-31 23:29
#9

Jag hade följt med! Älskar att umgås med mina kompisar så. :)

LajvKrattan
2014-10-31 23:43
#10

Jag dricker inte men jag går gärna på fester ändå.😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

JoannaLi
2014-11-01 01:02
#11

Jag stannar hemma. Det sitter fortfarande i att jag hanterar mycket djur, och jag vet hur hundarna och Firm reagerar på onyktra människor, och jag tror att det är min allra största moralkompass; att jag aldrig någonsin vill se dem reagera så mot mig. 

Sen så ser jag inte riktigt poängen med att dricka. Jag kommer inte döma ut andra som gör det (bara lite, i hemlighet), men för mig får det gärna vänta ett tag till. 

Jag satte precis min kompis i hens pappas bil, efter att ha hämtat hen ungefär 10 minuters normal promenad bort, eftersom att hen var helt förvirrad och olycklig, och hela vägen hem har jag och hens andra kompis tröstat och stöttat (bokstavligen). Det kan gott få vänta ett par år innan det där är jag.

[EmmiieErixon]
2014-11-01 14:04
#12

Om jag VILL gå så hade jag det annars hade jag skitit i det!

IceTee
2014-11-01 14:31
#13

Jag hade nog gett det en chans för att få lära känna nya människor!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Wenniz
2014-11-01 14:51
#14

Om jag inte känner för att festa då stannar jag hemma, struntar i  om mina kompisar tycker jag är urtråkig. Om jag nu skulle vilja gå på fest så skulle jag inte dricka då jag inte dricker. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
[SisselaJ]
2014-11-01 14:55
#15

Om dom lyckas övertala mig så är jag nog sugen innerst inne ändå. Men jag festar när jag vill, inte annars.

Upp till toppen
Annons: