Annons:
Etikett: kropp-och-sjÀl
LĂ€st 998 ggr
ostbollen
2014-11-01 12:06

MENS! đŸ˜„

Hejsan! :-) Jag Ă€r ganska ung och har inte fĂ„tt mens Ă€n. Men jag har flytningar och rĂ€tt stora byst. Jag bara undrar, hur lĂ„ng tid kan det ta frĂ„n att man fĂ„r flytningar till mensen kommer? De flesta sĂ€ger ett Ă„r men jag har haft det betydligt lĂ€ngre, kanske tvĂ„ Ă„r. Jag har trott att den ska komma snart eftersom jag dagligen fĂ„r mycket, mycket flytningar. MEN DEN KOMMER ALDRIG OCH JAG FÖRSTÅR INTE! 😭

Annons:
Stephanie
2014-11-01 12:07
#1

Var glad sĂ„ lĂ€nge du slipper den sĂ€ger jag ;P Det Ă€r bara bökigt och gör ont


PokalStjĂ€rnor Mvh Stephanie StjĂ€rnorPokal

Fridaaaa
2014-11-01 12:07
#2

Det kan dröja bara nĂ„gra mĂ„nader upp till nĂ„gra Ă„r, helt olika.  
Bara slappna av och tÀnk inte pÄ det, det kmmer nÀr det kommer.

Man kan ha flytningar av andra anledningarhttp://www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Flytningar-fran-underlivet/?ar=True

 Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

[Synnerlig]
2014-11-01 12:16
#3

#0: Nu vet jag inte hur gammal du Àr, men det kan ta olika lÄng tid för tjejer att fÄ sin mens. Den finns ingen exakt Älder dÀr man ska ha fÄtt sin mens. JÀmför dig inte med andra tjejer som kanske redan har fÄtt mens. Jag tycker att du ska ta det lugnt och inte oroa dig. Det kommer nÀr det kommer :)

Att ha mens behöver inte vara bökigt och göra ont :) Du kommer att ha mens vÀldigt lÀnge och man lÀr sig med Ären hur man sköter det snabbt och enkelt. Vissa kan fÄ jobbiga menssmÀrtor medans andra inte kÀnner nÄgonting. Det Àr ocksÄ vÀldigt olika dÀr. Men har man ont sÄ kan det ibland hjÀlpa med bara nÄgonting varmt pÄ magen, som en flaska med varmt vatten i eller en vetekudde som man vÀrmer i mikrovÄgsugnen. Att röra pÄ sig kan ocksÄ hjÀlpa mot krampen.

Fridaaaa
2014-11-01 12:17
#4

#1 Fast för alla gör det inte ont, för de flesta men inte alla đŸ™‚ Ă–nskar att jag var en av dem som inte hade ont av det đŸ˜•

 Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

ostbollen
2014-11-01 15:37
#5

Tack för svaren! Jag fÄr helt enkelt ta vara pÄ tiden och vÀnta! :-)

Mannez
2014-11-01 17:15
#6

Vad glad över att den dröjer, jag fick min strax innan jag fyllde 16 och jag Àr riktigt glad över att jag inte fick den tidigare.

Det Àr sÄ olika nÀr tjejer fÄr mens, rÀtt som det Àr kommer den. Men gÄ inte runt och oroa dig, det kommer nÀr det kommer helt enkelt. :)

HĂ€lsningar Amanda och kaninerna

Annons:
Upp till toppen
Annons:
Â