Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1548 ggr
Ljusa
2014-11-09 13:29

Laptop

Jag skulle behöva köpa en dator att använda när jag pluggar. Men vet inte alls vilka laptops som är bra, så jag skulle vilja ha lite förslag. Den ska användas till att skriva mycket långa texter. Kommer även sitta och skriva på lite sämre platser som typ bussen, så det måste funka. Annars kommer jag mest söka information på den. Den får inte vara allt för dyr heller, då menar jag inte att den behöver vara nära på gratis men inga appell priser ;) Några förslag?

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
Wellcraft
2014-11-09 15:13
#1

Kolla på Sony, de gör sällan någon besviken.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

felle-j
2014-11-09 17:20
#2

13,3 tum är en perfekt storlek för det du ska ha datorn till. Har själv en skoldator i den storleken och det funkar utmärkt. Sen är det även bra att ha en dator med SSD då den blir mycket snabbare då.

Har tyvärr ingen sötrre koll på bärbara datorer så kan inte tipsa om någon speciell dator.

Eftersom du kommer skriva mycket kan det vara bra att köpa till Microsoft Office. WordPad är inte så bra att skriva längre eller mer avancerade texter i.

Ljusa
2014-11-09 18:03
#3

Tack för snabba och bar svar :)

#1 Var inne på deras hemsida men hittade inte fram till datorerna? Har du någon länk? 

#2 Då ska jag leta efter en 13,3 tummare. Lite efter här men vad är SSD 🤔? Microsoft Office är absolut ett måste! 

Tänkte också passa på att fråga vad man ska förvänta sig att betala för en fungerande dator? Det finns ju alla möjliga prisgrupper och jag känner mig lite lost.

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

[Roftic]
2014-11-09 18:37
#4

#3 SSD-disk är en annan typ av hårddisk. Den är snabbare och tystare.

Wellcraft
2014-11-09 18:45
#5

Kolla på olika sidor som typ elgiganten, netonnet osv.
http://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=sony+dator&search=&searchResultTab=

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

felle-j
2014-11-09 20:07
#6

#3 Precis som Roftic säger är SSD en typ av lagringsenhet. SSD står för Solid State Drive och är en elektronisk lagringsenhet jämfört med vanliga hårddiskar som är mekaniska. SSD är mindre, tystare och snabbare än vanliga hårddiskar.

Jag tror du skulle kunna få en bra för runt 4000kr. Vill du billigare så kan du nog få en bra dator för det med men kanske inte med en SSD. Funkar bra utan SSD men med är bättre, blir dock lite dyrare.

Annons:
Ljusa
2014-11-09 20:42
#7

#4 okej, lät ju bra

#5 tackar, får kolla upp imorgon :)

#6 4000 ska jag väl klara, det är ju ändå ett tag man ska dras med datorn. SDD lät ju inte allt för dumt.

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

[Roftic]
2014-11-09 20:54
#8

#7 En negativ sak med SSD-disk är att de är dyrare än en "vanlig" hårddisk.

Ljusa
2014-11-09 20:59
#9

#8 jo, det förstos :) men det känns som om dte är värt det

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Upp till toppen
Annons: