Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1548 ggr
Ljusa
2014-11-09 13:29

Laptop

Jag skulle behöva köpa en dator att använda när jag pluggar. Men vet inte alls vilka laptops som är bra, så jag skulle vilja ha lite förslag. Den ska användas till att skriva mycket långa texter. Kommer även sitta och skriva på lite sämre platser som typ bussen, så det måste funka. Annars kommer jag mest söka information på den. Den får inte vara allt för dyr heller, då menar jag inte att den behöver vara nära på gratis men inga appell priser ;) Några förslag?

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
Wellcraft
2014-11-09 15:13
#1

Kolla på Sony, de gör sällan någon besviken.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

felle-j
2014-11-09 17:20
#2

13,3 tum är en perfekt storlek för det du ska ha datorn till. Har själv en skoldator i den storleken och det funkar utmärkt. Sen är det även bra att ha en dator med SSD då den blir mycket snabbare då.

Har tyvärr ingen sötrre koll på bärbara datorer så kan inte tipsa om någon speciell dator.

Eftersom du kommer skriva mycket kan det vara bra att köpa till Microsoft Office. WordPad är inte så bra att skriva längre eller mer avancerade texter i.

Ljusa
2014-11-09 18:03
#3

Tack för snabba och bar svar :)

#1 Var inne på deras hemsida men hittade inte fram till datorerna? Har du någon länk? 

#2 Då ska jag leta efter en 13,3 tummare. Lite efter här men vad är SSD 🤔? Microsoft Office är absolut ett måste! 

Tänkte också passa på att fråga vad man ska förvänta sig att betala för en fungerande dator? Det finns ju alla möjliga prisgrupper och jag känner mig lite lost.

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

[Roftic]
2014-11-09 18:37
#4

#3 SSD-disk är en annan typ av hårddisk. Den är snabbare och tystare.

Wellcraft
2014-11-09 18:45
#5