Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 891 ggr
jela96
2014-11-09 23:59

Orkar verkligen inte med skolan.

Hej!

Jag har ett väldigt stort och jobbigt skolproblem.

Jag går tredje och sista året på gymnasiet nu, har alltså 7 månader kvar till studenten. Problemet är att jag vantrivs så mycket. Jag får ångest av att ens tänka på skolan och den blir ännu värre när jag väl är där.

Jag rent utav hatar skolan och passar inte in i min klass. Jag har redan en hel del som släpar efter mig men jag orkar inte, jag blir bara så jäkla trött på allt…

Har även en hel del problem utanför skolan som får mig att må sämre och på det har jag panikångest och sömnproblem.

Någon som varit i samma situation?
Hur ska jag göra? Snart hoppar jag av!!

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
Moalinn
2014-11-10 00:08
#1

Yes, precis där var jag för ett år sedan. Lagom till jul hade jag inte gjort en enda uppgift och hade då alltså höstterminens uppgifter plus ämnen som släpade efter från föregående år. Så jäkla nära på att hoppa av. Men det var bara några månader kvar, på de månaderna kunde jag göra vad jag orkade för att kunna ta studenten. Hade bra stöd från skola och mentor så tycker att du ska prata med din skola. Finns massor man kan göra. Det viktigaste är att du inte ger upp.

Tänk sen när du väl behöver ett fullständigt betygsdokument, då måste du ändå jobba ihop de ämnen som saknas. Är det inte bättre att kämpa in i det sista nu och klara det viktigaste?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: