Annons:
Etikettövrigt
Läst 3446 ggr
intevetjag
11/11/14, 7:51 PM

Dåligt behandlad på iFokus

Är jag den enda som känner att man blir väldigt nertryckt av andra människor här på iFokus så fort man skriver någé fel? 
Skriver du något fel om en ras eller ett djur får du direkt skit och man känner hur dumförklarad man blir. 

Tycker det är synd att det ska vara sån här stämning här. Skriver på TiF för att jag tror att många här kan relatera till mitt problem. 

:(

Annons:
Klebold
11/11/14, 7:52 PM
#1

Jag förstår dig. Väldigt många på den här sajten som alltid måste visa att de är bäst - även fast det innebär att man behandlar någon annan illa.

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Lia
11/11/14, 7:54 PM
#2

Det finns många översittare på en del av sajterna tyvärr. Då förlorar man en sajt som annars hade kunnat vara bra :/

intevetjag
11/11/14, 7:55 PM
#3

#2 precis

Skorpion76
11/11/14, 7:59 PM
#4

Det är tråkigt att det ska vara på det sättet.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[VampireGirlElvira]1
11/11/14, 8:00 PM
#5

Jag vet exakt hur du känner dig. Jag är nu 27 (snart 28) och jag har nätmobbats otalt många gånger här i iFokus, plus på andra sajter. Det är därför jag gick ut ur iFokus 6/7 månader innan jag kom in hit igen.

intevetjag
11/11/14, 8:01 PM
#6

#5 jo samma här frågar mig fortfarande varför jag gick med igen

Annons:
[VampireGirlElvira]1
11/11/14, 8:02 PM
#7

Kan ju vara så att vissa vill bara mucka gräl.

intevetjag
11/11/14, 8:03 PM
#8

#7 aa eller så är dom bara otrevliga

Scorpio97
11/11/14, 8:04 PM
#9

Jag har faktiskt aldrig upplevt det, men det betyder ju inte att det inte händer. Tycker det är tråkigt att ni/du blir dåligt behandlade!


//Jessie

[VampireGirlElvira]1
11/11/14, 8:05 PM
#10

Japp, det kan dom också vara #8.

Fridaaaa
11/11/14, 8:06 PM
#11

Varit medlem 3 min innan inlägget skrevs, gammal medlem?

Finns väldigt blandat folk på iFokus, och blir lätt missförstånd när det skrivs på nätet.Visst kan det bli tjafs och bråk på vissa ställen men sällan jag har sett att det är menat till bråk/tjafs/mobbing. Väldigt blandade åldrar också. Speciellt på djursidorna ser jag detta, många starka viljor.Även sett många som överreagerar och förstorar upp saker helt i onödan eller då vissa som tar saker helt fel och skriver saker som de tolkat det men som skrivaren inte skrivit/menat. Lätt hänt tyvärr.

Och bara för att någon ger info betyder det inte att personen dumförklarar någon annan person.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
11/11/14, 8:06 PM
#12

Håller med. Man råkar alltid trampa någon på tårna så fort man skriver något som en annan inte håller med om (eller om man råkar uttrycka sig klantigt). Vissa hanterar det bättre än andra. Jag har märkt att det främst är äldre människor.. kanske 35+(?) som är de värsta i trådarna. Trots att iFokus är en diskussionssida så får man tydligen inte ha egna åsikter i många fall.🤔

Skorpion76
11/11/14, 8:07 PM
#13

#9 Inte jag heller, men det betyder förstå inte att problemet inte finns!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
intevetjag
11/11/14, 8:08 PM
#14

#11 vågade inte skriva på mitt riktiga konto på grund av sånna som du

direkt ska du komma och hacka på något

Fridaaaa
11/11/14, 8:09 PM
#15

#14 Ursäkta?! Jag har inte hackat på någon överhuvudtaget! Jag är ingen person som håller på och hackar på folk.

Dubbelmoral på hög nivå.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[VampireGirlElvira]1
11/11/14, 8:10 PM
#16

Det är synd att sånna personer ska förstöra för andra här i iFokus.

[Tilde]
11/11/14, 8:11 PM
#17

#14 Frida har väl inte skrivit något elakt i denna tråd?? Nu hänger jag inte med…

intevetjag
11/11/14, 8:11 PM
#18

#15 du skriver på ett väldigt otrevligt sätt enligt mig

Fridaaaa
11/11/14, 8:11 PM
#19

#17 Ska ärligt säga att jag hänger inte med själv.
Och jag brukar dessutom inte vara elak i trådar heller, eller hacka på folk.

#18 Jag har skrivit helt neutralt. Är precis det jag skrev om, folk som tolkar saker som inte ens är skrivit/menat. Och jag har inte skrivit otrevligt. Bara för att man inte har smileysar t.ex är man inte otrevlig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

intevetjag
11/11/14, 8:13 PM
#20

#19 på sättet du skrev tog jag illa upp

Annons:
Klebold
11/11/14, 8:14 PM
#21

Den här tråden förvirrar mig :|

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Fridaaaa
11/11/14, 8:14 PM
#22

#20 På vilket sätt? Jag har som sagt skrivit helt neutralt, sedan hur du tolkar det kan varken jag eller andra veta i förväg. Du tolkar det definitivt inte som det är skrivit i alla fall.

Jag har skrivit precis det tråden handlar om, är det inte det som är meningen? Fler än jag som verkade förvirrade vad som pågår just nu i tråden

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

intevetjag
11/11/14, 8:15 PM
#23

#22 "Varit medlem 3 min innan inlägget skrevs, gammal medlem?"

det lät väldigt otrevligt

[Tilde]
11/11/14, 8:15 PM
#24

#20 Jag tror inte hon menade något dåligt, så du ska inte ta illa upp. :) Många av dessa bråk kan ju uppstå genom misstolkningar eller missförstånd.

[VampireGirlElvira]1
11/11/14, 8:15 PM
#25

Okej, nu får ni ge er!

intevetjag
11/11/14, 8:17 PM
#26

#24 aha men alltså förlåt frida men ja trodde verkligen att du menade något illa

Fridaaaa
11/11/14, 8:17 PM
#27

#23 Ser ingen otrevligt i det överhuvudtaget, det var en fråga/konstaterande, att fråga/konstatera saker är inte = otrevligt. 
Just sånthär som skapar bråk, när det påstås saker som inte är sanna och sedan det inte lyssnas på vad som verkligen är skrivet/menat, utan bara fortsätter på samma bana hela tiden utan att lyssna.

Och är precis det som jag skrev om i min första kommentar!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Tilde]
11/11/14, 8:21 PM
#28

Men TS, om du känner dig illa behandlad på en sajt så kontakta Sajtvärd och berätta i vilken tråd det skett och varför du känner dig påhoppad (exempelvis länka till en kommentar). Det är ju varje sajtvärds ansvar att se till så medlemmarna trivs och försöka göra något åt folk som är taskiga. Hjälper inte det får man nog helt enkelt lämna sajten och umgås på de sidor där medlemmarna håller lite bättre ton.. 🤓

intevetjag
11/11/14, 8:22 PM
#29

#28 det som är bra med tif är att du är sajtvärd 

du är verkligen bra

[Tilde]
11/11/14, 8:25 PM
#30

#29 Tack, det blir jag glad över att göra! Jag tycker också att TiF (99% av tiden) är en väldigt kul sida med härliga medlemmar 🙂 Verkar som om ungdomar är bäst på det här med sympati och förståelse ;)

[Lilyz]
11/11/14, 8:26 PM
#31

Jag tror att det i många fall handlar om feltolkningar. Någon skriver ett neutralt, informativt inlägg i all välmening och någon annan tar det som ett personligt påhopp.

 Men jag håller med om att det spårar ur många gånger, framför allt på djursajterna. Det bästa man kan göra är att tänka att allt skrivs i vänlig eller neutral ton och att inte ta det personligt, att acceptera andras åsikter och inte tappa fattningen bara för att någon annan är av en annan åsikt än en själv. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Klarar man inte av det så kanske man ska hålla sig borta från diskussioner om känsliga ämnen. Det betyder dock inte att man måste lämna hela iFokus för det finns mycket bra här också. 🙂

Känner man sig mobbad eller påhoppad så kontakta admin för hjälp, det finns Skrivregler på alla sajter och sånt är knappast tillåtet.

Ta hand om er! ❤️

GotTreats?
11/11/14, 8:26 PM
#32

Om folk informerar dig om att det du skriver inte stämmer är väl bra, då vet du ju tills nästa gång.🙂Om någon avser att vara otrevlig eller inte kan ibland vara svårt att avgöra när det gäller text.

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


[0123]
11/11/14, 8:28 PM
#33

Det lät först som om #29 är en KeyboardWarrior elr bara allmänt grinig på allt o alla men ja kanske har fel…

Klebold
11/11/14, 8:30 PM
#34

Det roligaste med den här tråden är att ts precis skrev i en utav mina senaste trådar att hen "nt trodde någon bryr sig" om en sak jag var glad över 😂

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Annons:
Jessicahagstrom94
11/11/14, 8:32 PM
#35

Jag känner också så, så fort man gör en tråd om något eller kommenterar något så får man antingen knappt nån respons alls eller så är det nästan alltid någon som hackar på något man har skrivit. Sällan jag kan skriva trådar utan att det blir något fel.

[Tilde]
11/11/14, 8:32 PM
#36

#34 Jaså? 😮 Det lät ju lite motsägelsefullt.. xD

[Lilyz]
11/11/14, 8:35 PM
#37

#34 Men alltså, seriöst?

Såg ett avsnitt av komediserien "Mom" för ett tag sedan och då var det en som sa något i stil med: "If you think everyone you meet is an a-hole, maybe you're the a-hole". Så sant i många lägen. 🙂 

Men nej, jag menar inte att någon här är ett sånt utan det är ett annat sätt att säga "behandla andra som du själv vill bli behandlad" som jag skrev i #31.

[0123]
11/11/14, 8:46 PM
#38

SCREAM FOR ME YOU BASTARDS!!! låter detta som ett påhopp?

GotTreats?
11/11/14, 8:50 PM
#39

#38 Låter lite lagom sadistiskt 😂

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Kadoor
11/11/14, 9:08 PM
#40

Håller med om att det är en tråkig stämning i vissa trådar. Folk borde verkligen lära sig hur man uppför sig på ett forum… Tyvärr är det också folk som ska dra igång bråk och väldigt onödiga diskussioner som leder till dålig stämning, även om personen som skrev först inte menade ngt illa med kommentaren. 
Så jag tror det är lite både och, ibland är kommentarerna skrivna på ett trist sätt och ibland tar folk lite väl illa upp. Tycker att de som jobbar på sajten/sajterna kan vara lite mer uppmärksamma ifall personen/personerna märker att det är dålig stämning eller någon som är taskig mot någon eller några. 
Är alla trevliga och skriver på ett sjysst sätt så är det mindre risk att det uppkommer bråk och tråkiga diskussioner. Sedan är det inte ens eget fel om en person tar illa upp av ens kommentar, om man skrev på ett snällt sätt. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

00eme05
11/11/14, 9:49 PM
#41

Ts: ibland är det en själv som faktiskt skrivit något illa, även fast man själv inte tycker det, tillexempel i tråden där du skrev "tror nt någon bryr sig". Men å andra sidan kan det var påhopp/mobbning. Därför ska man vara försiktig vad man skriver på internet då det lätt misstolkas med skrift. Och känner du dig påhoppad på en sajt skriv till sajtvärd/medarbetare och berätta/länka till tråd du känner dig kränkt på. Hoppas det löser sig :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
Skorpion76
11/12/14, 6:49 AM
#42

#21 Mig också!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[SisselaJ]
11/12/14, 9:32 AM
#43

Ibland läser jag trådar och reagerar på att det är en väldig hetsig och nästan otrevlig ton. Ibland förekommer elaka ord och kommentarer om varandra också. Brukar sällan blanda mig i. Jag tror att det oftast är diskussioner som urartar, och hundratals missförstånd. Men i de flesta fall är det trevligt :)

Skorpion76
11/12/14, 1:17 PM
#44

#43 Håller med dig, Sissela! De flesta här på iFokus är faktiskt trevliga och iland har jag nästan en känsla av att det är trevligare här än på Facebook.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[cookies]
11/12/14, 3:07 PM
#45

Har inte under de senaste åren hängt på nästan något annat än TiF men jag tycker inte det? Visst ibland finns det ju troll eller elaka typer men oftast inte.

Dock så är många här på TiF relativt unga vilket gör det svårt att hålla en jämn argumentation. Skriver man något på internet så måste man räkna med att få någon som argumenterar emot, var man än skriver. Finns ett annat spel-forum jag hänger på, om någon där föreslår nåt dumt, inte söker utan bara frågar eller liknande, då kan man få rätt spydiga kommenarer samt att många trollar en. När man har vant sig med det är det ganska så kul, men innan det så är det inte lika kul.

Skorpion76
11/12/14, 3:50 PM
#46

#45 Du har rätt i tt man får räkna med att anda människor tycker saker om det manskriver på internet, men direkta elakheter och påhopp ska ingen människa behöva tåla vare sig det är på internet eller ute i verkligheten. Tyvärr är det många gånger lättare att skriva saker på internet där ingen kan se vem jag är. Där är det mycket lättare att gå ännu längre och skriva sådant som an aldrig någonsin skulle våga äga rakt i ansiktet på någon.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

vallhund
11/12/14, 7:34 PM
#47

#46 Fast just repliken:

"Tyvärr är det många gånger lättare att skriva saker på internet där ingen kan se vem jag är. Där är det mycket lättare att gå ännu längre och skriva sådant som an aldrig någonsin skulle våga äga rakt i ansiktet på någon."

Kan jag ibland, eller då o då uppfatta som väldigt elakt o/e nedvärderande. Speciellt när det används som argument för att slippa ta till sig eller svara på inlägg som varit skrivna i upplysande syfte. T ex när jag skriver att man inte bör skaffa sig en border collie om man inte tänkt sig att använda den till vallning. I en tråd där TS propsat på att vara hundkunnig o mycket erfaren så att hen absolut kan köpa en BC som aktiv soffprydnad.

OBS Detta var ett exempel för att illustrera vad jag menade med mitt inlägg. Sist jag deltog i en sådan tråd på ett annat hundforum så lyckades vi få TS att ändra sitt rasval! 🌺

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Weasley
11/12/14, 9:54 PM
#48

Jag ser att en person VERKLIGEN vill ha rätt till 100% och trycker ner andras åsikter. Jag ser hen överallt och trådskaparen ser jag aldrig igen, det känns som om de inte vågar skriva någe mer. Jag har blivit påhoppad av denna människa flera gånger.

Trololololololololololo

Annons:
vallhund
11/13/14, 11:14 AM
#49

#48 O du har naturligtvis gjort sajtvärden på sajterna i fråga uppmärksamma på det?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Nelley
11/13/14, 12:17 PM
#50

Tråden borde heta "behandlar dåligt på ifokus".

[rumelle]
11/13/14, 1:53 PM
#51

Jag tycker att man nog får ta sånt folk skriver med en nypa salt. Det kommer alltid att finnas folk som tycker annorlunda, det kommer alltid finnas folk som tycker om att visa sig bättre än andra, det kommer alltid finnas folk som njuter av att vara otrevliga. På internet vågar folk vara lite otrevligare än de annars kanske skulle vara. Man får lära sig att det faktiskt går att ignorera sånt man inte tycker om. Om man ofta tar åt sig och mår dåligt över sånt folk skriver till en på nätet så ska man nog överväga att inte hänga på forum. Hårt kanske, men sant.

Nareg80
11/13/14, 3:44 PM
#52

#50 taskigt!;c varför skriver du så?!

Weasley
11/13/14, 8:16 PM
#53

#52 läs

Trololololololololololo

Nareg80
11/13/14, 8:18 PM
#54

#53 jag fattar inte vad menar du med läs?:)

Weasley
11/13/14, 8:21 PM
#55

#54 den här tråden var menad till att diskutera liksom att man blir dåligt behandlar och påhoppad på iFokus, så är det hur många som helst som pickar på alla.

Trololololololololololo

Annons:
hanniees
11/13/14, 8:27 PM
#56
Nareg80
11/13/14, 8:32 PM
#57

Okej, tack

Upp till toppen
Annons: