Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1305 ggr
[AnimalLover1]
2014-11-12 17:42

Öka självförtroendet

Det är såhär att i vår kompisgrupp finns jag, min bästis som jag vart vän med i 10 år, en kompis som jag känt i typ 6 år, och två andra som jag lärde känna nu i sjuan. Vi 5 är kompisar, men de två nya tjejerna var som bästisar i mellanstadiet, trodde jag då, men det ligger en massa bakom det som jag inte vill/orkar berätta. Men den ena har mobbat den andra via nätet osv, skrivit dumma saker och den andra har dåligt självförtroende och kan inte försvara sig själv, #G (mobbaren ) skriver alltid efter skolan till #E och frågar t.ex varför hon sa något till oss tre, mig å #H och #I. Detta har ju pågått sen fyran, idag bråkade vi för den andra gången, för att #G o #I som vanligt måste tramsa och ta #E's nycklar, #E vågar då inte säga ifrån, och G trycker alltid ner henne å kränker henne. Då pratade E med mig och H, vi är alltid på hennes sida för hon gör aldrig nåt fel, medan i alltid är på G 's sida" Efter skolan smsade jag och H med E och Ensa att hon ville byta skola för hon inte känner sig trygg, så vi letade efter hennes hur å tillslut hittade vi henne, vi stod hemma hos henne å pratade en lång stund och hon ville verkligen byta skola, men det vill verkligen inte jag och H att hon ska göra.vi gav henne tips, vi ville att hon skulle prata med rektorn om det men hon ville inte göra en stor grej av det, och hennes föräldrar kan inte försvara henne för de kan knappt svenska, och G o I plus G 's mamma kom hem till E för å prata med henne och G 's mamma var supertaskig mot E (jag och H var inte där men E berättade). E har jättedåligt självförtroende och är svag som gör att G tror att hon kan trycka ner E hela tiden.. Jag vill inte bråka med G eller I men det är inte okej att G håller på att nätmobba en " vän", i skolan är hon helt nronal som om inget hänt.. Så frågan är, vad kan jag göra för E? Hur ökar man självförtroendet? Vill verkligen inte att hon byter skola men om hon inte känner sig trygg.. Det är bara det att G måste sluta skriva elaka saker på t.ex Kik, sms elr viber.. Förlåååt för superrörigt inlägg, vet inte hur jag ska formulera mig. Tacksam för svar

Annons:
Axorm99
2014-11-15 22:09
#1

Du måste verkligen prata med mobbaren du själv även hur mycket han/hon är din kompis.

Axorm99
2014-11-15 22:09
#2

Du måste verkligen prata med mobbaren du själv även hur mycket han/hon är din kompis.

Mangoozie
2014-11-16 09:07
#3

Stå upp för din vän i alla lägen. Säg till E att blocka G i allt även om de är vänner. Vänner mobbar inte varandra. G är bara en falsk vän ifall hon mobbar sin egen vän. Alla ni 5 borde ta ett snack i skolan. Om ni inte klarar av själva så gå till kuratorn och prata alla 5 om era problem. Vår vänkrets är rätt stor och vi hade ganska många missförståelese och problem. Vi fick prata tillsammans med kuratorn men det är fortfarande en vän som typ inte gillar så mycket min andra vän. Hon är så falsk mot min vän ibland:( innan hade hon t.o.m snackat skit om min vän. (Jag skriver min vän men hin är också allas vän i omkretsen) min vän blev så ledsen och så.. men iallafall prata en gång för alla åtminstone♥

[AnimalLover1]
2014-11-16 15:12
#4

Tack för svaren.

Vi är ovänner nu.

I och G döpte vibergrupperna till "Skitsnackarna" och "Idioterna".. Sen pratade vi med vår lärare och hon skulle ta in oss en och en på måndag, hoppas jag. Sen kommer jag visa henne smsen.

I och G kommer säga helt olika saker eftersom de hittar på, och inte hört det på riktigt, medan jag, H och E kommer säga samma saker eftersom vi vet exakt vad som hände!

Upp till toppen
Annons: