Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1559 ggr
Nareg80
11/12/14, 8:14 PM

(X) hatar mig själv!!!!

Ja, som rubriken lyder så hatar jag verkligen mig själv! Hatar typ allt utan mina ögon och mitt hår! Särskilt min näsa! Den förstör hela ansiktet. Jag undviker typ att visa mig i olika ljus och vinklar på grund av den. När det är någon kille som säger att jag är snygg eller någon som är kär och vill bli ihop med mig så tror jag alltid att de skämtar för att driva med mig! En gång sa också en av mina klasskompisar att jag var söt och att hon ville se ut som mig, men jag fattar inte varför!!! Jag är den fulaste människan på jorden! Sen är jag tjock också! Min mage putar ut lite och jag väger typ 46 kg till mina 163 cm, jättemycket! Jag vill bara se fin och vacker ut, men det är något som aldrig kommer hända, för att jag är så hemskt ful! Jag ville bara skriva av mig, jag vet seriöst inte vad jag ska göra! Det känns aldrig som att jag kommer få någon kille eller någonting! Mvh världen olyckligaste tjej!:(

Annons:
[rumelle]
11/12/14, 8:36 PM
#1

Antingen accepterar du att du är den du är och fokuserar på viktigare saker än ditt utseende. Eller så sparar du ihop pengar till att göra något åt det. Att gnälla över ditt utseende på ett forum kommer du inte att må bättre av. Du motsäger ju dig själv när du säger att det finns killar som visar att de tycker om dig samtidigt som du säger att du aldrig kommer att få en kille. Men om du fortsätter att klanka ner på dig själv och vägrar ta emot allt fint som folk säger om/till dig så ja, då finn det en risk att de faktiskt ger upp och vänder sig till andra. Ingen orkar lyssna på någons eviga gnäll över sitt utseende. 
Ja, det kan låta som hårda ord men ibland får man faktiskt bara skärpa sig och visa lite tacksamhet till vad andra tycker även om man inte håller med.
Jag har alltid ansett mig vara ful och jag har precis som du öppet gnällt över det i forum i något slags konstigt sätt att söka uppmärksamhet och "tyck synd om mig". Sen lärde jag mig att acceptera att andra kan tycka om mig fastän jag själv inte gör det. Nu bryr jag mig inte längre om att jag är ful, för jag äruppenbarligen tillräckligt fin på insidan för att ha både man och vänner. Att gå och klanka ner på sig själv är att spotta i ansiktet på alla som faktiskt bryr sig. om en. 

Förlåt om det låter hårt, men ibland behöver man lite tough love för att inse att man duger som man är. <3

ostbollen
11/13/14, 7:05 AM
#2

46 kg är inte alls mycket om man är 163. Om killar och tjejer har tyckt du var söt, kanske du är det? Bara att du inte vill inse. Om du ändå tycker du är tjock kan du ju tex börja på zumba! Haha! Iallafall kom bara ihåg att den strängaste domaren, oftast är en själv! ;)

Facie
11/13/14, 7:55 PM
#3

Åhhh tänkt inte så, njut av din tid som tonåring! Jag har verkligen varit i dina skor  när jag var yngre och ibland hamnar jag väl där lite fortfarande men sanna min ord, detta kommer bli bättre :)

Pretty wise //

[Lollo 97]
11/14/14, 3:20 PM
#4

Har ibland samma känsla som du att jag är ful. Men om dina klasskompisar tycker du är vacker så skojar dom nog inte. (tycker inte det är något att skoja om) var bara dig själv.

Jag tror inte heller att du är tjock för jag är 163 cm och väger dryga 52 kg. På mig sticker ben ut överallt hehe. (Inte fint det heller, tycker jag) Vet att det är olika från person till person men, du har säkert en jätte fin kropps form :) ❤️

Hoppas att allt blir bättre och att du inser hur vacker du igentligen är :)

vallhund
11/14/14, 3:51 PM
#5

46 kg till 163 cm torde uppfattas som underviktig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

tusstuss
11/14/14, 4:29 PM
#6

Jag är 158 och väger 52 :) No need to worry about your weight :)

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Thaprincess
11/14/14, 8:33 PM
#7

tro mig, du kanske har mage som putar(vilket de flesta tonårstjejer får när de kommer in i puberteten) men du är inte tjock! Om du försöker göra något åt saken kanske det känns bättre, om du verkligen känner dig tjock börja träna. Tro mig, har exakt samma problem som du beskrev :)

Kadoor
11/14/14, 11:24 PM
#8

Det är naturligt att ha lite put på magen. Alla bilder du ser på alla modeller med tvättbrädor till magar är bara redigerade på ett eller annat sätt, oavsett om det är på we heart it, tumblr eller i någon reklam(eller vart som helst egentligen).
Gå inte efter hur modellerna ser ut där, för man får bara fel bild av människokroppen…  Man är fin som man är och det spelar ingen roll hur man ser ut. Kom ihåg det!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: