Annons:
Etikettövrigt
Läst 1185 ggr
feenahs
2014-11-15 01:16

Pierca helix

Jag är sjukt sugen på att pierca helix("öronkanten").Har lite allmänna frågor om den för er som har piercat den eller känner någon som har det.Gjorde det ont?Hur lång tid tar det för den att läka,på ett ungefär?Något negativt med att ha piercingen? osv,skriv ner allt!

Annons:
[Gudrun-Berit]
2014-11-15 08:25
#1

Jag tyckte inte att den gjorde ondare än dom vanliga hålen i örat :-) Men smärta är individuellt, du kanske tycker att det gör ondare. Det tog ca fyra månader för den att läka helt. Det ända negativa är att du inte kan sova på örat medan den läker.

Scorpio97
2014-11-15 12:51
#2

Har du sett att det finns bodyart.ifokus.se också? Det är just om piercingar, tatueringar och så. Tänkte att du kanske får fler svar om du skriver där också (:


//Jessie

feenahs
2014-11-15 13:39
#3

nä såg inte det,ska göra ett inlägg där med,tack:) #2

mikkan01
2014-11-15 13:49
#4

Min första broskpiercing var en helix och den gjorde jag med pistol, det gjorde fruktansvärt ont minns jag och blodet bara forsade. Jag hade den i flera år innan jag fick den att läka, den krånglade en hel del till och från. Negativt med den för min del är att det fortfarande kan ömma när jag sover på den.
Sen har jag piercat i brosket med kanyl och det är en helt annan historia, det gjorde inte ont alls och den läkte relativt snabbt, skulle tippa på 4-5 månader… och det är snabbt för att vara i brosket, samt. har jag inte haft några problem alls med den.
Så ska du göra så ta med kanyl, var noggrann med att hålla rent men samtidigt inte vara där och pilla för mycket.

~mikkan

Officielle
2014-11-15 18:01
#5

Jag tycker inte att det gjorde ont, högst 2/10 på en skala. 

Tyvärr gjorde jag min med pistol vilket jag inte rekommenderar. Gör den med nål hos tex en tatuerare så läker den bättre och snabbare.

Det negativa var att jag inte kunde sova på min högra sida(där jag har min helix) på ungefär en vecka eftersom att det gjorde ont då. Det andra är att den lätt blir infekterad om man inte tvättar den dagligen. Upplever ibland att håret trasslar in sig i den vilket inte är så kul för det gör ont när man trasslar bort håret.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Upp till toppen
Annons: