Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1418 ggr
Weasley
11/17/14, 7:23 AM

Hennes lilla pakt

Hej Jag vill inte skriva några namn så jag säger bara ord. Jag har en "bästis" som jag är med ofta. En dag kom min "vän" och var med oss två på skolan. Helt plötsligt så hade min "vän" tagit mon "bästis" ifrån mig! Jag vet att man inte kan äga en person men hör här mer. I fredags fick jag reda på att detta händer fler av mina kompisar. En kompis sa att min "vän" hade tagit hennes bästis också, och min andra kompis sa att min "vän hade tagit hennes också! Och "vän" tar dom personerna man är med mest och efter det blir man HELT ensam. Och sen börjar man bråka lmed sin gamla bästis och den här elaka vännen! Och elaka vännen liksom "smörar" för den person hon har tagit , så den personen hon har tagit blir med på sin sida! Och det blir som en pakt som bildar och går emot den där andra vännen (som jag typ). Och när min mamma ringde till hennes mamma och sa vad som hände så sa hennes mamma att den elaka vännen hade kommit hem och gråtit för att hon inte hade några bästisar!!! Som om!! Nu är hon ju bästis med alla hon har "tagit"! Och när vi bar på hennes fest så var hon bästis med ALLA där! Så hon har visst bästisar!! Och jag och mina två kompisar som också har blivit av med en bästis hänger numera med varann, men vi vill ju fortfarande ha tillbaka våra bästisar! Jag har själv blivit "tagen" och elaka vännen var så himla snäll mot mig så jag bjöd henne till min tjejkväll fast att hon inte var bjuden - för att hon smörade! (Asså hon var snäll fast hon inte menade det, hon ville bara komma på min tjejkväll). Asså hon är inte snäll! Vad ska jag göra för att få henne att sluta med den här lilla "pakten" på två personer hon har?

Trololololololololololo

Annons:
[rumelle]
11/17/14, 8:47 AM
#1

Låter som att hon har något slags bekräftelsebehov. Antagligen känner hon sig ensam och att hon inte har några äkta vänner och tror att hon ska få vänner om hon "smörar" för andra. Ni kanske ska gå ihop och prata lugnt med henne om detta? Att ni alla vill vara vän med henne om hon bara kan bete sig ärligt mot er och inte försöka vara någon hon inte är. För många är det viktigt att ha en "bästis" i tonåren men det är långt ifrån alla som har det.  Hoppas det löser sig.

00eme05
11/17/14, 11:14 AM
#2

Jag tycker inte hon är elak. Det hände exakt samma sak med mig när jag var liten. Men den här vännen var värre, hon tillät inte mig eller min bästa vän vara med varandra ensama. Men idag några år senare är vi alla bra vänner. Jag tycker du ska låta din bäsa vän vara kompis med vem hon vill. Är ni riktiga bästisar kommer hon inte sluta vara bästis med dig. Hon kanske inte smörar, hon är kanske så snäll påriktigt. Bara för att du ser henne varje dag, betyder det inte att du känner henne. Hon kanske har ont om vänner, hon kanske har blivit hårt mobbad och nu är hon rädd för att det ska hända igen, och därför smörar hon för hon vågar inte nåt annat. Så var inte så svartsjuk och låt henne bli vän med din bästis. Och sjunk inte så lågt, att ni börjar snacka skit bakom folks ryggar. Alla kan vara vänner bara ni tillåter det.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Weasley
11/17/14, 4:44 PM
#3

#2 Jag har känt henne sen dagis och innan det blev såhär var vi med varann minst en gång per vecka. Jag TROR att hon skulle säga till mig om hon var mobbad iallafall :0

Trololololololololololo

monstermash
11/17/14, 6:14 PM
#4

#3 - #2 syftar nog på den "elaka vännen" och inte din bästa vän.

[Tilde]
11/17/14, 6:40 PM
#5

Helt ärligt är väl en bästis ingen riktig bästis om den lämnar en bara sådär? 🤔

Jag har också "snott" någon annans bästa kompis, men inte för jag ville att den andra tjejen skulle vara ensam. Det var snarare så att jag verkligen klickade med hennes bästis och vi snabbt blev bästa vänner vi istället.

Hade för övrigt också en "kompis" under lågstadietiden som var extremt jobbig och hade bekräftelsebehov av allt och alla. Man blev liksom skrämd till att vara kompis med henne…

Weasley
11/17/14, 9:30 PM
#6

#4 Jag med :0 Asså det här kom plötsligt som en smäll i fejjan. #5 Näpp.. Därför skrev jag "bästis"

Trololololololololololo

Annons:
Upp till toppen
Annons: