Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 942 ggr
Whippet
2014-11-17 19:59

Måste skriva av mig!

Hej

Asså snart orkar jag inte mer! Skolan jag går i är så jävla störd! Som t.ex vi skulle fått datorer i 5:an men NEJ säger dom, fast att alla andra i dom andra fått det, pga att 100 av datorerna blev stulna ungefär, så nu vill dom eller kan inte köpa in nya datorer vi går nu i 7:an och har fortfarande inga datorer… Blir så jävla förbannad för istället på t.ex svenskan och andra ämnen måste använda våra privata mobiler för att leta fakta om någon jävla författare som ska betyg sättas, all min mobilsurf går åt det skitet, men man  är ju nästan tvingad för man vill ju ha bra betyg!! Och alla lektioner är så jävla stökiga alla springer runt och skriker och lärarna vågar inte skicka ut dom till rektorn dom bara står där som några fån och kollar, säger ''Nej men nu får ni sluta'' Men inte strängt eller argt som dom ska, då vi som sköter oss gärna vill göra något och lära oss grejer och komma ut med bra slut betyg! Men nej. Och sen har det varit någon okänd person i 18 års åldern som kom in och sköt någon med en luft pistol, och där vart ingen lärare!!! Asså fattar inte vad dom tänker på lärarna som lämnar klassrummet dom har ju faktiskt ett ansvar!! Också har vi haft 5 olika tyska lärare, för att alla tyska lärare som börjat har slutat en månad efter pga av för stökigt klassrum, men det är ju faktiskt lärarna som gör miljön i klass rummet! Ska bara lägga till en sak i dator saken, dom som går i förskolan har ipads (??!!) Asså va! Så dom ska sitta där och spela med ipads, också ska vi som går i högstadiet inte ha ett piss!?? 

Också är ju detta Sveriges sämsta kommun så vad hade man väntat sig??

Hade ni velat flytta/byta skola om detta hänt er?

Jag själv har tänkt på det men jag vill inte lämna mina kompisar :( Jag är så förvirrad även om jag hatar skolan 😡😢

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Whippet
2014-11-17 20:01
#1

Och när någon lärare är sjuk får vi typ sitta 1 timme utanför och vänta då ingen vet om det, och det är ju helt kasst! 🥶

I'm out Vilar huvudet i handen

[rumelle]
2014-11-17 20:03
#2

Hade ingen dator hela grundskolan + hela gymnasiet. Överlevde.

Whippet
2014-11-17 20:07
#3

#2 Okej, men nu är det så att dom har lovat oss datorer hela tiden men Nope! och åttorna och niorna har det eftersom dom redan fått datorer innan någon snodde alla..

I'm out Vilar huvudet i handen

MiloochWIlliam
2014-11-17 20:18
#4

Jag skulle har bytt skola. Själv så jag går på Viktor Rydbergs i Stockholm, är väldigt bra och rekommenderar den! :) (Går i sjuan) 🙂

Vinn hundgodis på yorkshireterrier ifokus! 


Skogsraah
2014-11-17 23:13
#5

#2 Men det ställs annorlunda krav nu. Det är andra uppgifter och det ska sökas på internet under lektionstid. Går inte att jämföra med hur det var förr…

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[SisselaJ]
2014-11-17 23:38
#6

Bli inte arg på skolan för att någon idiot stulit deras datorer. De har inte obegränsat med pengar. Sen angående resten vet jag inte, byta skola är väl det bästa. Men helst vill man ju göra det bättre och inte vara ge upp. Kanske prata med någon uppsatt som kan göra något åt det.

Annons:
Whippet
2014-11-18 22:28
#7

#6 Men hur mycket man än säger till lärarna + rektorn lyssnar dom inte..

#5 Ja exakt!

I'm out Vilar huvudet i handen

jossan...
2014-11-18 23:09
#8

Men du kan inte skylla att surfen går på skolan för om det finns datorer för många så finns det wifi som skolan är skyldig att dela med sig av…

Gud vad bra jag stavar…

[rumelle]
2014-11-19 06:20
#9

#5 Nu var det ju faktiskt inte så längesen jag gick ut skolan och i många andra skolor fick eleverna egna datorer. Men det var faktiskt fullt tillräckligt att använda de datorer som fanns på skolan. Om skolan inte kan erbjuda egna datorer till alla så får de ju anpassa uppgifterna därefter. 

Tycker det är väldigt fel att skylla på skolan om det är någon som har stulit datorer. Skolor har ingen obegränsad budget och att köpa in datorer till alla elever i skolan är ingen billig utgift man bara gör i en handvändning. Då är det ju något annat som det måste dras in på istället om de redan har förlorat en större summa pengar pga stöld. 
Så ja, om du är missnöjd så är det kanske bättre att byta skola, eller helt enkelt gilla läget. Att gnälla över det kommer du nog tyvärr inte så långt med. Skolans budget är vad den är, om du inte själv känner någon som kan tänka sig att skänka pengar.

00eme05
2014-11-19 12:06
#10

Om du inte vill slösa surf så har de flesta skolor ett biblotek, och sånt här med datorer händer. Vi skulle egentligen praoa detta året men de tog dem bort. Detta är livet, mycket missnöjen. Kan du inte spara till en egen dator och göra skolarbeten?

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Kadoor
2014-11-19 21:31
#11

Finns det ingen tillgång till wifi, som fler skrev. Eller typ datorer i t.ex. biblioteket? Det brukar det finnas, fanns i alla fall på min förra skola!

Man tycker ju att de borde anpassa skolarbeten till det ni har tillgång till. Läraren kanske kan skaffa fram info åt er, eller att man får låna eran lärares dator som ni har den lektionen? Har ni inga böcker ni kan använda? Det ni får göra är helt enkelt att göra det bästa av situationen, tyvärr har skolan inte obegränsat med pengar och därför blir det svårt om något sådant händer. Finns inte mycket att göra i en sådan situation, även om det känns riktigt drygt.
I nian hade vi flera skolarbeten, men datorerna vi hade var sönder och många krånglade. Dock klarade vi oss ändå. Så det går! ;) visst, vi hade ofta varsin dator att låna, men det var ofta någon som blev utan en fungerande.. Och många ggr fick man dela eller vänta på sin tur för att andra klasser var i datorrummet samtidigt.
Det var lite jobbigt och lärarna borde ju ha tagit hänsyn till det, tycker man ju.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Whippet
2014-11-19 22:11
#12

Vi har en dator i klassrummet vi har svenska i och och ska 20 elever vara på en dator samtidigt (Nej) Och det är vissa som gör sina arbeten på powerpoints, och då sitter ju dom där, nej skolan vill tydligen inte dela med sin wifi till oss så då har ni fått det svaret! I biblioteket har vi bara en dator och där är aldrig öppet typ, och datorrummet har dom gjort om till en SO sal så där är bara 10 datorer där och 3 av dom funkar! Och alla 8:orna och 9:orna har datorer men inte vi, och dom som har dyslexi typ, eller dom som har svårt med att skriva för hand, men det är ju mycket med att leta upp fakta ock sånt, och nu har min mobil surf tagit slut för en vecka sedan pga skolan så nu sitter jag utan internet! KUL!

I'm out Vilar huvudet i handen

[Tilde]
2014-11-19 22:53
#13

På min tid hade man minsann datasal om det krävdes internet. 😛 Vad hände med gamla goda skolböcker? Tycker det är hemskt att barn i 5:an ska få egna datorer… Blir ledsen på dagens samhälle! 😕

Hur som helst hoppas jag att det löser sig! De kan ju inte kräva att ni alla har smartphones då vissa kanske helt enkelt inte har råd med (eller inte vill ha) en bra sådan…

Annons:
Upp till toppen
Annons: