Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1567 ggr
[Älskamig]
11/22/14, 8:45 AM

Fixa mensen tidigare?

Jag käkar ppiller, Cilest 28. Jag funderar på om det funkar om jag tar sockerpillrena en vecka innan den tänkta mensen, så att jag får mensen en vecka tidigare?

Annons:
Nelley
11/22/14, 4:34 PM
#1

Sockerpiller är bara socker och påverkar inget. Alltså om du inte tar sockerpillrerna, får det samma effekt som om du gör. ;)

IceTee
11/22/14, 5:51 PM
#2

Rent tekniskt sett ja, men risken är att mensen blir lite krånglig och inte slutar när den ska utan du får lite mellanblödningar veckan efter mensen också

Medarbetare på Skor iFokus

[Älskamig]
11/22/14, 5:56 PM
#3

Aha. För jag har nämligen inte ppiller som räcker kartan ut nämligen (på något sätt har 3 piller försvunnit), så därför jag inte vet hur jag ska göra…

IceTee
11/22/14, 6:01 PM
#4

Men då tycker jag att du antingen ringer stället där du får dem utskrivet och frågar, eller chansar och ser till att du bara är utan de "riktiga" p-pillren i en vecka! Jag hade nog ringt och dubbelkollat! Men det viktigaste är att du inte har en paus längre än 7 dagar (sockerpiller är ju en paus)

Medarbetare på Skor iFokus

[Älskamig]
11/23/14, 9:46 AM
#5

#4: Jag har ppiller så att det räcker till fredag denna veckan som kommer… Sen har jag inte till lördag söndag (ev. inte till fredagen heller), och på måndagen ska jag ta osckerpillerna.

[134643]
11/23/14, 12:05 PM
#6

Jag har klantat mig lite ibland också, har lyckats tappa bort ett par piller eller glömt att jag skulle ta sockerpiller och ätit några på den nya kartan och sen tagit sockerpillerna osv. Jag har aldrig haft några problem, inga mellanblödningar eller liknande så tror inte att det gör något. Men som sagt, det kan vara smart att kolla upp det ändå 🙂

Annons:
javetinte
11/25/14, 10:31 PM
#7

Uhm de är nog smartast att ringa och skriva ut fler..

Jag tycker inte man borde försöka exprimentera själv hur man tar dom..
Jag missade ett piller förut och då fick jag först mellanblödning å skit sen kom mensen helt plötsligt å mensen vart aslång, sen fick gick de en vanlig vecka sen kom min riktiga mens osv. Men i och med att jag inte tog pillren som jag skulle så hade jag mens i 3 veckor av 5 veckor.. Fråga mej inte hur de gick till..

Inte för att de måste bli så men de är ju säkrast å ringa å dubbelkolla.

Upp till toppen
Annons: