Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1704 ggr
michellepetersson95
2014-11-22 14:06

(TIPS SÖKES) finare ögonbryn

Hejsan. Nu är det som så att jag är så trött på mina ögonbryn. De är så ljusa att det inte syns. Så har ej plockat dom. Nu när månadens pengar kommer så ska jag köpa Depends ögonbryns trimmer. Hur ska jag forma dom? Och tycker de är så tunna i själva formen och håret är oxå tunnt. Och tycker det ser ut som att de har olika former med när jag fyllt i dom, på alla möjliga ställen. fråga 1 = vad kan jag köpa för något för och få fylligare hår på ögonbrynen? fråga 2= hur jag ska forma dom när jag använder trimmern (går och göra håret kortare och att få bort håret direkt med den) 3 = hur fyller man lättast i ögonbrynen så de ser bra ut?! :) Ifall det finns krämer etc på en prisklass som passar mig självklart. (MAX 300)

Annons:
Eine
2014-11-22 14:13
#1

Det finns en typ av mascara för ögonbryn,kanske det vore något?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Skogsraah
2014-11-22 14:38
#2

Det du hade kunnat göra är ju att helt enkelt lägga ner lite extra pengar och gå till en salong och få de plockade och färgade! Kanske att de har framtida tips också? Så hade jag gjort om jag tyckt det varit svårt själv 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

jela96
2014-11-22 16:02
#3

Du kan alltid färga dom och plocka dom i salong som #2 sa. Sen blir det lättare att hålla formen efter det. Jag fyller alltid i ögonbrynen med en snedskuren pensel från makeupstore samt en vanlig ögonskugga. Ser mest naturligt ut enligt mig och går fort och lätt när brynen är plockade. Så satsa på att köpa den snedskurna penseln för den är såå bra! :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Officielle
2014-11-22 16:22
#4

Tycker att du ska forma de med en pincett, det ger bäst resultat. trimmers och ögonbrynsknivar ger ett "stubbigt" resultat. 

Har man väldigt ljusa ögonbryn naturligt kan man färga de med tex depends ögonbrynsfärgning. Efter det ser du bättre hur du ska plocka de för att få de lika och sedan är det bara fylla i de där det ser lite glest ut. 

Lycka till! :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Jojaton
2014-11-22 21:40
#5

Mitt tips är att gå till en frisör eller Make Up Store och få ögonbrynen fixade, och sen strunta i att köpa trimmern utan spara som pengarna och investera i ordentliga grejer.  Går du till Make Up Store (en ögonbrynsplock kostar ungefär 150 kr, tror de kan färga också, för kanske 250-300 spänn) så kan de ju också visa hur du ska fylla i dina bryn för att få dem jämna och naturliga!

Johanna - Instagram

tootiis
2014-11-22 22:17
#6

När jag ville göra något åt mina bryn, så gick jag till min frisör så hon fick plocka och färga :) Har sen försökt hålla efter med pinsett, men har varit lat så gick dit ganska ofta.. Efter hon slutade, och flyttade har jag inte vågat gå till nån annan, så började måla med ögonbrynspenna + pinsett + ögonbryns trimmer. Funkar super! :) För mig gick det på runt 150kr (plockning + färgning). De jag använder nu, penna - 120kr kanske? Pinsett - 50kr. Trimmer- 99kr.

// MT ♥

Annons:
michellepetersson95
2014-11-23 01:48
#7

Ska jag till makeup store så får jag lägga 400 kr på resan, så njaa. Då struntar jag i det. Är ju bara så att man läst på internet att ögonbrynen inte ska bli plockade för lång tid :p är ju inte som så att jag har stora ögonbryn eller så, är inte svårt och göra själv. Tänkte bara på tips och ideer. Tack ändå ;p

[Tilde]
2014-11-23 13:41
#8

Färga dem med en naturlig brun färg :) Då ser de fylligare ut eftersom många blonda hårstrån inte riktigt syns. Efter det kan du ju plocka eller trimma lite som du vill - då ser du alla hårstrån och kan lättare forma brynen.

Gaiezza
2014-11-23 16:25
#9

Fyll i med ögonbrynspenna om dom är så ljusa? :)

Bacon, svaret är bacon. 

michellepetersson95
2014-11-23 17:34
#10

Frågan var ju inte att problemet är att de är ljusa (svar till den senaste kommentareren)

michellepetersson95
2014-11-23 17:38
#11

Får ta och färga dom i någon ljusare färg och söka på nätet ifall jag hittar något vettigt som gör att de blir lite fylligare. Tack för tipsen =)

Upp till toppen
Annons: