Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 2695 ggr
[fiskenn]
2014-11-24 19:09

pojkvän problem?!?!

hej! det är såhär att jag och min pojkvän har varit tsm rätt länge nu och vi har börjat prata om förlovning och jag var verkligen säker på att jag ville det. men nu i efterhand så känns det inte längre rätt. är det verkligen han jag vill förlova mig med? eller är det bara för själva ringen skull och uppmärksamheten kring det?? 

det kan vara rätt många småsaker som jag kan lägga märke till hos honom som jag kan störa mig på, tex när vi är hemma hos mig…att han ger mycket mer uppmärksamhet till min hund än till mig och inte ens petar på mig.  

han är dessutom väldigt blyg när det kommer till att visa känslor har han sagt och vi har pratat om det att han måste förbättra sig för vem vill ha en kille som aldrig visar nått. men det förbättras bara nån enstaka gång i månaden att han visar lite genom nån extra puss eller kram typ. man ser massor av andra par som går och håller varandra i handen på stan, pussas och kramas o myser. 

men pussar o kramar får jag i stort sett bara i sängen…

har haft många upp och nergångar och det gäller också att när vi inte ses på flera veckor så skriver han väldigt sällan. vi har pratat om allt detta men jag ser liksom inga förändringar. han skriver att jag är hans allt och att han älskar mig. men han säger ALDRIG face to face något sånt. 

hur ska jag göra, ska jag skjuta upp förlovningen göra honom ledsen, ska jag chansa att det kanske kan bli bättre, ska jag prata med honom igen fast jag har gjort det typ 10 gånger innan om att jag är missnöjd. känner mig så tjatig och jobbig då. 

förlåt för så långt inlägg men känns skönt att bara få skriva av mig och är väldigt tacksam för råd och tips om ni hade avrit i samma sits som mig :)

Annons:
Lia
2014-11-24 19:13
#1

Hur gammal är du? :) tycker inte du ska förlova dig om du inte vill det.

[fiskenn]
2014-11-24 19:17
#2

jag är 18 och jag vill verkligen göra det för älskar honom så otroligt mycket, men det är vissa stunder som jag blir tveksam.  men hur ska jag berätta det för honom så att han inte blir ledsen. för vi har ju pratat om att göra det ett tag nu. får ångest av att säga att jag vill vänta.

Lia
2014-11-24 19:23
#3

För både mig och min pojkvän är det självklart att vänta med förlovning tills det är max ett år kvar tills giftermål, så det där med förlovning är inget jag själv funderar på, så det är svårt att ge tips på hur man ska tänka egentligen från min sida, och hur du ska förklara för honom. (Alla gör precis som de vill, jag menar bara att i vårt förhållande gäller detta.)

Hur länge har ni varit tillsammans? För det borde ju gå att kommunicera i förhållandet. Ni verkar ju ha några problem i förhållandet, och du kan kanske säga att du vill att ni ska jobba på dem först innan ni tar nästa steg?

[fiskenn]
2014-11-24 19:31
#4

vi har varit tillsammans i 1 år, kanske verkar rätt kort tid men vi har kommit varan väldigt nära. men problemet är att han inte ser problemen på samma sätt som jag ser dom, han tycker aldrig att han gör fel, han förstår inte att han sårar mig genom att aldrig visa några känslor genom pussar eller kramar fören vi ligger i sängen…det känns bara inte rätt. vet inte om det är normalt att en kille inte ens ser om man mår dåligt över en sak och inte ens anstränger sig.  visst han har erkänt att han är dålig på att visa det och är väldigt blyg men jag kan känna ibland att det saknas något i vårt förhållande, alltså närheten. vet inte hur jag ska kunna säga allt detta utan att såra honom.

Lia
2014-11-24 19:36
#5

Jag och min kille har varit ihop i 4 år. Efter 1 år hade vi hunnit lära känna varandra väldigt bra, så kort tid tycker jag egentligen inte att det är. Men han var väldigt dålig på att visa känslor och förstå när han gjorde fel, eller riktigt alls att han gjort fel. Så jag sa det bara rakt ut, att han faktiskt sårade mig när han inte riktigt ansträngde sig. Sen har han blivit bättre under åren, absolut, men inte tillräckligt. Så det är något som fortfarande är lite kämpigt. Vissa har svårt för det där, och man kanske inte ska förvänta sig att det kommer bli en helomvändning. Men det är absolut viktigt att ta upp och försöka lösa problemet! Ärlighet varar längst, tror jag.

[fiskenn]
2014-11-24 19:45
#6

ska nog börja med att berätta att jag inte längre vill förlova mig, men då kommer han ju självklart att fråga varför. då känns det bara fel att ta upp det där med att han inte visar känslor tillräckligt. känner mig bara så tjatig och jobbig eftersom att vi redan har pratat om detta flera gånger innan och han har erkänt att han har svårt för det och ska förbättra sig. därför känns det så jobbigt att behöva ta upp det igen.. han kanske bli sårad själv av att jag tjatar på honom om nått som han kanske kämpar inombords med men som jag inte märkt.  då kanske han tror att han inte duger för mig och blir ledsen.. 

mitt huvud snurrar av tankar och blir förvirras själv av dom. så svårt att känna efter vad man själv känner, att jag kanske ångrar sen att jag tjatat på honom så mkt och gör honom ledsen över förlovningen för det har han verkligen sett fram emot.

Annons:
Lia
2014-11-24 19:51
#7

Fast du måste ju tänka på dig själv också och bli nöjd med förhållandet. Alltså är det absolut rimligt att påpeka det igen, om det nu inte skett tillräcklig förändring.

Vad tror han kommer förändras med en förlovning? Är det inte bättre att få en mer stabil vardag först? Eller är det som du själv tänker, att det kanske är roligt att få visa upp ringen?

[fiskenn]
2014-11-24 19:54
#8

aa det är det jag har svårt med tänker alldeles för lite på mitt egna välmående.  det kan mycket möjligt vara att jag bara vill förlova mig för att visa upp ringen för andra det är det jag inte är säker på.. får väl bara ta modet till mig och berätta det för honom hur jag nu ska göra det.

Upp till toppen
Annons: