Annons:
Etikettövrigt
Läst 1454 ggr
ostbollen
2014-11-26 21:09

SVETTAS SOM EN APA! HJÄLP MIG

HEJ! Jag svettas onaturligt mycket. Jag har ärvt antagligen ärvt det av min pappa. Det är iallafall sjukt jobbigt. VARJE DAG går jag runt i skolan och luktar skit med värsta svett ringarna. Det spelar ingen roll hur varmt det är eller om jag har deodorant eller inte. Det bara kommer ändå! Så nu undrar jag förstås vad man ska göra? Om det finns något bra tips eller någon super duper deo. Jag har hörtalas om "Absolut Torr " som ska vara något man smörjer in armhålorna med, tvättar av på morgonen och sen svettas man inte på typ en vecka! Jag har hört mycket bra om den men är det någon här som har den och vet om den funkar? Glad för alla svar! Tack! 😓

Annons:
Manutar
2014-11-26 21:14
#1

Har du provat talk? Absolut torr låter inte verst nyttigt så det kan va bra att prova annat först :)

RobinEH
2014-11-26 21:15
#2

Jag har använt Absolut Torr. Fungerade hyfsat, men att dra på det en gång i veckan räckte inte. Stopp 24 finns också, vet dock hur bra det fungerar. 

Konstigt att du luktar dock. Färskt svett brukar inte lukta så värst.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Gladasvampen
2014-11-26 21:19
#3

Jag svettades väldigt mycket när jag var överviktig, nu när jag har gått ner en del har jag slutats att svettas så mycket. Vill inte hetsa till viktminskning eller så men vet att vikten också påverkar hur pass mycket kroppen måste kylas ner :)

Tina-A
2014-11-26 21:19
#4

Absolut torr funkar rätt bra, jag har provat det. Kan rekommendera den!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

sowhatever
2014-11-26 22:14
#5

Har provat absolut torr fast det funkade inte särskilt bra på mig då jag svettas mycket. Nu använder jag Stopp 24 som jag tar på ungefär 2 gr i veckan och det funkar jätte bra. Nackdelen är att huden blir väldigt torr i armhålan och det kan svida/klia lite.

Carrosh
2014-11-26 22:14
#6

Om du är orolig över dina svettningar och tycker att det är besvärligt kan du alltid prata med din läkare för att se om det är så att du har för mycket av något i kroppen, som orsakar det här.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
IceTee
2014-11-27 00:04
#7

Du säger att du använder deoderant, du borde använda antipersperant! Deo får det bara att lukta bra, antipersperant ska göra så man inte svettas lika mycket! Jag använder den från vichy, finns att köpa på apoteket

Medarbetare på Skor iFokus

[rumelle]
2014-11-27 05:28
#8

Det är inte ovanligt att svettas mycket under tonåren. Det brukar gå över när kroppen kommer i balans igen. Men om du är bekymrad så kanske du ska börja med att prata med skolsköterskan.

Hanna
2014-11-27 14:15
#9

Jag använde absolut torr och fick rejäl klåda/sveda och blev knallröd i armhålorna. Så ett tips om man ska använda det är att inte raka sig (tyckte att det kändes mindre då, men är ändå inte direkt någon mild produkt).

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Regiina-c
2014-11-27 19:31
#10

Jag använde absolut torr och den fungerade jättebra, höll i ca 5-6 dagar, dock så fick jag klåda/sveda så det bara skrek om det, men det är nog för jag är överkänslig mot vissa produkter. 🙂

Men det är nog att använda uteslutningsmetoden, och ev att gå till en läkare. det finns antagligen receptbelagda produkter som också kan hjälpa bra. 🙂

Lia
2014-11-27 20:29
#12

Jag hade också detta problem när jag var i yngre tonåren. Men så provade jag ett Dove-stift (som är både deo och antiperspirant). Det funkar jättebra för min del i alla fall!

ostbollen
2014-11-28 07:07
#13

Okej, tack för tipsen! Jag tror jag får ta en tur till apoteket! :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: