Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 907 ggr
fsigge
2014-11-28 20:43

Tappar energin

I somras började jag i sjuan och har fått nästan en helt ny klass (känner 4 st tjejer).

I den nya klassen har jag bara 1 enda vän som verkligen förstår mig. Vi har pratat om att byta skola många gånger, men samtidigt gillar vi just skolan, men inte eleverna på den. Jag har börjat störa mig otroligt mke på klassen och jag kan inte fatta att mer är halva klassen kan förstöra så för alla andra.

De är så otrevliga, bitchiga, otrevliga och barnsliga, både tjejer och killar. Jag är väldigt positiv som person och älskar att prata med folk. Men nu när jag har börjat i den nya klassen så har jag ingen ork att vara trevlig. De verkligen tar energin ifrån en och man blir "tråkig" och "bitchig". Deras attityd förstör hela min dag.

Jag kanske var lite oklar, men har ni tips på vad vi kan göra? Deras sätt att vara kmr ju inte ändras om man pratar med lärare. Tack på förhand..

Frida

Annons:
[Tilde]
2014-11-28 23:11
#1

På vilket sätt förstör dem eller är otrevliga?

Min första tanke var att ha klassfest och lära känna alla. Alla är ju inte som de verkar - kanske är de egentligen riktigt snälla människor? 🙂

fsigge
2014-11-29 21:55
#2

Det som är så jobbigt är att man inte känner sig välkommen där. Om man har en klassfest så kommer ena delen av klassen ha roligt och andra delen bara stå vid ett hörn och ha tråkigt. Jag vet inte hur jag ska förklara.

Frida

[134643]
2014-11-30 10:12
#3

Tror faktiskt att det är så på de flesta högstadieskolor, det blir väldigt ofta grupperingar. För mig var det helt enkelt att hitta de som jag trivdes med och strunta i resten som fungerade för mig. Att hela klassen skulle samsas känns rätt otroligt, men du kan ju alltid testa att försöka göra någon mer organiserad 'klassfest' med samarbetsövningar och sådär så att alla är med :)

Upp till toppen
Annons: