Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1457 ggr
[Tilde]
11/28/14, 11:17 PM

The maze runner

Såg precis The maze runner och jag tycker den var superbra! Älskar såna slags filmer! 😍 Funderar på att läsa boken - någon som har gjort det? Är den värd att läsa?

Sen undrar jag om ni har tips på liknande filmer? Har sett alla Cube-filmer (ettan är jättebra men de andra är inte så bra). Hunger games har jag också sett, om man kan likna första filmen med The maze runner. 😛 Filmer som handlar om pussel och mysterier antar jag att jag söker. :)

Annons:
cookies
11/28/14, 11:56 PM
#1

Inte sett the maze runner men har lite filmer som kanske kan passa in under typ samma kategori :)

Source Code
http://www.imdb.com/title/tt0945513/?ref_=fn_al_tt_1
En kille som har "dött"/respirator-tillstånd men hans hjärna är intakt, regeringen bestämmer sig för att göra ett expiriment där man genom hans gärna kan ta sig tillbaka och undersöka vad som orsakade en exposion, riktigt cool film!

Now you see me
http://www.imdb.com/title/tt1670345/?ref_=nv_sr_1
Ett gäng trollkarlar/illusionister som har lite föreställningar och gör häpnandsväckande tring, morgan freeman ska avslöja dom. Sjukt bra film detta med!

Jumper
http://www.imdb.com/title/tt0489099/?ref_=fn_al_tt_1
Handlar om en kille som kan hoppa vart han vill, får lite folk efter sig, snor bankpengar osv. Cool film, önskar att det fanns en 2a.

Into the storm
http://www.imdb.com/title/tt2106361/?ref_=nv_sr_1
Kom i somras/höstas, handlar om en by dit det kommer en superstorm, de ska klara sig osv.

Vill du ha pussel och skräck finns ju alltid Saw 1-7 :p Sen finns ju "The day after tomorrow" som handlar om att nästa istid kommer (som naturkatastrof, sett den vet inte hur många gånger..). "2012" är ju under ungefär samma genre, att jorden "går under" och man ska överleva.

Hoppas att någon av filmerna passar in på det du ville ha :)

cookies
11/28/14, 11:56 PM
#2

"The uninvited", är dock skräckfilm men man får sig en tankeställare om hur sakerna hänger ihop :)

[Tilde]
11/28/14, 11:57 PM
#3

Har sett Now you see me och Jumper, men ska kolla upp de andra. Tack! 😃 Oh wait, tror jag har sett Souce code också… 

Saw har jag sett samt Day after tomorrow och 2012… Känns som jag har sett det mesta, haha ._.

cookies
11/29/14, 12:03 AM
#4

haha ;)

Kom på en till! Eller googlade lite keywords för filmen haha, men kom fram till vad det var för någon!

Har inte sett precis hela, men det är ganska mystisk, nästan åt skräck-hållet, thriller (?) "Knowing" heter filmen:

http://www.imdb.com/title/tt0448011/

Jojaton
11/29/14, 12:39 AM
#5

Har tänkt se den ända sen jag hörde talas om den, men har inte blivit av än! 🤔 😡 

På IMBd tipsade de om Divergent. Inception och kanske Equilibrium, Looper och The Island kan vara lite liknande. Men jag tar gärna emot tips från andra också, har ju som sagt inte sett filmen än så utgår typ från trailern, haha

Johanna - Instagram

AmandaJE
11/29/14, 12:53 AM
#6

Läser den på engelska nu, rekommenderar den om du gillade filmen! :)

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Annons:
cookies
11/29/14, 1:06 AM
#7

#5 The Island! Jusste den är väldigt skum..

[Tilde]
11/29/14, 10:10 AM
#8

#4 Har sett delar av den, men tror inte jag har sett hela… Får nog ta och göra det! 😃 Tack för hjälpen! 👍

After the dark är en film som inte direkt är lik, men som har med tänkande och problemlösning att göra. Den rekommenderar jag, även om slutet inte var det bästa. 🙂

#5 Equilibrium heter också Cubic. Har för mig att jag har sett den, men kanske inte har sett hela den filmen heller. De andra har jag i alla fall sett :)

#6 Vad kul! Då ska jag nog leta upp den eller önska mig den i julklapp 😃

Tova.O
11/29/14, 12:20 PM
#9

Jag har läst The Maze runner och den är jättebra! Ska påbörja den andre boken nu. Det finns ju fyra böcker i serien och det ska komma ut en femte så det är en del. ^^

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

[Tuulikki]
11/29/14, 12:54 PM
#10

Divergent kom jag att tänka på :)

[Tilde]
11/29/14, 3:56 PM
#11

#9 Vad kul! Jag har inte så ofta tid att kunna sätta mig i lugn och ro och läsa, men till något lov borde det ju gå 😃 Boken ska ju vara mycket bättre än filmen också.

#10 Sett den och väntar på andra filmen! 👍

Tina-A
11/30/14, 10:39 AM
#12

Jag har läst bok 1, 2 och 3 och alla är jättebra! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Whippet
11/30/14, 11:34 AM
#13

Ah filmen är underbart bra! Visste inte att det fanns böcker :3 Men dom ska jag nog läsa isåfall! :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
[Tilde]
11/30/14, 11:44 AM
#14

#12 Vad bra! 😃 Skulle gärna läsa under jullovet men jag har mycket i skolan att bli klar med innan vi börjar igen… x_x

#13 Hehe visste inte jag heller tills jag läste på imdb och alla tyckte att filmen missade vissa saker, osv.

nottheonly
12/5/14, 7:40 PM
#15

Jag har läst första boken och jag tyckte den var superbra! har sett filmen nu också och den tyckte jag också om, men det kändes som det var en ny version utav boken. Alltså är de väldigt olika från varandra och som det nästan alltid brukar vara - boken är mycket bättre än filmen 👍

Kadoor
12/5/14, 10:39 PM
#16

Läser boken nu. Helt okej faktiskt. Hade dock velat läsa den på engelska.. 😕 blir nog en tripp till bibblan!
Kan rekommendera den i alla fall. Den är bra men hatar att texten är såååå stor(vet inte om de finns i pocket men har en inbunden och texten är stoor tycker jag), hatar det.. Förstör faktiskt för mig en del när jag läser. x''D men det är jag det hahah.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: