Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 759 ggr
[Älskamig]
2014-12-01 08:16

Nytt recept på vårdcentralen?

Jo, nu har jag ätit ppiller i 3 månader. Jag trivs jätte bra med dem, men har inte alls någon lust att gå tillbaka till umo för att förnya receptet. Dels för att de har ont om tider och för att jag då lär få en tid väldigt sen, men också för att det ligger så sjukt långt bort, jämfört med vårdcentralen. Funderar därför på om jag kan gå till vårdcentral och be dem kolla blodtryck, vikt och sånt, och be dem skriva ut nytt recept? Känns betydligt smidigare, eftersom att det är sånt krångel med umo.🤔

Läste dock på nätet att jag måste återkomma till mottagningen jag tog ut ppiller på från första början, därav blir jag lite osäker. 

Tacksam för svar!

Annons:
[SophD]
2014-12-01 08:54
#1

Jag tror du måste gå till umo, eller barnmorskemottagningen på din vårdcentral 🙂

Fridaaaa
2014-12-01 09:27
#2

Jag behövde bara ringa så förlängde dem när jag började med p-piller

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Portie
2014-12-01 13:35
#3

Jag kunde inte förnya recept på vårdcentral så fick vända mig till familjecentralen (kvinnovårdcentralen). Men ring vårdcentralen och kolla med dom.

Fridaaaa
2014-12-01 13:36
#4

Är UMO som förlänger receptet på p-piller, ialla fall varit så för mig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Älskamig]
2014-12-01 18:59
#5

Jag ringde de idag, men dem sa att jag var tvungen att åka dit för att förnya dem. Jobbigt, men de gör det för att kolla blodtryck och sånt ju… Har varken tid eller tillfälle. Får väl sluta med ppillerna då och börja när jag har tid och tillfälle igen. Surt. 😡

Fridaaaa
2014-12-01 19:32
#6

#5 Har du nyligen börjat med dem eftersom de bad dig göra det?
Tänker besöket tar ju bara några minuter?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Älskamig]
2014-12-02 17:22
#7

#6: Jag började med de för 3 månader sen. De har fungerat bra och jag har inte märkt några som helst biverkningar (förutom lite bröstspänningar). Så jag förstår dem till fullo att de tycker att jag ska komma in, för att kolla blodtryck och allt sådant, men jag har svårt att ta mig till umo av många skäl. Därav jag funderade på om jag kunde ta mig till umo istället. Känns onödigt om det ändå bara tar några minuter att kolla det på umo (bor ca 45 min ifrån umo)… 🤔 Förstår inte varför jag då inte skulle kunna ta mig till vårdcentralen…

Fridaaaa
2014-12-02 17:33
#8

#7 De brukar vilja prata med en, skriva in saker i sina journaler och så vilket inte vc kan fixa antar jag till dem.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: