Annons:
Etikettövrigt
Läst 2860 ggr
Feelicia
2014-12-02 21:00

Konsentration, överenergi kan inte sitta still

Som rubriken lyder jag kan verkligen inte sitta still måste pilla på nått hela tiden!

och har jätte svårt att konsentrera mig på något!

Ni förstår inte hur mycket jag längtar till idrotten varje dag!

Det är den ända lektionen jag får röra på mig hur mycket jag vill.

Om man ska springa te x 800 m springer jag typ dubbelt så mycket om jag får för jag har så himla mycket energi!

Har även jätte svårt att  konsentrera mig och på utvecklingsamtalen får jag ofta frågan vill du att allt ska gå så himla fort ?

I klassen tycker dom jag sitter bredvid nog att jag är väldigt störande för jag pillar alltid på något eller sparkar på nått!

Hur ska man kunna konsentrera sig på de man ska göra eller inte ha så mycket överenergi och inte kunna sitta still och pillar/rör nått hela tiden??

Kan nån snälla svara??

Annons:
Cochon
2014-12-02 21:04
#1

Funderat på ifall du har ADHD? 🙂

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

powerade
2014-12-03 12:09
#2

hah fick samma tanke som #1 .. fast såklart måste det ju inte vara det, men man kan väl alltid kolla upp tycker jag:)

IceTee
2014-12-03 12:42
#3

Försök att röra på dig mer på fritiden! Kanske göra någon morgon-gympa innan du går till skolan? Kan du cykla till din skola? Försökt att sätta all energi på arbetet., det kan hjälpa mig ibland i alla fall!

Medarbetare på Skor iFokus

Feelicia
2014-12-03 18:10
#4

#3

Har 3 mil till skolan så kan inte cykla dit för de är också motorväg!

Jag har 2 aktiviteter per dag så jag hinner inte med mer;)

Går på ridning, volleyboll, innebandy, hocky, fotboll och simning

IceTee
2014-12-03 18:23
#5

#4 äter du mycket socker?

Medarbetare på Skor iFokus

GemTwist
2014-12-03 21:24
#6

Jag var preis likadan innan, men det visade sig att jag var stressad. Inte så att jag själv märkte det men mitt problem är och var att jag inte har en tryg punkt att falla tillbaka på. Så jag bettede mig så. Men försöker lugna ner mig innan vissa saker händer. t.ex stressar jag aldrig för att hinna med något. För då blir jag sådan

Annons:
Dvärgis1234
2014-12-03 22:32
#7

Jag har själv ADD känner igen mig i ditt sätt du förklarar! Prata med dina föräldrar om hur du känner så kanske dom kan hjälpa dig med en utredning! Går du på sport på fritiden? Det Ian hjälpa och drick inte kaffe ;)


IceTee
2014-12-04 00:28
#8

#7 nu kan jag vara helt fel ute, men om man har ADD har man väl inte den här hyperaktiviteten som TS beskriver? Det är ju vad H:et står för i ADHD

Medarbetare på Skor iFokus

[134643]
2014-12-04 09:31
#9

Sover du ordentligt? :) 

Tycker också att det kan vara värt att kolla upp ifall du har ADHD, det finns bra hjälp för det nu för tiden 👍 Resten handlar om strategier. Försök hitta saker som gör det lättare för dig. Hjälper det dig att koncentrera dig ifall du får sitta och sparka i luften, så gör det. Prata med din lärare och förklara, se ifall du kan få extra pauser lite då och då för att röra på dig osv.

powerade
2014-12-04 10:40
#10

#8 helt rätt.. min bror kunde förut inte sova om nättern ( fortfarande svårt ) pågrund av den hyper.. han kunde sitta å banka i bordet när vi käka middag för han inte kunde vara still och som får medicin för att hålla ner detdär medans en med add får medicin för typ att få energi så dom kan vara "normala" iaf vad jag fått för mig?:/

Feelicia
2014-12-04 16:03
#11

#9

sover runt 8-8,5 timmar varje dag så nä jag sover nog orentligt

#7

Jag har 2 sporter varje dag .

Och jag hatar kaffe;)

#5

Nae de gör jag inte ! (här är en vanlig dag typ)

Kl.6 Frukost:En macka med smör och mjölk

Kl.10 mellanmål:Banan

Kl:12 Lunch:skolmaten

Kl:17.Mellanmål:En macka och mjölk

Kl:18-18.30 Middag:olika

När jag är som mest  mest okonsentrerad är typ på matten, no:n aa på dom lite tråkigare ämnena kan jag liksom sitta och sparka i bordet om jag inte får hjälp eller nått.

Å när vi har jätte långa matte lektioner när jag känner asso nu orkar jag inte sitta stilla mera… de är så jobbigt.

Feelicia
2014-12-04 16:15
#12

#9

Hjälper inte tyvärr att sparka i luften…

De hjälper om jag får ha musik i hörlurar eftersom att om nån går i trappen, nån tappar pennan kollar man liksom och jag tappar fokus jätte fort!

IceTee
2014-12-04 22:52
#13

#12 prata med läraren om det är okej att du får ta en paus då och då? Och om det är ok för dig att lyssna på musik?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: