Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1467 ggr
Whippet
2014-12-03 12:01

Mår dåligt :(

Hej.. Vill typ bara dö nu D: Har fått reda på att jag kommer få en varning hem om att jag ligger på gränsen till F i Matte och No, värsta ämnena… Min pappa kommer bli så arg han kommer skälla på mig :( men jag ska få omprov.. I matten.. Jag har inte fått godkänt på prov del 1 i matten. Så det ska jag ha omprov på fredag, del 2 missade jag för att jag var sjuk.. Så jag ska göra det nästa vecka på tisdag tror jag.. Vad kan man göra? Mår så dåligt :( hade bara kunnat dö just nu:(

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Fridaaaa
2014-12-03 12:03
#1

Tycker personligen det är fel av din pappa om han skäller på dig. Alla kan bara göra sitt bästa och man kan inte vara bra i allting.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

powerade
2014-12-03 12:05
#2

du får prata med dina föräldrar ich aäga att du tycker det är så svårt.. dom har ingen rätt att bli arg på dig om du gjort ditt allra bästa… prata med skolan och få specialhjälp? och plugga plugga plugga sen så läser du noga och verkligen försöker på proven..

Mannez
2014-12-03 12:40
#3

Jag tycker att du ska försöka prata med dina föräldrar och förklara att du tycker att det är svårt, skolor brukar ha möjlighet att ge specialhjälp och det är bara att prata med sina klassföreståndare och be om hjälp.

Dina föräldrar har ingen rätt att bli arg på dig, säg sanningen och försök förklara för dem.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Vovisch nr2
2014-12-03 12:49
#4

Lycka till på omproven iaf! Om du tänker positivt kommer det säkert gå bra!❤️ 👍

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[SisselaJ]
2014-12-03 18:57
#5

Be honom om hjälp så stöttar han dig istället för att pressa dig. och säg så till honom.

Whippet
2014-12-03 21:30
#6

mh tack, men det är det att han vill att jag ska lyckas och så.. Ska försöka säga det till honom..

Tycker också det är fel men.. ja.. Min mamma är jätte snäll iallafall hon blir aldrig arg :( 

Tycker ju Matten och No är det svåraste hoppas, att det går bra i dom andra ämena :(

Men tack alla för stöttningen ska försöka ta mig åt det 🌈

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Fridaaaa
2014-12-03 21:34
#7

#6 Att skälla hjälper ju inte till att lyckas plus då att alla är vi olika bra på olika saker,

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Whippet
2014-12-03 21:35
#8

#7 Sant 🌺 Ska försöka prata med dom :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Dvärgis1234
2014-12-03 22:29
#9

Jag förstår dig precis verkligen. Går första året på gymnasiet nu och har bokstavligt talat aldrig haft godkänt i matten inte ens i 1,2,3,4 eller uppåt. Det hjälper verkligen inte att din pappa blir arg. Om du gör ditt bästa finns det ju ingen anledning till att han blir arg. Ta det lugnt bara ❤️


Whippetgerbilen
2014-12-04 11:59
#10

TS jag är i exakt samma sits just nu! Jag har inte klarat målen säger om, och jag har fått F på några prov. Men jag ska få göra extra stenciler, kanske kan du be om det? Förra året var det likadant också, då fick jag öra stencilerna och fick i alla fall E. #0

Dogs is my world ♥

Whippet
2014-12-04 20:07
#11

#9 och #10 Skönt att man inte är helt ensam iallafall:( Synd att ni sitter i samma sits

#10 Håller på och pluggar till omprovet tills imorgon, om jag klarar det kan jag få E men hoppas att det blir mycket bättre på slutbetyget i nian, Går i 7an

I'm out Vilar huvudet i handen

Nirvana_Ophelia
2015-01-31 15:29
#12

# 11; Jag fick BARA U på ALLA matematikprov tills jag fick VG på en matteuppgift, sedan G på två andra, behöver jag säga att jag suger i matematik?
Det kom,mer bli bättre, bara plugga, banka in stenhårt…plugga tills ögonen blöder. plugga in olika uppgifter och hur de löses, sedan är det bara att lösa dem.

Fel av din far att säga så till dig, verkligen inte ok!  Hoppas att allt löser sig för dig, verkligen!

Whippet
2015-01-31 15:53
#13

Hej!
Fick E i matte bättre än F iaf, min pappa sa inget speciellt om mina betyg och det är jag glad över :) Han är verkligen ingen dålig pappa men han kan bli lite arg ibland, det blir ju alla.. För övrigt är han jätte snäll, ville bara skriva det så ni inte tror att han slår mig eller något sånt, för det skulle han aldrig göra.

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Nirvana_Ophelia
2015-01-31 16:49
#14

Ok Whippet, låter bra, grattis till E!

Whippet
2015-01-31 16:53
#15

#14 Tack :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippetgerbilen
2015-02-01 19:16
#16

Det är ju bra!!! 👍Jag fick ett värre betyg förra terminen…

Dogs is my world ♥

powerade
2015-02-03 11:19
#17

jag gick ut med ett E i 9an och nog var jag väldigt nöjd med det, och nu i första året på gymnasiet kommer jag förmodligen få C så.. tycker vissa bedömmer lite fel:/

Frosstis
2015-02-03 18:02
#18

#17 Håller med :) Alldeles för många lärare favoriserar way too much. Fick bara E i engelska i nian, har nu A på varenda uppgift jag gjort på gymnasiet! Har verkligen inte utvecklats så mycket på en sommar kan jag säga dig ;) Dessutom är uppgifterna mycket svårare nu på gymnasiet. Har högre betyg nu än i grundskolan och det bevisar allt jag misstänkt i min förra skola med favorisering.

[134643]
2015-02-04 17:26
#19

#18 I sådana fall tycker jag att du ska anmäla den läraren, om hen inte kan visa på att du fått ett korrekt betyg vill säga.

Upp till toppen
Annons: