Annons:
Etiketthusdjur
Läst 857 ggr
jela96
12/6/14, 9:57 PM

Dåligt mående och djur.

Fick nyss ett pm om hur oansvarig jag är mot djur och att människor som mår dåligt inte ska ta hand om djur.

Jag tycker sådana inställningar är helt fel men vill gärna veta hur ni ställer er till ångest och djur.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
Evelina!
12/6/14, 10:00 PM
#1

Beror ju på vad det dåliga måendet orsakar djuren. Har det negativ inverkan på t ex skötseln av djuren ska man när man mår dåligt inte ha ansvar för några djur. Alls. Sedan kan man ju må dåligt, men har djuren som "terapi" och sköter dem exemplariskt. I det fallet tycker jag att det är helt okej att må dåligt och ha djur.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Lia
12/6/14, 10:01 PM
#2

Det beror helt på! Mår bra eller dåligt och tar hand om sina djur så kan man ha djur. Mår man bra eller dåligt och inte tar hand om sina djur så ska man inte ha djur. Helt enkelt, tar man hand om dem så är man en bra djurägare. Det är vad som räknas!

jela96
12/6/14, 10:02 PM
#3

1# Jo håller med. För mitt fall så mår jag riktigt dåligt från och till men ser alltid till att djuren har det på bästa sätt. Så jo det är nog olika från person till en person.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Scorpio97
12/6/14, 10:02 PM
#4

Tycker precis som #1. Så länge inte djuren blir misskötta för att ägaren mår dåligt, så tycker jag det är okej.


//Jessie

Saffran0Spice
12/6/14, 10:05 PM
#5

Först av allt så hade jag anmält det PMet då ingen skall behöva bli påhoppad på det sättet - hemskt att du har blivit detta, det är definitivt inte ok.

Men för att svara på frågan
Man kan vara sjuk, ha ångest och depressioner och ändå ha djur. I väldigt många fall är djur en mer effektiv medicin än någon tablett eller psykolog.
Men är man så pass sjuk att djuret/djuren försummas - alltså inte får det de behöver och förtjänar för att ha ett bra och acceptabelt liv, då är det fel att ha djur.

Är man så pass sjuk att djuret blir lidande på ett sätt som försämrar dess livskvalité så är det absolut fel. Men att må dåligt är verkligen inte lika med att man skulle vara en dålig djurägare.

Wellcraft
12/6/14, 10:07 PM
Annons:
jela96
12/6/14, 10:07 PM
#7

5# Tack! Hade inte koll på att man kunde anmäla så ska absolut göra det!
Nej det är inte kul att bli påhoppade och speciellt när mina djur har det jätte bra hos mig och är riktigt bortskämda! 😃

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Upp till toppen
Annons: