Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2508 ggr
anonymous.
2014-12-06 22:59

är jag sjuk?

Hej jag tänkte berätta om hur jag mår..jag är lite deprimerad och har haft och har nu ibland självmordstankar.. om det fanns ett sätt att dö utan smärta så skulle jag vara död nu. Jag brukar ta massa tabletter innan brukade jag sno mormor morfsrs tabletter för deras sjukdomar o äta dom. Jag brukar bita av min hud på alla fingertoppar och naglar o äta de. Jag önskar jag hade en tallrik full med hud som jag ville äta..mamma säger sluta bit du biter fan som att du inte ens är mänsklig.. jag blev sårad av det och är religiös. Jag biter o äter till o med huden på tårna men nt naglarna. Imon ska jag testa skära mig. Jag brukar riva mina armar, hals, mage, ben och kinder så de blir röda märken o ibland sår. Jag mår dåligt psysiskt och har planerat när jag blir stor o har rätt för en pistol ska jag skjuta mig i huvudet för man dör snabbt. Jag är bara 13 år också. Jag har alltid velat låsa in mig i ett mentalsjukhus.. är jag sjuk eller har jag sjukdom?

Annons:
Lia
2014-12-06 23:05
#1

Det låter som om du skulle behöva få hjälp av någon utomstående. Ta kontakt med BUP till exempel, eller skolkuratorn. Sen kan jag bara avråda dig från att skära dig, det är beroendeframkallande och dumt att börja med.

Bill&Bull
2014-12-06 23:12
#2

Du behöver få hjälp av någon inom psykiatrin. Ta kontakt med dom och berätta om ditt mående. Och skär dig inte! Det löser inte problemen och gör saken bara värre, du behöver prata med någon och få stöd! Du är så ung och har hela livet framför dig, så hoppas du söker hjälpen du förtjänar att få Kram

||My Love For Animals Is Immortal||

Whippet
2014-12-06 23:17
#3

Snälla gör det inte! kämpa bara på! Om du vill prata så kan du nå mig på kik eller snapchat fråga på PM då :) Ibland kan det kännas jobbigt att prata med andra folk man inte känner om detta då kan man alltid maila eller ringa bup, snälla skär dig inte det kommer vara kvar i resten av ditt liv och du kanske tänker tillbaka på det som hänt om du gör det och mår ännu sämre. Gör något som du tycker är världens roligaste grej imorgon istället. Om du är deprimerad/ inte mår bra så kanske du ska kontakta läkare eller försöka att gå vidare sluta tänka på det, men det är svårt det vet jag, man tänker på det hela tiden, jag är 13 som du, snälla gör inte något som skadar dig själv, hoppas bara att du lyder råden vi gett dig och inte gör det du kommer inte må bättre av att skära eller bita av skinn/hud/naglar på dig, hoppas på ditt eget bästa // puss!

I'm out Vilar huvudet i handen

Kadoor
2014-12-06 23:29
#4

Har själv haft självskadebeteende och vet hur j*vla kasst man mår när man ser sina ärr… Dessutom blir det som en "drog" för att få bort smärtan, hade jag inte lyckats sluta hade det förmodligen bara blivit värre och värre.
Snälla du, sök hjälp hos t.ex. kuratorn eller skolsköterskan i skolan, eller prata med dina föräldrar. Har nu någon annan du kan prata med? När man mår dåligt är det viktigt att man får hjälp och stöd på vägen för att må bra igen.
Kram på dig. 🌺

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Flöffo
2014-12-07 00:47
#5

Vet hur du känner dig. Att skära sig är inget att rekommendera, det är väldigt beroendeframkallande och det tar mycket att krafter att sluta. Det är nästan som rökning tycker jag. Bara så du vet, det kommer bli bättre, tro det eller ej. Du får helt enkelt klänga dig fast vid saker som gör det värt att leva, till exempel syskon, djur, kompis. Du behöver hjälp, prata med t.ex en kurator. Dessutom, att du inser att du är "sjuk" är redan ett steg framåt. Skickar styrkekramar till dig och massa positiv energi. 🌺

//Flöffo

anonymous.
2014-12-07 10:32
#6

jag blev super duper rörd av ni alla skrev tack men är det så man blir beroende typ bara ett skärande? bara om man skär 1 gång så blir man beroende? nej med kuraton vi har inte sån bra relation och hon säger allt jag säger till henne hon säger till mamma och alla lärare alla lärare vet vem jag o mina vänner är nu… :(

Annons:
[134643]
2014-12-07 11:09
#7

Det är inte värt att skära sig, inte ens 'bara en gång'. Kuratorer på skolor har aldrig funkat för mig heller, så leta vidare istället! Det kan ta ett tag innan man hittar någon som passar en själv och det man behöver hjälp med. Kolla med bup, där brukar det finnas bra hjälp :)

Flöffo
2014-12-07 11:30
#8

Det är vanligt att man skär sig bara för att testa, sen kanske man skär sig en gång till bara för att man tyckte om det, sen fortsätter man och tillslut kan man inte sluta. Det är inte värt det.

//Flöffo

dansafastingenser
2014-12-07 13:59
#9

Jag skar mig varje dag förra året, jag började med en gång för att testa hur det kändes och det var en helt fantastisk känsla. JAG kunde själv bestämma när jag skulle skära mig, JAG hade makten för en gång skull. Men sedan så började smärtan i handleden, jag kunde inte göra någonting utan den. Jag kunde sitta helt normalt hemma på sängen och titta på tv när det plötsligt började smärta och jag kunde börja gråta direkt. Det gjorde så fruktansvärt ont!! Jag känner fortfarande känslan, 1 år senare, när jag skriver i skolan. När jag tänker efter, så var smärtan med hela tiden. Men i början var jag för upptagen med att göra illa mig själv, men efter någon månad gjorde det för ont och jag kunde inte träna mer för att gå ner i vikt!! Cykla eller skada mig själv? Jag älskade att cykla, det är nästan det enda fridfulla i den här äckligt grå världen så valet var simpelt. Jag har kvar märken som jag måste ljuga om hela tiden- vilket är så fruktansvärt pinsamt och jag önskar bara att jag inte varit med om det så länge som jag var. Att göra det, om du vill göra det, så gör det en/två gånger. Men det är allt. Om du fortsätter så går det utför och om du gör en stor grej om det så kommer du inte att kunna förhindra att börja så emot alla andra här- gör det max tre gånger!! Det låter dåligt men det är bättre än att gå runt och vilja gör det än att veta att det gör ont och inte är värt det.

/äckligt anonym.

anonymous.
2014-12-07 20:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag testade o jag körde inte så de började blöda men.. Jag blev lite lugn och ja.. :(

Vovisch nr2
2014-12-07 21:28
#11

snälla sluta skada dig själv 😕

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

anonymous.
2014-12-07 22:05
#12

Jag kände inte så mycket men skönt o avslappnande var det..

anonymous.
2014-12-07 22:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13
Annons:
[Mathildaqdt]
2014-12-07 22:55
#14

Jag vet hur det känns. Jag har själv skadat mig och man fastnar. Man tar ut det dåliga på det. Och det är beroende framkallande som tusan. Ibland får jag abstinens om jag inte har gjort det på ett tag. Snälla sluta ♡

anonymous.
2014-12-08 12:07
#15

Jag är i skolan och sen jag började kände jag mig typ drogad o glad.. men innerst mår jag ändå dåligt

Lia
2014-12-08 12:18
#16

Det är inte bra att börja. Jag har själv haft detta problem till och från sen jag var 8. Nu är jag 20. Det är svårt att sluta. Men jag förstår inte meningen med att du lägger upp bilder på det. Varför gör du det?

GiraffTunga
2014-12-08 17:49
#17

Det är synd att du skär dig, jag skär mig med innan men försökte sluta. Allt kommer gå bra men bättre om du kontaktar BUP

You can not judge me unless you know me.

ostbollen
2014-12-08 18:47
#18

Nej nej nej! Jag vet inte hir det känns men snälla ta det lite lungt! Bris kan antagligen hjälpa dig. När jag tyckt det känns svårt har jag alltid skrivit dagbok. Tro det eller ej men det underlättar! Hoppas du aldrig gör det igen! Styrka till dig// ❤️

Upp till toppen
Annons: