Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1199 ggr
ostbollen
12/8/14, 7:01 PM

¿London?

Hejsan alla! Jag, min mamma, min bästis och hennes mamma tänkte åka till London på en tjej tur över påsk, men vi vet inte vart i London vi vill åka! Det finns dock tunnelbana men ändå! Vi söker shopping framförallt men också restauranger, madam tuesseau (stav) m.m. Vet någon vart det kan vara smart att åka?

Annons:
HPmarsvinet
12/8/14, 9:38 PM
#1

Spitterfield(stavning?) market, Brittish museum, Harrods, hamleys, Natural history museum?

javetinte
12/8/14, 10:22 PM
#2

Åh vad kul med london, dit har jag alltid velat farit!

Ska ni inte kolla på the making of harry potter då? (; Helt klart livsönskan för mej ^^

n00bArtWork
12/9/14, 3:39 AM
#3

Ni måste ju gå till The Dungeon (roligaste jag gjort i London) :)

Kolla om WB studion har kvar sitt Harry Potter museum :)

Moalinn
12/9/14, 12:59 PM
#4

Är det inte lättast att slå sig ner så centralt som möjligt? Jag är tyvärr inte jättebra på just London så kan inte säga en exakt location men jag tror allt att så centralt som möjligt är det bästa för att sedan använda sig av tunnelbanan. Den må vara ganska dyr men den är antagligen ett nödvändigt ont.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

wille_wille
12/9/14, 9:27 PM
#5

När jag har varit i London har jag haft något typ "travel card", kommer inte ihåg exakt vad det heter. Tror det kostar typ 80kr om man köper det efter en viss tid och då får man åka hur mycket buss/tunnelbana/tåg man vill resten av dagen 🙂

Är dock inte helt säker på priset, eller det där med tiden…

London eye tycker jag iaf att du borde åka, kostar visserligen typ 200kr men det är rätt häftigt 🙂

**Uppdatering**

Man får resa med
London Underground, London Buses, National Rail Trains, The Docklands Light Railway och Tramlink.

Man får även 33% rabatt på London River Services.

Priser finns här, men var typ 80kr för ett barn.

http://www.londontravelpass.com/prices.html

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

[Twiggys]
12/11/14, 4:07 AM
#6

London är fint, fast ha inte höga förväntningar när det gäller maten ^^

Annons:
ostbollen
12/11/14, 7:12 AM
#7

Okej, tack för tipsen! Vi vet inget nästan inget om London så det var till stor hjälp. Självklart tänkte vi bo centralt #4 men vi vet inte riktigt var… Det är rätt stort i London om jag inte var fel

wille_wille
12/11/14, 7:36 AM
#8

#7 Jag tror ni kan tjäna på att bo i ytterkanten av London, typ zon 5-6. Jag har inte koll på hotellpriser men jag tycker det borde bli billigare än att bo inne i London. Det brukar vara lätt att ta sig in till London om det finns en tågstation i närheten :)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

hannabs
12/11/14, 5:20 PM
#9

Jag och en kompis bodde här http://www.daysinnhydepark.com/
Det är centralt (kanske 10 minuters promenad till oxford street) och billigt. Busshållplats och Paddington station ett par minuter från hotellet.

Lite saker vi gjorde:
Picadilly circus, Camden market, Abbey road (Beatlesomslaget), shopping (bland annat har de ju ett stort Victorias Secret), Big Ben, Madame Tussauds, gick omkring i Hyde Park, Buckingham Palace, såg en musikal (var och varannan säljer biljetter nere kring Picadilly), gick längs Themsen, kollade på London Eye men åkte aldrig, Borough market och så åt vi fish n chips på Poppies, supergott :D

Vi lyckades inte få tag på biljetter till Harry Potter-saken men jag vet andra som var suuupernöjda så det skulle jag rekommendera!

Tycker helt klart det är värt att bo centralt!

Halcyon
12/11/14, 8:54 PM
#10

Jag o min mamma har varit i London och vi bodde på ett riktigt centralt och superfint hotel! Radisson blu edwardian. Det ligger nästan så centralt det kan bli! Går du bara upp för en gata 20 meter så boom, är du uppe vid primark och Oxford street. Vi tog taxi till London eye och dungeon, det var en bit så vi kände att taxi var bäst. Sen var det gångavstånd till Madame Tussauds, det tog typ 15-20 min att gå. :)

we're always chasing that paradise

HPmarsvinet
12/11/14, 9:36 PM
#11

Om ni nu skulle vilja åka till Harry Potter museet så kom ihåg att boka billjetterna lååångt i förväg, för säkerhets skull;) Jag blev JÄTTEnöjd när jag var där, men jag är då också en HP-nörd;)

Upp till toppen
Annons: