Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 2031 ggr
pennydog
2014-12-08 19:17

Är detta mode?

Hej jag undrar en sak. I min skola har alla tjejer i 7-9  likadana kläder och smink så jag tänkte kolla om detta stämmer på eran skola: vita jeans, uggs, magtröja, för ljus foundation, för mycket bronzing (tror att det e det), allmänt mycket smink och kaxig attityd mot alla.

Jag själv älskar smink så detta är inte något klagomål utan vill bara se om detta är modernt just nu🙂

Annons:
javetinte
2014-12-08 19:29
#1

I min skola har jag nog inte sett nåt liknande haha^^ de är ingen riktig 'stil' på min skola tror jag, alla har de man själv vill typ.

[UtanDig]
2014-12-08 19:36
#2

Låter som klassisk fjortis

javetinte
2014-12-08 19:50
#3

'Jag själv älskar smink så detta är inte ett klagomål' Men är det snyggt med för ljus foundation och för mycket bronzing då xD

Scorpio97
2014-12-08 19:54
#4

Går visserligen på gymnasiet, men här följer inte dom flesta tjejer det modet du beskriver. Dock har dom flesta väldigt liknande kläder, det är inte så många som står ut jättemycket. (Förutom möjligtvis jag då, som vägrar använda smink och följa trender)


//Jessie

pennydog
2014-12-08 19:56
#5

Haha nej inte om du frågar mig dom tycker nog det.  Jag själv använder bara mascara, concealer(stavning?) och ögonskugga men är intresserad av smink😉

Kunde formulerat mig bättre😃

javetinte
2014-12-08 21:06
#6

#5 haha jag gillar att titta på olika sminkvideos och så men jag sminkar mej aldrig själv (: Jag tycker att de e många som gör små misstag som typ klumpar i mascaran foundation-sträck, de ser kakgt ut eller kladdigt osv, så jag låter bli så kan de inte bli fel (; haha nejdå

men jag känner mej finare utan smink tbh

Men de e många som passar i smink också så de är väl olika från person till person (:

Annons:
Tova.O
2014-12-08 22:17
#7

Känner igen det där med vita jeans. Annars är det Odd molly, Ralph Lauren och svinigt tajta jeans som gäller här.

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

[Tilde]
2014-12-09 12:31
#8

#2 "På min tid" hade fjortisarna för mörk foundation som slutade vid käklinjen och vita läppar, samt extremtuperat hår. 😛

Vita jeans är snyggt, btw. Har varit populärt i ca 5-6 år snart väl? Blev mode när jag gick på gymnasiet. 🤐

javetinte
2014-12-09 12:42
#9

#8 har såna fjortisar funnits på riktigt ens? haha känner mej ganska liten nu xD

Whippetgerbilen
2014-12-09 13:42
#10

Nästan alla ser ut så i min skola, förutom jag då ;3

Dogs is my world ♥

[rumelle]
2014-12-09 14:14
#11

Får nog hålla mer om att det låter som fjortismode som unga tonårstjejer använder sig av för att det av någon anledning gör att de känner sig mer vuxna. Personligen tycker jag att det ser lite lustigt ut, men om de trivs med det så varför inte. Det är ofta en viktig del av den personliga utvecklingen att få prova på olika stilar tills man hittar det man trivs bäst med. Många av mina vänner har också gått igenom "fjortisfasen" och numera klär och sminkar de sig lite mer neutralt. Själv hoppade jag över den fasen men klädde och sminkade mig med mycket svart under gymnasiet och tyckte att jag var goth. xP
Kaxigheten är nog också ganska typiskt tonårsbeteende. Det brukar lugna sig med åren när man börjar känna sig mer trygg med sig själv och inte behöver bekräftelse från omgivningen för att veta att man duger.

jela96
2014-12-09 14:26
#12

9# Haha jo det fanns sådana fjortisar 😃Kommer ihåg dom så väl och de var även mycket populärt med att göra youtube filmer som 'Snyggaste fjortisarna på bdb'

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

javetinte
2014-12-09 14:55
#13

#12 hahah men gud.. Och dom ville bli kallad fjortis också? 😂

Annons:
jela96
2014-12-09 15:04
#14

13# Hehe jo.. Kommer ihåg den tiden så väl. Jag var väl lite fjortis men inte så extrem med idominsalva men tuperade håret och hade det platinablont och gärna en rosa mysdress och lyssnade på låtar som Fjortissommar, Synd att du är så söt, Mellony låtar och att vara 15 år… Satt även och spanade på dessa killar med gummisnoddar runt benen och överdrivet vaxat hår 😃En annan trend bland 'fjortisar' var att göra katt sminkning… alltså rita nos och morrhår vilket även jag gjorde…

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

javetinte
2014-12-09 15:07
#15

#14 hahah nej nu måste du skoja med mej, kattsminkning… haha är de inte lite tragiskt?…😊

jela96
2014-12-09 15:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

15# Jo hehe… Här har vi en bild också! 😃 Var väl 14 här

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[Lindizen]
2014-12-09 15:36
#17

Åhja! Känner igen den fjortisstilen du ni beskriver här. Inte den TS skrev om utan mörk foundation, gummisnoddarna, tuperat hår, idomin, kattsminkningen, shuttershades … åh herregud ja! hahahah

01jmjm4
2014-12-09 18:08
#18

På vår skola har nästan alla svarta jeans och svart eller vit tröja, oftast för ljus foundation och de som har eyeliner har den för "högt upp" eller över hela ögonlocket typ x'D
Inte mycket färg på kläder eller något. Jag håller mig dock inte till den här stilen x)
Ska man sminka sig ska man sminka sig ordentligt enligt mig. Men aja x)
Typ 4-5 stycken på skolan som sticker ut och de har typ blått eller grönt hår och en som kör på den japanska stilen.
Men vår skola är inte så stor, ca 400 elever tror jag i åk. 7-9.

Upp till toppen
Annons: