Annons:
Etikettbilder
Läst 1059 ggr
[Lollo1402]
2014-12-08 20:34

Är det okej?

Hej! Min kompis har skaffat en instagram som inte är privat. Hon lägger upp bilder på vårt fotbollslag. Fast hon inte har frågat någon! Jag själv får inte lov att lägga upp bilder på mig! Hon måste väl fråga alla först? Eller?

Annons:
leemland
2014-12-08 20:38
#1

Enkla svaret: JA hon måste fråga alla .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Whippet
2014-12-08 20:39
#2

Ja, man får inte lägga upp på andra utan deras lov. Du kanske ska säga det till fotbollstränaren, din kompis föräldrar eller dina föräldrar.

I'm out Vilar huvudet i handen

[Lollo1402]
2014-12-08 20:42
#3

#1 Och #2! Jepp! Jag ska prata med henne imorgon. Tack så mycket:) Jag anade det men ville dubbelkolla;)

Leon1973
2014-12-08 20:42
#4

nej enligt lag får hon inte lägga upp bilder på dig om du inte tillåtit det.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Leon1973
2014-12-08 20:45
#5

Fast egentligen, om det inte går att identifiera dig så är det okej, men nu tränar ni i en förening, lagen om foto och publicering av dessa är svår ibland. Jag kan t.ex ta ett foto av en totalt främmande människa på gatan och publicera detta utan att fråga lov, jag får däremot inte tjäna pengar på det.

I skola och föreningar så gäller andra bestämmelser.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

leemland
2014-12-08 20:49
#6

Om jag inte minns fel så är det så att i föreningslivet måste föräldrarna skriva på ett papper om bilder på ens barn får lov publiceras(om man är under 18) . Detta är om föreningen själv publicerar bilderna , men tror som sagt att din kompis ändå måste fråga. Varje gång hon lägger upp en bild också ..

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: