Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 2304 ggr
[Tilde]
12/8/14, 8:42 PM

Secondhand

Brukar ni shoppa på secondhand? Vad köper ni i så fall? Vilka är era favoritbutiker?

Sambon och jag fyndade ett fint metallfat som idag står på TV-bordet med en vas, ett doftljus och sött salt/peppar-kar på. 😃 Vi köpte även en fin oval ram och en gammal glasburk. Totalt blev det 45 kr - bara ett sådant fat brukar ju kosta runt 100 kr i butik! Är helt fast i såna butiker! 😍 Hittade även en grymt snygg ljusstake för bara 15 kr, men sambon var inte såld… *darn it!*

Vill gärna visa upp vårt hus så snart allt är på plats - har ju lovat det när vi flyttade in förra året 😂

Annons:
Carrosh
12/8/14, 8:58 PM
#1

Köper väldigt mycket grejer på second hand! Kläder, tyger, material till pyssel och skapande, porslin, skivor, ljusgrejer, skor och massa massa mer. Senast hittade jag  en hel den julgrejer, som jag ska ha nu när jag sätter ihop min lilla julscen. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Flöffo
12/8/14, 9:09 PM
#2

Jag köper ibland om jag hittar något jag gillar. Oftast böcker :)

//Flöffo

Carrosh
12/8/14, 9:12 PM
#3

Juste, böcker glömde jag lägga till i listan också. Böcker blir det en heeel deeeel! :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Lia
12/8/14, 9:15 PM
#4

Jag köper aldrig på second hand. Delvis för att de gånger jag varit inne i en sådan butik så har det bara funnits "skräp" där inne, och delvis för att jag inte gillar saker så mycket x) Jag köper i princip aldrig kläder, och gör jag det så är det väldigt speciella kläder som jag aldrig skulle kunna hitta på second hand. Så nej, jag köper aldrig på second hand. Ibland kan jag gå på loppis dock, men det är mest för att det är lite kul, inte för att handla saker :)

Fridaaaa
12/8/14, 9:15 PM
#5

Händer ibland men inte så ofta har inga direkt bra här. Blir mest på tradera eller fbgrupper, är ju med secondhand kan man säga eftersom det inte alltid är nytt 🙂Kläder: byxor, klänningar, kjol, tröjor. (underkläder självklart aldrig begagnade för min egna del, inte ens BH). 
Böcker
Ljusstakar
Fotoramar

mm. Man kan tjäna in många pengar på det 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nothronychus]
12/8/14, 9:39 PM
#6

Ååh jag älskar second hand! Har köpt böcker, ljusstakar, burkar och en del mysiga tröjor där :). Bl.a en grå basic tröja ifrån cheap monday för 40 kr, som jag innan faktiskt hade kollat på men tyckt att den var för dyr för fullpris

Annons:
[Tilde]
12/8/14, 11:08 PM
#7

Kul att höra! Har ni några tips på hemsidor eller fb-sidor att kika in på? 🙂 Ni får gärna visa upp era fynd också, hihi

Carrosh
12/9/14, 5:33 AM
#8

#7 Åh, jag hade ju ett jättebra tips på en sida, som funkar lite som blocket, men bara med second hand- och hemgjorda grejer. Bara för det kommer jag inte på vad den heter. Får återkomma. Annars har du ju gulans eller klädbyte.se :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Tilde]
12/9/14, 12:27 PM
#9

#8 Åh synd! Skriv gärna om du kommer på 😃

Är inte intresserad av kläder (har redan för många plagg, haha), men inredning, decorationer och lite random saker är kul :)

[LUV]
12/9/14, 4:04 PM
#10

köper i princip allt på second hand/loppisar/tradera! :)

GotTreats?
12/9/14, 6:04 PM
#11

Jag brukar kolla efter roliga porslinsfigurer haha. Händer kanske två ggr om året dock 😃

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


nadilda
12/9/14, 9:05 PM
#12

Tycker det är väldigt roligt att handla second hand så gör det lite då och då. Har fyndat både klänningar och skor 😃

jela96
12/10/14, 4:40 PM
#13

Åh! Secondhand är ju jätte bra och kul 😂 Haft praktik på myrorna och då fick man 20% i rabatt, blev en hel del!

Jag köper kläder (inte underkläder) och dekorationer på secondhand.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
dansafastingenser
12/10/14, 7:24 PM
#14

Köper alla mina klädesplagg på secondhand, dessutom böcker. Jag älskar Emmaus och Stadsmissionen (galet billigt) men har inte varit på myrorna än- crazy nära bor jag men pallar inte, älskar ju stadsmissionen som är dubbelt så nära.

/äckligt anonym.

Anna
12/11/14, 9:41 AM
#15

Jag köper mycket kläder, böcker, inredningsdetaljer, möbler och porslin på secondhand. :) Vi har väldigt många och väldigt välsorterade loppisar här där jag bor, så det blir en hel del fynd!

Jag gillar tanken med att återvinna, återbruka och återanvända. Dels för ekonomins skull, men mest för miljön. Det känns bättre att handla på secondhand än i vanliga affärer för min del.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Tilde]
12/11/14, 8:46 PM
#16

#15 Ekonomin går dock runt när vi spenderar pengar, fast det är ju oavsett om det är second hand eller ej. 😃 Folk ser bara så felaktigt på det när de tror att de stöttar ekonomin genom att inte spendera pengar, men det bidrar ju bara till inflationen. :P Men helt rätt, gillar också att kunna återanvända saker istället för att de bara ska kastas eller liknande. 🙂 Köper väldigt mycket inredning och sådant på DBA (danska blocket i princip) och second hand-affärer. Har tyvärr inte lyckats fynda något på loppis än dock.

Anna
12/11/14, 9:09 PM
#17

#16 Nu syftade jag dock bara på min egen ekonomi, haha. Inget större än så. Skulle kanske formulerat det lite annorlunda. 🙂 Men visst har du rätt i det.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Tilde]
12/11/14, 9:25 PM
#18

#17 Aha 😉 Ja i så fall är det ju bra för ekonomin! haha

Carrosh
12/14/14, 1:05 PM
#19

Tänkte tillägga också att jag har märkt att second hand är billigare i mindre städer än i Sthlm. Även om jag tyckt att second hand varit billigt i stockholm så har innerstadsbutikerna (Stockolms Stadsmission och Myrorna främst) varit något högre i pris. Även om utbudet är mindre i mindre städer (Karlstad, som jag bor i nu), så verkar det vara mycket billigare (troligtvis pga lägre lokalhyra), något som fått mig att köpa än mer på second hand. ^^

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Hippieelsa
12/14/14, 2:29 PM
#20

Jag köper typ alla mina kläder på second hand. Jag har faktiskt aldrig köpt några nya jeans. Jag har ärvt, fått eller köpt på second hand😃 Om man köper på second hand har man mer chans att sticka ut. Om man köper saker på typ H&M är det ganska stor chans att många andra har likadana kläder men inte om man köper på second hand

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: